טיפים לטיסה מוצלחת

השעה שמונה בערב, אתם עסוקים בהכנות האחרונות לטיסה לניו יורק. LY001  של חברת אל על יוצאת בשעה 1:00 בלילה משדה התעופה בן גוריון ונוחתת בשדה התעופה קנדי שבארה"ב.

התיקים מחכים ליד פתח הדלת, הילדים ארוזים בכל טוב, את הכסף לדיוטי פרי כבר הכנתם מראש  והעצבים גואים… נשמע מלחיץ.

לפני שאתם שוברים את הראש ונכנסים לפאניקה, חושבים מה שכחתם, מה לא לקחתם ומה אולי צריך, קחו כמה דקות לקרוא כמה טיפים חשובים לטיסה בטוחה ונקיה מדאגות בדרך לחופשה ולטיול בחו"ל.

כבר אצל סוכן הנסיעות שלכם, בדקו את פרטי הטיסה.

מה המחיר מול התקציב (יש הבדל במחירי טיסות יום ולילה וכמובן ביום בשבוע בו אתם מעוניינים לטוס), האם מדובר בטיסת יום, או טיסת לילה ובאיזה שעה אתם נוחתים ביעד במקרה ואתם מתכננים טיסת המשך ליעד אחר בארה"ב.

בתקופת החופש הגדול טיסות יום לניו יורק, או ליעדים אחרים, מוגדות כ"טיסות ילדים", לאו דווקא בגלל מספר הילדים הגדול על הטיסה, אלא בגלל שבדרך כלל הטיסות האלה קשות יותר להורים וחברת התעופה מנסה להקל עליהם.

ישנו ליצן על המטוס ומגוון פעילויות לילדים, למקרה שתרצו להעסיק את ילדכם בטיסה.

אם אינכם מעוניינים בטיסה כזו, ציינו זאת בפני סוכן הנסיעות.

בחרתם טיסה ורכשתם כרטיס? מצויין! ציינו ביומנכם האישי את מועד הטיסה, שעתה ומספר וגם את הטיסה חזרה. ציינו זאת גם בלוח שנה התלוי בבית, למען תראו ותזכרו.

בדקו כי יש בידיכם דרכון בתוקף ואשרת כניסה(ויזה) בתוקף.

שבוע לפני הטיסה, התחילו לחשוב על האריזות. במיוחד אם יש ילדים שמצטרפים. היכנסו לאתר מזג אוויר, ישנה אפשרות לחיפוש תחזית ל10 ימים וקבלו מושג על מזג האוויר ומה כדאי להתחיל להכין.

לתקופות מעבר, בעיקר בין קיץ לסתיו, ארזו גם בגדים ארוכים, או ג'קט. יכול להיות חם מאוד במהלך היום וקריר ויותר בשעות החשכה.

קחו נעליים נוחות להליכה, בגדים נוחים ואווריריים. לכל מקום מומלץ לקחת סט או שניים של בגדים אלגנטים למקרה שתרצו לקפוץ להצגה או לארוחת ערב במקום מכובד. ישנו קוד לבוש קפדני בהרבה מקומות ויאה לכבד את המקום. השמש היא אותה שמש בכל העולם, לכן הצטיידו גם בכובע ומשקפי שמש.

נכון שבמקרה הזה אתם לא טסים למדינת עולם שלישי ותמיד יש בית מרקחת או רשת פארם,בכל זאת, דאגו להצטייד בפלסטרים ואביזרי עזרה ראשונה מינימליים, מקלות אזניים וכדורים כמו אקמול וסוכריות מציצה לגרון.

כשטסים לחודש, אין צורך לארוז לחודש. בבתי מלון ומוטלים יש שירות כביסה ותמורת תשלום תקבלו כביסה נקיה ומגוהצת. הלבשה תחתונה ניתנת לכביסה ידנית ויבוש מהיר בחדר המלון.

הבגדים במזוודה? כלי הרחצה במקום? מה עם התיק האישי?

בתיק האישי חשוב לארוז דברים שחשוב שיהיו בהישג יד במהלך התהליכים בשדה התעופה ובזמן הטיסה. דרכון, כרטיס הטיסה,ארנק ,עט, חוברת או ספר לבידור, חטיף שאתם אוהבים, חולצה ארוכה או עליונית וכלי רחצה מינימליים. לאלו מכם הצורכים תרופות באופן קבוע, דאגו שיהיו עליכם ולא במזוודה. אין שום אפשרות גישה למזוודות במהלך הטיסה.

מוכנים? יופי!

יומיים לפני הטיסה דאגו להכין כסף זר. אל תחכו לרגע האחרון בשדה התעופה. העמלה גבוהה ושער החליפין לא משתלם.

הכינו רשימה הכוללת בה את כל מה שאתם לוקחים לטיסה, ברמת המזוודות והתיקים, לא מברשות השיניים והעגילים. הכינו את כל הרשימה ליד הדלת ולפני שעוזבים (לא בלחץ!!!), יש לבדוק כי הכל הוצא מהבית והוכנס לרכב. כן, אם אתם נוסעים מספר רב של בני משפחה, רצוי לבדוק שגם כולם נכנסו לרכב, לשם הימנעות ממקרי "שכחו אותי בבית למיניהם"…

אם ברצונכם לבלות זמן בדיוטי פרי, רצוי להגיע 3 שעות לפני הטיסה. בתקופות לחוצות, אפילו 3 וחצי. הבידוק הביטחוני, הצ'ק אין, השיקוף וביקורת הדרכונים לוקחים זמן ודווקא בשלב זה הסבלנות היא המפתח. האנשים העומדים מולכם ממלאים, כל אחד, תפקיד חשוב מעל ומעבר בעלותכם לטיסה, כבדו אותם. ענו על השאלות, אל תתחכמו, נסו גם להקשיב. תקשורת טובה והבנה היא דרך טובה לטיסה טובה.

יש כרטיס טיסה? הגעתם לדיוטי פרי? עצרו! הסתכלו על הכרטיס ובדקו שוב את שעת העליה למטוס.

שננו אותה ואם אתם לא סומכים על עצמכם, שימו שעון מעורר או תזכורת עשר דקות לפני. התפזרתם והתפצלתם? קבעו נקודת מפגש 10 דקות לפני זמן העליה ולכו כולכם לשער העליה למטוס.

אף אחד, גם לא אתם, לא רוצה שהטיסה תתעכב. אף אחד, גם לא אתם, לא רוצה להגיע למטוס דקה לפני שהדלתות נסגרות וכולם כבר ישובים ולספוג מבטים כעוסים ומלמולים נרגזים מכל יושבי המטוס.

אף אחד לא רוצה לאחר. הגיעו בזמן.

עברתם בהצלחה את כל השלבים? הגעתם למטוס? כל הכבוד! נשמו לרווחה…

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,

2 תגובות

  1. וואו, כתבה מעולה, בדיוק מה שהייתי צריכה כדי לסגור לי פינות לטיסה.
    זה נראה מובן מאליו אבל תכלס אלה הדברים ששוכחים.. תודה ענת.. אפשר למצוא כתבות שלך בעוד מקום?

  2. הכתבה על טיפים לטיסה מוצלחת פשוט נפלאה.
    הכותבת מנסחת בצורה יפה ומעבירה באמת את כל האספקטים סביב טיסה עתידית.
    בתור אדם מעט מפוזר שמרתי את הכתבה במועדפים שלי וכבר פעמיים שיצא לי להשתמש בה.