תעופה – מתחביב למקצוע

הכול התחיל בגדנ"ע אויר בבסיס חיל האוויר בחצרים בשנות נעוריי היפות, שעוד לא ממש ידעתי מה זו תעופה…

אט אט התחלתי לגלות התעניינות בכל מה שקשור למטוסים, פרחי טייס :), וכל מה שנוגע לתחום האוויר.

שבוע אחד בלבד בגדנ"ע שינה את חיי, ועם הזמן, הנושא החל לתפוס תאוצה משמעותית, וחלומי היה לשרת באותו בסיס שהייתי בגדנ"ע אוויר.

לצערי, חלומי דאז לא התממש ושירתתי בחיל מודיעין, מרוצה לא פחות.

ב 17.7.2008 עשיתי צניחה חופשית כתחביב וכמתנה ליום הולדתי הגשמת חלום ישן שהיה באמתחתי… ונגיעה ראשונית בין השמים לקרקע שזו חוויה בלתי נשכחת!!

בשנת 2009 הייתה לי היכרות עם כמה מטייסי ב"אל על", אשר שוב העלתה את התודעה שלי לתעופה שמלווה בשאלות רבות אליהם כולל קורס טייס-היכן מומלץ יותר ללמוד, דגמי מטוסים, מדוע זנב המטוס (באל על) אינו מואר בשעת לילה ועוד שאלות ותהיות מסוג זה..

ב 29.1.2010 הגשמתי עוד חלום תעופתי כאשר הייתי טייסת ליום אחד והטסתי מטוס קל מדגם "ססנה 172" בשדה

התעופה בהרצלייה, מיותר לציין איך הייתה הרגשתי כאשר תפעלתי את המטוס (בליווי מדריך צמוד כמובן) בנגיעה בהגה, יישור המטוס, והטייתו ימינה ושמאלה, הסבר על המטוס וכל המכשירים אשר מצויים בו. בהחלט חוויה כיפית ומומלצת!!

עוד חוויה נחמדה היתה כשפגשתי בספוטר בשם זיגי מפורום חובבי תעופה ב"תפוז אנשים", ויחד נסענו לצלם בנתב"ג מטוסים אשר המריאו ונחתו, אין מה לומר-זו חוויה בכל פעם לראות המראה ונחיתה של מטוסים מכל הסוגים, כל חברות התעופה, ומכל הצבעים.. אמנם לי אין מצלמה כה משוכללת עבור עשייה מבורכת זו אך בהחלט נהניתי מעצם היותי חלק

בלתי נפרד מהסברים על סוג המטוס, מתי הוא אמור לנחות והאם יש עיכוב, האזנה במכשיר קשר מיוחד למגדל הפיקוח

בנתב"ג… מעניין מאד!

בפברואר 2011 טסתי לתאילנד, טיול מהנה בפני עצמו, חלום תעופתי נוסף התגשם כאשר הוכנסתי לתא הטייס בבואינג 747-400, ציפור כה יפה ועוצמתית  של חברת "אל על", מה לומר… הייתי בשמים (תרתי משמע חח)!!

מאותו טיול מהנה לתאילנד, הנני בעשייה גדולה בתחום התעופה ומכווננת להפוך את תחביבי למקצוע לחיים.

הנני מגיעה לתערוכות חשובות אשר עשויות להועיל לי מקצועית, נפגשת עם האנשים הנכונים בתחום, רשמתי הישג גדול מאד כשפגשתי את מנכ"ל יאט"א בישראל, מר קובי זוסמן בתערוכת התיירות הבינלאומית אשר התקיימה ב 9.2.11. הגעתי אל האיש הנאור לבד, ללא קשרים אך עם המון מאמצים 🙂 ייאמר לזכותי שאם לא מעיזים-לא מזיזים!!!

בימים אלו, אני הקמתי ב"פייסבוק" קבוצה שנקראת חובבי תעופה, אני פעילה בפורום של חובבי תעופה ב"תפוז אנשים"-שחברים משם פנו אליי על מנת לעשות כתבה למגמת תקשורת במרכז הבינתחומי בהרצלייה בנושא חובבי תעופה וספוטרים – צלמי מטוסים – חובבי תעופה (סרטון של הכתבה מצורף)

הנני מנויה בספריית החלל והתעופה בבית חיל האוויר, בקשר עם אנשים גדולים ודגולים מתחום התעופה בארץ ובעולם,

קוראת מגזינים אינטרנטיים בתחום התעופה, מתעתדת ללמוד ניהול תעופה במכללת התעופה בהרצלייה בסוף אוקטובר, לאט אבל בטוח כל חלומותיי התעופתיים מתגשמים, רק נשאר לי עוד חלום אחד גדול להגשים והוא לעסוק כיחצנית, דוברת או כל תפקיד ייצוגי ראוי ומכובד בחברת תעופה כי בעיניי השמים הם הגבול!!! ולכן, מאמינה אני כי גם חלום גדול זה בדרכו להגשמה ובגדול!! (גם בעזרתכם אנשי תעופה ותיירות אשר קוראים מאמר זה ומקווה שנהנים :).

שלכם באהבה,

איילת.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

6 תגובות

  1. איילת היקרה, קראתי את מאמרך בשקיקה, בטוחני כי האינטלגנציה, התעוזה, והתשוקה הענקית שלך להתחבר לתחום התעופה אכן יובילו אותך לשם, את כותבת מעניין ובגובה העיניים והלוואי שתצליחי להגשים את כל שאיפותייך, בהצלחה.

  2. איילת יקרה, המאמר כולו ספוג בלהט רב לנושא וחשים שאת אכן בשמיים… שולח פרגון גדול ואיחולים להמון המון הצלחה!

  3. איזה יופי ! התשוקה שלך שהובילה אותך ועדין מובילה אותך מהווה השראה לכולנו…. ובמיוחד לי 🙂

  4. איילת פרנק המדהימה, את פשוט נראית פצצה!
    כמו שאני תמיד אומרת: איילת פרנק באויר, בים וביבשה.
    כתבה מדהימה.את ההוכחה לכך: שאין ייאוש בעולם כלל!
    וחלומות כן מתגשמים!