רכבות בהודו…חוויה לכל החיים

נוסעים להודו…? קחו בחשבון שאחת מהחווית הקסומות ביותר שיכולות להיות היא נסיעה ברכבת הודית טיפוסית, שהמנוסים יותר בינכם שכבר עברו נסיעה אחת או שתיים בחייהם יגידו שאפשר לוותר עליה, אבל מה שבטוח שהחוויה של נסיעה ברכבת הודית תלווה אתכם לכל החיים, רוצים לדעת עוד על רכבות בהודו…? הגעתם למקום הנכון!

המפגש הראשון שלכם אם רכבת בחו"ל בהודו יכול להיות חוויה קצת לא נעימה אבל שמתרגלים תאמינו לי שהנסיעה עוברת יותר מהר ממה שחושבים ומלאת הרפתקאות כדי שיהיה מה לספר לחברים ולקרובים שתחזרו לארץ.

על קצה המזלג של הרכבות בהודו

הרכבות בהודו הם בבעלות ממשלת הודו והם האחראים הבלעדיים שמפקחים מדי יום ביומו על הנסיעה, הבטיחות והתקינות של הרכבות שנמצאות בשטחה של אחת מהמדינות הגדולות בעולם.
תשתית הרכבות בהודו נחשבת לאחת מהמערכות רכבות בחו"ל הגדולות והעמוסות בעולם,

כמה עובדות נוספות על הרכבות בהודו שחשוב שתדעו:

ברכבות בהודו נוסעים מעל ל 18 מיליון אנשים ביום
• הרכבות בהודו מובילות מעל ל 2 מיליון טון של מטענים ביום.
בחברת הרכבות ההודית עובדים כ 1,400,000 עובדים…שזה המון!
• ברכבות יש מספר מחלקות בדיוק כמו במטוס, תוכלו למצוא על כך מידע בהמשך הכתבה…השארו איתנו.
הרכבת הראשונה בהודו יצאה לדרכב בשנת 1853 ובשנת 1947 כבר היו בהודו ארבעים ושתיים רכבות שפעלו באופן סדיר יום יום להסעת נוסעים לייעודם.

אורך מסילות הברזל שיש לרכבות בהודו כל יום לעבור בדרכים תקשיבו טוב מגיע ל… 60,000 קילומטר וקיימות קרוב ל 9000 רכבות שפעילות מדי יום במדינה שמובילות כ 18,000 נוסעים יום ביומו על פני 28 מדינות בתוך התת יבשת + שני שטחי איחוד

נסיעה ארוכה שלפעמים לא נגמרת

לחסרי הסבלנות שבינכם יש מצב גדול שתמצאו את עצמכם הולכים הלוך וחזור את הרכבת מספר פעמים או ש…סתם תמצאו את עצמכם מתיישבים ליד פתחי היציאה והכניסה מנהלים שיחה קולחת אם מקומיים שאצלם נסיעה ברכבת היא דרך חיים.
קחו בחשבון שהנסיעות ברכבות בהודו הם לא נסיעות של שעה שעתיים וייתכן מאוד שתמצאו את עצמכם על הרכבת במקרים מסויימים מבלים אפילו יום יומיים…ולמה את שואלים???
אם החלטתם לדוגמא שאתם רוצים לעשות נסיעה מהקצה הדרומי בהודו עד לבירה ניו דלהי ולא ברכבת אקספרס…קחו בחשבון שיש עצירות בדרך לאיסוף והורדת נוסעים, הפסקות קצרות שמבצעות הרכבות וקחו גם בחשבון שיכולות להיות תקלות כאלו ואחרות במהלך הנסיעה שיכולות בהחלט לעקב לכם את זמן ההגעה ליעד.

