שמורת הטבע פלמחים

רבים אולי יופתעו לשמוע זאת וגם אני הופתעתי כאשר הגעתי למקום אחרי יותר משנה שלא ביקרתי, אבל מבחינת החל מהיום פלמחים זוהי שמורת טבע לכל דבר כמו שאר השמורות בארץ ישראל.

בתקופת גיל ה 20 פלוס שלי ועד גיל 25 וקצת יותר, הייתי נוהג לנסוע לחוף פלמחים מדי שבת בשביל להירגע מהשבועות הלחוצים וכמו כל ישראלי שלא מבייש את עצמו לבלות ולתפוס שמש בים.

לאחר שחברי הקרוב חזר מהמזרח הרחוק, החלטנו ללכת לפתוח את היום בפלמחים רק שהפעם במקום גזלן שיעמוד בכניסה לחוף ויגבה כסף על תשלום לחנייה, הפעם הכסף הולך לגוף רשמי ומכובד כמו "רשות הטבע והגנים" שבעזרת כספים אלו דואגת לשמר את המקום ולשמור על מראה נקי כמו ששמורת טבע צריכה להיות.

למה שמורת הטבע החל מהיום אחראית גם על פלמחים

בזמן שאני וחברי דנו בנושא של פלמחים כשמורת טבע המתוחזקת על ידי רשות הטבע והגנים, חשבנו יחדיו למה בעצם עד כה הדבר לא היה ורק בשנת 2011 נזכרו בדבר, הסיבה ולמה זה קרה היה מאוד פשוט, בעבר למי שזוכר בחוף פלמחים היה אמור לקום כפר נופש על ידי יזם פרטי, שבעצם רצה לבנות את כפר הנופש לאירוח וחוף ים פרטי לאורחי המקום, בגלל התערבות של הציבור הרחב, משרד הסביבה ורשות הטבע והגנים, הוחלט שכפר נופש לא יבנה באחת הפנינות היפות שיש לאזור מרכז להציע ולכן, רשות הטבע והגנים החליטה להחזיק את המקום, מה שהביא לתוצאות מצוינות מהזמנים שאני זוכר את חוף פלמחים, כגון:

  • חנייה וכניסה – כאשר נכנסים לחניית החוף מרגישים שמגיעים למקום מסודר שכרגע גובה את כספי החנייה לעומת העבר כפי שהזכרנו.
  • ניקיון וסדר – החוף מטופח ומסודר בצורה מדהימה כאשר פה ושם נראים עובדים שמרוקנים פחי אשפה, רכב אשר אוסף פסולת מהחוף וסביב האזור ועוד.
  • הרגשה של טבע – הדבר החשוב ביותר שרשות הטבע והגנים עשתה למקום זה בעצם לתת למקום אווירה של טבע והרגשה של טבע מה שבהחלט ריגש אותי ונתן לי להיזכר בימים בהם הייתי מגיע לחוף פלמחים כחוף שומם ובודד.

כבר לא חוף בתולי כמו בעבר אבל בהחלט חוויה מוצלחת, סעו ותהנו!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,