טיול בעקבות נחל יהודיה

והפעם רציתי לספר לכם על טיול מרתק שעשינו אני ובת זוגתי למקום הנקרא "נחל יהודיה" בצפון ארץ ישראל, נחל יהודיה הינו נחל הממוקם כחצי שעה נסיעה ממרכז טבריה ונמצא ביישוב יהודיה, הנחל עצמו הוא נחל מדהים ביופיו שזורם בכיוון דרום מערב מאזור יישוב אלוני הבשן וחובר בדרכו לנחל משושים שנשפך לכנרת המדהימה שלנו.

נחל יהודיה זהו אחד האטרקציות החמות ביותר שקיימות באזור טבריה ורמת הגולן ומיטב המטיילים יסכימו איתי שזהו אחד מסלולי הטיול הטומנים בתוכם שלל של אטרקציות והפתעות, לפני שאספר את סיפורי על נחל יהודיה חשוב לציין שבנחל ישנם שני מסלולי הליכה האחד עליון והשני תחתון שמשתלבים למסלול אחד לאלו שרוצים לאתגר את עצמם.

סיפורי מתחיל כאשר נסענו לסוף שבוע מפנק בטבריה בשביל לרבוף ולהנות משמש, בריכה והרבה אלכוהול כאשר לפתע מצאנו את עצמנו נכנסים לשמורת הטבע של רשות הטבע והגנים "נחל יהודיה", חשוב להזכיר ולשבח את רשות הטבע והגנים שמתחזקת את המקום בצורה מצויינת ובונה ומחדשת כל פעם מחדש בעבור המטיילים שמגיעים לעשות את המסלול.

אז את המסלול מתחילים מנקודת התחלה בה יש חובה לעבור בצוות המודיעין של המקום, שנותן הדרכה קצרה על הנחל ועל מהותו וכמו כן על האפשרויות השונות שעומדות בפני המטיילים באזור, מסלול נחל יהודיה העליון הינו מסלול הלוקח בדרך כלל כ 3 שעות ובמידה והכוחות אינם אפסו אז תמיד ישנה האפשרות לבצע גם את נחל יהודיה התחתון שהינו 3 שעות נוספות, לאמיצים בלבד!!!

המסלול ההתחלתי של נחל יהודיה העליון הינו מסלול המתחיל ב 40 דקות של הליכה במורד ההר עד להגעה למפל הראשון ששם ישנה האפשרות להיכנס ולטבול במים הקרירים של הנחל.

ההמשך של הטיול היא בחירה שחייבת להעשות בהתאם לזמן שנשאר לכם לטייל, מכיוון שבטיול ישנו נחל שאליו אפשר לרדת אך ורק עם סולם תוך כדאי קפיצה למים והירטבות מ.ל.א.ה, אז לאלו שרוצים להישאר יבשים זה לא המקום בשבילכם.

ההלכה מהמפל הראשון עד לנחל הסולם לוקחת בערך כ 45 דקות של הליכה ממושכת שמשם לאחר הירידה בסולם ישנה עוד הליכה של שעה וחצי שעוברת בנחל קטן נוסף, מקווי מים רבים ועלייה תלולה שמחזירה את המטייל עד לחניון האטרקציה.

בנחל יהודיה ניתן למצוא שרידים נדירים של בתי כנסת עתיקים בתקופת התלמוד הישנה ושרידי כנסיות שהיו ביישוב יהודיה, כמו כן ניתן לראות המבנים העתיקים שבהם חיו בהתיישבות הישנה כ 3000 שנה לפני הספירה שעשויים מלוחות בזלת ששימשו בעבר לקבורה.

הטיול בנחל יהודיה הוא טיול מקסים המומלץ בחום לאלו מחפשים לשנות אוירה, לעשות קצת ספורט ולהפעיל את שרירי הרגליים והגוף בפן חדש, הכי חשוב….ושימו לב,

קחו הרבה מים ואנחנו מדברים על לפחות 3 ליטר מים לבנאדם וכמו כן סנדלים נוחות להליכה אף על פי שתמיד מומלץ נעלי הליכה שיתנו לכם מענה הולם על המסלול שמציע נחל יהודיה וכמו כן הרבה מצב רוח ושמחת חיים, שיהיה בהצלחה וטיול מהנה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,