נתב"ג

בס"ד

כולכם מכירים את המונח "נחיתה קלה" או "נחיתה רכה" , אך האם אתם מודעים לאפשרות ההמראה הקלה ? מיכאל בוטיר מפזר את ערפל המסלול.

מרגע שהגעת לנתב"ג, הטרדות לא עוזבות את ראשך. כעין פוש אחרון שהמועקה מנסה לתת לפני שאתה ממריא לארץ שכולה יורו. הדרכון פה איתי? איפה הטיסה שלי? רשימת המתנות עלי?אני מקווה ששכחתי אותה.. מעניין אם משהו קורה לרכב שחונה בחניון טווח רחוק?פעם הבאה אקח מונית.. מה אני אעשה אם אסיים את הספר לפני סוף הטיסה?

אז בשביל שלא תאבדו את עצמכם או סתם דברים יקרים מפז (כמו למשל, לאבד דרכון שניה לפני שאתה מגלה שאתה הנוסע האחרון בטיסה), מוגש בפניכם המדריך המלא לצליחת הג'ונגל שהוא טרמינל 3 .

הגעתם לשדה התעופה. אם באתם במונית, רצוי שפרטי הנהג יהיו רשומים אצלכם בשביל שתוכלו ליצור עימו קשר במידה והשארתם משהו במושב האחורי : תיק, פלאפון או מטען החבלה שכה חפצתם להטמין בטיסה .

יפה, אתם עומדים בתור ונציג הביטחון ניגש לבקש את הדרכון וכרטיס הטיסה ולשאול אתכם שאלות. תבואו עם תשובות מוכנות מראש בלי גמגומים וכל מיני אה… אה… מובן מאליו שעליכם לארוז לבד ולא להעביר דבר לאף אחד ושאתם לא גרים במקום שיש אותיות גרוניות בשמו. אחרי שהוא מחזיר לכם את המסמכים, שימו אותם בתא קבוע בתיק היד שלכם, תא שאליו תחזירו אותם כל פעם אחרי שתתבקשו להציגם-פעולה  נפוצה מאוד כפי שתיווכחו.

מעולה, עשיתם צ'ק אין, השגתם מקום ליד החלון, שלחתם את המזוודה למטוס וכעת זה רק אתם, הקרובים המלווים שלכם וכבודת היד שעולה איתכם למטוס. בשלב זה אתם נכנסים לאולם "שחקים", שנקרא גם בשם הלא מוצלח buy&bye . יעני, תקנה איזה משהו לפני שתלך ותקנה עוד הרבה משהו בדיוטי. כאן, גבירותיי ורבותיי – אל לכם להתפתות. זהו אינו הדיוטי פרי הנחשק. אלו חנויות רגילות עם מחירים בלתי רגילים בעליל ויש אנשים שעליהם הטריק הזה עובד. נכון, יש בית קפה ומסעדת מזון מהיר אבל לא לבזבז על יותר מזה.

לחצתם לחיצת יד אמיצה לאימא, חיבוק משתפך ורכרוכי לאבא ואתם לבדכם-מכאן ממשיכים רק ברי המזל. אתם נכנסים לשלב הבידוק הבטחוני והשיקוף שלכם ושל התיק הקטן הזה שהבאתם איתכם. וודאו מראש כי אין שום שריד למילואים האחרונים בתיק. ניחא, הביטחון כאן יכולים לפספס את זה אבל נסו לצאת מתאילנד חזרה לארץ אחרי שגילו אצלכם קליע 5.56 בתיק. זאת ועוד, תחסכו לעצמכם את כאב הלב שבאובדן אולר מתנה מסבא ז"ל, מיני מצ'טה עם חתימה של ג'ינגיס חאן או הלדרמן שהסמל הוריש לכם : שום פריט חד לא יעלה למטוס וסביר להניח שלא תראו אותו יותר. אחרי שעברתם בגלאי המתכות, תוודאו שהפלאפון שהנחתם בגיגית השיקוף הכחולה הוא שלכם. שימו לב, החלק הבא מאוד פשוט:אם הוא לא שלכם,אל תקחו אותו. אל תשכחו לקחת את כל מה שהנחתם לשיקוף במכונה חזרה לרשותכם. עברתם עוד שלב!

