ביטוח נסיעות – ביטוח בריאות ומטען

פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל כוללת שני רכיבים מרכזיים – ביטוח בריאות וביטוח לרכוש שאתם נושאים עמכם. הרכיב הראשון (ביטוח הבריאות) מספק כיסוי להוצאות רפואיות בלתי צפויות ולפינוי מוטס מסיבה בריאותית. הרכיב השני מכסה מפני נזקים שעלולים להיגרם לרכושכם במהלך הטיסה או השהות בחו"ל.

למרות שהמבנה הכללי של הפוליסה די דומה בחברות המבטחות השונות – הפרטים הקטנים עשויים לגלות הבדלים מהותיים, שחשוב לבדוק כשעושים ביטוח נסיעות.

חשוב לשים לב: גורמים המשפיעים על פוליסת ביטוח נסיעות

כמה זמן תשהו בחו"ל?

מאחר ומחיר הפוליסה הוא מכפלה של מספר הימים בהם אתם זקוקים לכיסוי ביטוחי, אפשר להניח כי הסוגיה הזאת תעלה בשיחה עם נציג חברת הביטוח. בכל מקרה, חשוב לדעת כי פוליסות ביטוח נסיעות סטנדרטיות מוגבלות ל-45 ימים, במקרה של נוסעים מבוגרים יש פוליסות קצרות אף יותר. במדינה בה כל בוגר צבא שני נעלם במחוזות רחוקים אפשר לנחש כי יש פתרון ביטוחי לנסיעות ארוכות שכאלה, אבל חשוב לומר זאת לנציג חברת הביטוח.

גיל המבוטחים

חשוב לציין בפני חברת הביטוח את גיל הנוסעים להם אתם רוכשים ביטוח. פוליסה סטנדרטית של ביטוח נסיעות מעניקה כיסוי עד לגיל 65, אנשים מבוגרים יותר נאלצים לשלם קצת יותר. יש פוליסות שלא מספקות כיסוי מלא לפעוטות, מי שרוכש פוליסה לתינוק מומלץ שיברר סוגיה זאת.

מצב בריאותי

מטבע הדברים ביטוח נסיעות לאדם חולה יקר יותר, כשקונים פוליסת ביטוח נסיעות כזו חשוב לבדוק מה התייחסות חברת הביטוח להחמרה במחלה.

לאן טסים?

ביטוח בריאות מספק כיסוי לימי אשפוז או טיפול

רפואי עד לתקרה שנקבעת מראש מול המבוטח. מכיוון שעלויות האשפוז שונות ממדינה למדינה חשוב להתאים תקרה זו ליעד הטיול שלכם. כיסוי שיספיק להרבה ימי אשפוז במדינה אחת עלול למצות עצמו אחרי ימים בודדים במדינה אחרת.

האם אתם נוטלים תרופות?

ישנן פוליסות ביטוח נסיעות שלא מכסות חולים הנוטלים תרופות באופן קבוע. כאמור, במסגרת הפוליסה רכיב של ביטוח בריאות וחשוב לבדוק זאת בעת רכישת הפוליסה.

המשך הטיפול בארץ

בדרך כלל הטיפול הרפואי בחו"ל הוא ראשוני, בארץ ניתן טיפול המשך עד להחלמה מלאה. בעוד שכל הפוליסות מספקות כיסוי לימי האשפוז בחו"ל הן לא מספקות כיסוי לטיפול בארץ. האבסורד הוא שאם הטיפול מתמשך עלותו יקרה יותר מעלות אשפוז של יום או יומיים בחו"ל. מי שחושש ממצב כזה יכול לרכוש בתוספת כמה עשרות שקלים הרחבה רלוונטית.

ספורט אתגרי

ביטוח בריאות רגיל אינו מספק כיסוי לפעילויות ספורטיביות בעלות אופי אתגרי. אינכם צרכים לוותר על התחביב, אלא לרכוש הרחבה מתאימה.

מהי התקרה של ביטוח המטען?

הכיסוי שמעניקה חברת הביטוח מפני נזקים או אובדן רכוש מגובל לסכום שנקבע מראש. חשוב שתבדקו את הנושא הזה ותוודאו כי התקרה הזו תאפשר לכם לרכוש מחדש את כל הציוד שברשותכם בכלל זה ציוד יקר כגון מצלמה או מחשב נייד.

מתי עושים ביטוח נסיעות?

מכיוון שביטוח זה מספק כיסוי מפני ביטול של כרטיסי טיסה מסיבות שונות, כדאי לרכוש את הביטוח מיד אחרי קניית כרטיסי הטיסה. כך תבטיחו פיצוי השווה למחיר הכרטיס בו לא השתמשתם.

איך בוחרים פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל?

בעזרת אפליקציית השוואת ביטוחי נסיעות, כמו אפליקציית סמארט (קישור מופיע למטה), תוכלו למצוא מהי פוליסת ביטוח הנסיעות המשתלמת ביותר עבורכם. אתם רק צריכים למלא את תאריכי הנסיעה, פרטי הנוסע המזמין ונוסעים נוספים והצהרת בריאות. במקרים חריגים (למשל: מצב רפואי מורכב), תתבקשו למלא פרטים, ולהמתין לשיחה מנציג, אך לרוב, תוכלו להשלים את התהליך במהירות ובקלות. לאחר שהמערכת תזהה עבורכם את הפוליסה הזולה ביותר עבורכם, תוכלו לשנות ולהוסיף כיסויים נוספים, בהתאם לצרכים המדויקים שלכם. כך, בתהליך של מספר דקות, המתבצע און ליין ובזמנכם החופשי, תוכלו למצוא את ביטוח הנסיעות המתאים והמשתלם ביותר עבורכם. אם בדרך נתקלתם בבעיה או אינכם בטוחים לגבי משהו, תוכלו ליצור קשר עם צוות התמיכה של smart, שישמח להדריך אתכם עד להשלמת רכישת הפוליסה.

ביטוח נסיעות לחו''ל

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,

תגובה 1

  1. דווקא בנושא ביטוח המטען – אפשר להגיע פיתרון בעזרת הפוליסה אדירה זהב של חברת הראל הנותנת כיסוי לבגדים ולחפצים אישיים בחו"ל עד ל 10% מסכום ביטוח התכולה. ביטוח תכשיטים בביטוח מסוג "כל הסיכונים" מרחיבים לחו"ל תמורת תוספת פרמיה.