קטגוריות רכבים – מה ההבדל בין סוגי רכב שונים בחברות השכרה?

אז עשיתם השוואת מחירים של רכבים שכורים בחו"ל וביררתם איפה הכי משתלם להזמין, הזמנתם את הרכב השכור שלכם לחופשה הבאה בחו"ל, ועכשיו מה שנותר זה רק לקחת את שובר הזמנת הרכב ולקבל אותו בעמדת נציגות חברת השכרת רכב בשדה התעופה או במרכז העיר. אבל… בטח שאלתם את עצמכם ולא פעם, איך אפשר לזהות את סוג הרכב אותו אתם אמורים לקחת על גבי שובר השכרת הרכב? או מה משמעות האותיות CDMR שרשומות על גביי השובר? אז כאן המקום הנכון על מנת להבין את ההבדל בין קטיגוריות רכבים שאתם שוכרים בטיול בחו"ל, ומה אומרת כל אות בסיווג הרכב

חברות השכרות הרכב בעולם קבעו קודים המאפשרים לסווג את כל סוגי הרכבים השכורים לקבוצות קבועות או במונח המקצועי בלועזית – ACRISS Car Classification Code

השוואת מחירים של השכרת רכב בחו"ל

לפני שנמשיך, כדאי לוודא, שהרכב ששכרתם הוא אכן המתאים ביותר עבורכם. כדי לאתר את העסקה המשתלמת ביותר להשכרת רכב בחו"ל מומלץ להשתמש במנוע חיפוש להשוואת מחירי רכבים שכורים בעולם. בשדה "ארץ" בחרו את המדינה בה תרצו לשכור רכב, בשדה "עיר" את העיר בה תאספו את הרכב השכור ובשדה "תחנה" יש לבחור את המיקום הספציפי מתוך רשימת המקומות בהם פועלות סוכנויות השכרת רכב. לסיום, מלאו את התאריכים בהם אתם מעוניינים להשכיר רכב, ולחצו "חפש". המנוע יפנה אתכם לדף השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב שנחשבות אמינות ומוכרות, ומספקות שירות לקוחות באנגלית לתיירים, במדינה בה אתם מעוניינים, וכך תוכלו לבחור בין מגוון רחב של סוגי מכוניות ולהזמין אונליין.

סיווג הרכבים נקבע על פי 4 אותיות באנגלית, כאשר כל אות מייצגת תכונה של הרכב השכור:

האות הראשונה משמאל שמופיעה בשובר השכרת הרכב מייצגת את גודל הרכב, והסיווג נקבע בנוסף על פי סוג הרכב ומספר הדלתות, תיבת ההילוכים והאפשרות של קבלת רכב ממוזג או רכב ללא מיזוג אוויר.

לפניכם טבלה המרכזת את הקודים העיקריים של קטיגוריות השכרת הרכב:

Category Type Transmission A/C
E – Economy B – 2/3 doors M – Manual R – Yes
C – Compact C – 2/4 doors A – Automatic N – No
M – Mini D – 4/5 doors
I – Intermediate W – Wagon
S – Standard V – Van
P – Premium F – Four wheel drive
F – Full size L – Limousine
L – Luxury S – Sport
O – Oversize T – Convertible
X – Special M – Monospace
X – Special

אז אם קרה שנתקלתם בשובר השכרת רכב בחו"ל ברצף אותיות, עכשיו אתם בטח מתחילים לקשר.

MBAN

זהו רכב קטן עם 2 דלתות, אוטומטי ולא ממוזג – לדוגמא, פיאט אונו ישנה (סביר להניח שכיום כבר לא תמצאו אחת כזאת להשכרה, בגלל התחלופה הגבוהה בצי המכוניות של חברות השכרת רכב כל 3 שנים).

CDMR

זהו רכב קומפקטי עם 4 דלתות – למשל אוטומטי ממוזג כמו פורד פוקוס, שהרבה יותר פופולרי לנהיגה בחופשה או בטיול בחו"ל.

FDAR

אם אתם נוסעים לחופשת סקי עם המשפחה ואתם רוצים להתפנק ברכב שטח גדול ומורחב, זו הקטיגורית רכב עבורכם: רכב גדול שהדגם המייצג שלו הוא ג'יפ בעל 5 דלתות, אוטומטי עם מזגן.

סעו בזהירות ותיהנו מהחופשה בחו"ל.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

2 תגובות

  1. אחרי שקראתי את הכתבות והגעתי לכאן, אני יכול להגיד לכם שעדיף לשלם לפעמים קצת יותר ולהנות מהרכב ומהנסיעה.