עוד כמאתיים מטר ואתם בארץ ללא מע"מ. הגיעה העת להחתים דרכון, אם אתם מביטים בתור הארוך ואז מביטים לצדדים ורואים שיש את אופציית הביומטרי – אל תתעצלו.  לכו שימו שם אצבע ותקצרו את התהליך בכל טיסה מעתה והלאה.התורים לביומטרי הרבה יותר קצרים. כמובן, אל תשכחו לענוד חזרה את הטבעת, אחרת לכו תסבירו לה שלא באמת התהוללתם במועדון סאדו עד ששכחתם שאתם נשואים. או לחילופין, לכו תסבירו לו שגם אם הוא העלה עשירייה מאז החתונה אתן עדיין אוהבות אותו ואת מה שהטבעת מייצגת. אז החתמתם את הדרכון ואתם יורדים לדיוטי פרי.

בחלוקה די גסה : בשמים, אלכוהול וסיגריות כן, כל השאר לא. מחירי מוצרי החשמל, השעונים והספורט לא תמיד משתלמים לעומת מה שתמצאו בארץ וזה רק יסבך אתכם עם המכס כשתחזרו, אבל בכל מקרה זכרו: עד מאתיים דולר(מוצרי חשמל ואלקטרוניקה) זה פטור, למעלה מזה ואתם צריכים למלא איזה טופס או שניים. בבואכם לדיוטי, דאגו מראש שיהיה לכם תיק או שק יוטה 200lbs לחפצים שתרכשו ותקחו איתכם לחו"ל: בין אם זה בקבוק יין לדודה בצרפת, בקבוק וודקה לסבא ברוסיה או קרם להעלמת קמטים לסבתא בפולניה. אני ממליץ לא לרכוש מתנות כאלה לקרוביכם שבנכר, שכן מי שגר בצרפת בטוח לא חסר לו משהו אמיתי וטוב לשתות ואתם רק יוצאים טרחנים. לא לשכוח, מי שטס לארה"ב לא יוכל להעלות משקאות למטוס וייאלץ להיפרד מהם במעמד פח האשפה, שקית הניילון וחיוכה הפלסטי של הדיילת לפני העליה למטוס ממש . עוד דבר, כל מי שחושב שהוא יביא כמה חבילות של טובלרון הביתה ובכך ישמח את הילדים ויפצה על הסדום ועמורה שהוא עשה בחו"ל- שיתעשת ! הטובלרון נמכר בארץ עוד מימי הכנעני וזה מכבר שהוא לא מגניב כמתנה.

אם הגעתם עד הלום ולפתע הבנתם כי המטבע הנסחר בארץ היעד שלכם אינו ברשותכם, בקשו ממישהו שיהלום בכם בחוזקה ולאחר שתתאפסו, גשו בלית ברירה לעמדת החלפת הכספים הקרובה. כמובן שלא חסרות כאלה בשדה התעופה, אבל מי שבא מראש בשביל להמיר שם דולרים וכו'- ההפסד כולו שלו.

כל מי שעבר את כל התהליך עד עכשיו בשלום, נענה לכל ההוראות והיה ילד טוב לוד אך עיניו יוצאות מחוריהן עוד רגע אם הוא לא יעשן, שידע: פינות העישון בדיוטי פרי נמצאות בקצה של כל זרוע.

אחרי שסיפקתם את הרעב העצום לרכישה, אולי הגיע הזמן שתספקו גם את הרעב הקדום והרגיל. נכון, יש מסעדת מזון מהיר בעלת שם עולמי אך היא אינה מומלצת לפני טיסה. גם דוכן השאוורמה שבמקום אינו מומלץ כמאכל לחיית מחמד. יש בית קפה נחמד באותו מתחם אוכל, אבל אם אתם רוצים לשבת בצורה רגועה, שקטה יחסית עם מעט אנינות באוכל סורו לקצה של כל זרוע ושם תמצאו בית קפה קטן. זה לא ארומה, אבל זה מריח לא רע בכלל.

במידה ופעלתם לפי כל ההוראות, הרי שהמראתם בשלום. לאחר שתנחתו חזרה בארץ בשלום, אל תשכחו לאסוף את מה שרכשתם בדיוטי פרי והשארתם בארץ לפני שאתם יוצאים מהמכס, אחרת כבר לא תוכלו לחזור ולקחת את זה עד טיסתכם הבאה -אלא אם, כמובן, המליצו לכם על ביקור חודשי בנמל התעופה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,

תגובה 1

  1. טרקליו דן- פתוח לכל המחזיק בכרטיס אשראי מסוג- מסטרכרארד…נכנסים לאולם מפנק עם שתיה ואוכל חופשי
    שווה להתרווח ולהתפנק לפני הטיסה