טיול תרמילאים בהודו – הדרך לראג'סטן

אז אחרי הפרק השני של הדרך לגואה, החלטתי שזה הזמן המתאים להמשיך ולספר לכם על הדרך המופלאה שעברתי מגואה לראג'סטן.

רק בשביל שכולם יבינו על מה אני מדבר, ראג'סטן זהו מחוז במרכז הודו שבו החיים הם בעיקר תחת צל המדבר והחול, ראג'סטן היא ארץ המהרג'ות על פי כינויי תושבי הודו שמרבית הסיפורים והחווית שניתן לקחת משם, כאילו ונלקחו מסיפורי אלף לילה ולילה.

ראג'סטן היא מדינה מאוד ענייה ביחס למדינות האחרות בהודו וזאת ניתן לראות על פי סגנון החיים של המהרג'ות ושל תושבי המחוז.

אז לרגע נחזור לסיפורי למרות שעל ראג'סטן אפשר עוד לדבר שעות בלי להפסיק, הדרך לראג'סטן הייתה מגואה משם עזבתי את חוף פלולים הקסום ישירות לתחנת הרכבת הקרובה בעיר, הנסיעה ברכבת ארכה כ 14 שעות מייגעות אך יחד עם זאת מאוד משתלמות ומעניינות לפחות בצד של חווית הטיול.

היעד הראשון היה אודיפור שנקראת גם "העיר הלבנה" ושאת בגלל שמרבית הבתים בעיר צבועים בצבע לבן, העיר עצמה היא מאוד מעניינת לתייר והמלונות ברמה מאוד גבוהה יחסית למלונות או הגאסט האוסים האחרים בהודו בהם העברתי לילות וימים.

באודיפור ניתן למצוא את הנהר המפורסם ששייט בו הוא חוויה בפני עצמה וכמובן את התצפית מהמקדש העתיק שנסיעה עליו היא פשוטה וקלה בעזרת ריקשה במשך רבע שעה, לאחר שהעברתי שבוע מהעיר ושבעתי מהאוכל והחוויה הקולינרית שקיבלתי בה, המשכתי בדרכי לכיוון ג'יסלמאר שזהו בעצם המדבר של ראג'סטן, הכניסה לעיר הרגישה לי כאילו אני נוסע למלחמה ולא סתם תחושתיי היו כאלו, ג'יסלמאר שוכנת על גבול הודו – פקיסטן שכפי שידוע המצב בינהם הוא לא הכי משגשג ולא הכי טוב שקיים.

אז לאחר הגעתי לעיר שדרך אגב היה לבד, הכרתי בחור יהודי אוסטרלי נחמד מאוד בשם דניאל שאיתו החלטתי לקחת טרק גמלים של יומיים כולל שהות בשטח שהייתה חוויה מדהימה שחבל להרחיב במילים, אלא רק להגיע ולקחת טרק שכזה שהוא חוויה לנפש וחוויה לתוך התרבות ההודית במדבר.

כמובן שהשהות באזור הייתה קצרה יותר ואנחנו מדברים רק על 5 ימים שכללו טרק של יומיים ועוד שלושה ימים של התאוששות מהטרק עם סיבוב קניות מהנה באזור השווקים התוססים שבמקום.

לאחר החלטתי לעזוב את המקום, החלטתי שהגיע הזמן לנסוע לבקר את חברי אותו עזבתי עוד בגואה שמחכה לי בפושקר.

ההתרגשות הייתה בעיצומה והנסיעה נגיד את זה בעדינות לא הייתה הכי סימבטית שבעולם, אבל הודו זה הודו ואחרי 3 חודשים של נסיעות ברכבות ואטובוסים למדנו להתרגל לרעיון.

אז מה קרה בנסיעה לפושקר ואיך היה המסע שלי ליעד האחרון בפושקר….? על זה בהחלט נרחיב בסיפור בפני עצמו בפעם הבאה! עד אז שתהיה לכם נסיעה טובה והודו מהנה!

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

תגובה 1