קחו אתכם לדרך את מפת הרכבות של הודו

את מפת הרכבות של הודו תוכלו לקנות בכל תחנת רכבת ואפילו בסוכניות נסיעות ורוכלים במרכזי הערים הגדולות, עלות המפה לא אמורה לעלות יותר מ 50 רופי ששווים ל 5 ש"ח…המפה תלווה אתכם לאורך כל הטיול ולכן מומלץ להצטייד באחת כזאת לפני שיוצאים לדרך.
החליטו מראש על מסלול הנסיעה ובדקו בכפידה על איזה רכבת אתם עולים, כדי שלא תמצאו את עצמכם במקום על הרכבת המהירה על רכבת המקומיים שזמן הנסיעה שלה כפול בדרך כלל מהרכבות המהירות שקיימות בהודו.
לישון, לאכול ולחיות ברכבת בהודו
אז אולי קצת הגזמנו אם התיאורים, אבל ברכבות בהודו תוכלו לישון במהלך נסיעות לילה וצפו להיתקל לפחות פעם בשעה ברוכלי הצ'אי שעוברים מקרון לקרון ומציעים בקולי קולות את סחורתם בלי לחשבן יותר מדי אם מי שהוא ישן או ער גם ב 2:00 לפנות בוקר.
תוכלו למצוא על הרכבת מגוון של מאכלים וחטיפים מקומיים…חריפים בדר"כ כגון: סמוסה, תאלי ואפילו לייז שאצלנו מוכר יותר כתפוצ'יפס…שיהיה בתאבון!

תחליטו אתם באיזה מחלקה תגיעו על הרכבת

בהודו יש 9 סוגים של רכבות וכמו במטוס ככה ברכבת…וגם בהודו תוכלו למצוא מחלקות שונות על הרכבות שמתומחרות במחירים שונים בהתאם למחירון המעודכן של חברת הרכבות ההודית שמשתנה בהתאם לחגים והמועדים במדינה וכמובן בהתאם להחלטות שנקבעות בהנהלת חברת הרכבות הגדולה בעולם מדי שנה, לכן מומלץ להתעדכן על המחירים באתר חברת הרכבות ההודית.

מחלקות ברכבות בהודו:

  • 1A – First class AC: זוהי המחלקה היוקרתית ביותר ברכבת בהודו בדיוק כמו מחלקה ראשונה במטוס, תוכלו למצוא שם מיזוג אויר ובדרך כלל הקרונות של המחלקה הראשונה יכולות לשאת כ 18 נוסעים פחות או יותר והתנאים בקרון הם חלום יחסית למחלקות האחרות על הרכבת…בדקו את המחיר כי יש הבדלים משמעותיים בין מחלקה למחלקה .
  • 2A – AC Two tier : זוהי מחלקה שנחשבת גם למאוד יוקרתית על הרכבת והחדרים הם חדרים פרטייים בעלי 2 מיטות אם פרטיות מושלמת ממש כמו במלון, מיזוג אויר, מנורת קריאה ופרטיות כדי שאת הנסיעה לא ממש תרגישו.
  • FC – First class : זוהי מחלקה ראשונה רק ללא מזגן ואם כבר להתפנק אז אנחנו ממליצים עלA1
  • 3A – AC three tier: זוהי מחלקה שנפוצה יותר אצל התרמילאים והמטיילים שלא רוצים להוציא את מיטב כספם על נסיעות ברכבות, A3 היא מחלקה בעלת מושבים כאשר בשעות הערב הופכות למיטות, בכל קרון שכזה יכולים לישון כ 6 נוסעים והמחלקה עצמה ממוזגת ויכולה לקחת כ 64 נוסעים לדרך.
  • CC – AC chair car : זוהי מחלקה אם מושבים ל 5 נוסעים ומשמשת בדר"כ לנסיעות קצרות בין ערים.
  • EC – Executive class chair car : זוהי מחלקה זהה בדיוק ל CC רק משודרגת יותר ומתאימה ל 4 נוסעים.
  • SL – Sleeper class : זוהי המחלקה המבוקשת ביותר על הרכבות בהודו בעיקר בקרב הישראלים כאשר בדיוק כמו מחלקה A3 רק שהפעם בלי מזגן, זולה יותר ויכולה לקחת כ 81 נוסעים במהלך הנסיעה.
  • 2S – Seater class : אלו מושבים רגילים ללא מיזוג אויר שמיועד יותר לנסיעות קצרות בין ערים.
  • G UR – General  Unreserved: זוהי מחלקה שמובקשת יותר על ידי תושבים מקומיים, המושבים במחלקה זו הם מעץ שלא הכי נוחים שיש והעומס שקיים בערים מסויימות על מחלקה זו בשלב מסויים יכול להיות נורא עקב הצפיפות. מומלץ לא לנסוע על מחלקה זו בשעות הלילה…וכדי להוסיף עוד כמה מאות רופי כדי שתעברו את הנסיעה שלכם ברבת בהודו בשקט וללא חששות.

שתהיה נסיעה טובה.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

2 תגובות

  1. אין כמו הנסיעות הארוכות בהודו, הריח הנעים האוטובוס, האנשים התרבותיים, ה-DVD 🙂