לונדון

לונדון עיר בירתה של אנגליה, הממלכה המאוחדת. לונדון נמצאת בצד הדרומי מזרחי של אנגליה. לונדון היא אחת הערים הבולטות והחזקות בעולם, לדוגמא היא העיר הגדולה באיחוד האירופי, מרכז העסקים של לונדון הוא מהחשובים באירופה, אם לא בעולם, שני מרכזי עסקים עיקריים בלונדון אשר שם חברות חשובות ודומיננטיות בעולם העסקים. המרכז הראשון, City of London מרכז לונדון אשר החל להיבנות בשנת 43  לספירה לאחר פלישת האימפריה הרומית לבריטניה. בסיטי של לונדון מלבד גורדי שחקים ומשרדים תוכלו למצוא אטרקציות כמו קתדרלת סנט. פול   St.Paul's Cathedral', [ אחד הגורמים המעניינים בקתדרלה, זה הכיפה שלה בה ניתן ללחוש דבר מה בצד אחד וישמעו זאת בחוזקה בצד השני ]. המרכז השני הוא  Canary wharf  הנמצא במזרח לונדון, שם נמצאים מהבנקים החזקים בעולם.

המבנה של העיר בנוי כך שהסיטי  של לונדון ממוקמת במרכז ומסביבה רובעיי העיר, בעבר הרובעים היו לכפרים עצמאיים ובמשך השנים חברו לעיר כחלק ממנה, לדוגמא רובע Greenwich אשר רק ב 1965 חבר לעיר עצמה, אחד הדברים המעניינים ברובע זה הוא קו האורך, המצהר אשר עובר מהקוטב הצפוני  לדרומי בדיוק במצפה הכוכבים של הרובע, זהו קו האפס המייצג את הזמן שכל העולם משתמש בו. רובע פופלארי נוסף הוא   Westminister  שהוא הרובע התיירותי ביותר עם מלונות לרוב, ברים, מועדונים והרבה מבנים חשובים כמו ארמון בקינגהאם, משכנה של המלכה, הביג בן, הפרלמנט הבריטי ועוד רבים. ישנם 32 רובעים בלונדון. כמובן שיש עוד הרבה מאוד אטרקציות מיוחדות, רחובות נהדרים ומעניינים, רחוב רק של כלי נגינה מסוג מסויים, אופנה , קומיקס, שווקים יוצאי דופן, כל מיני אטרקציות שניתן למצוא בכל מקום אך בלונדון זה מקורי וגדול.

לונדון ותרבות, כידוע לונדון היא ממרכזיי התרבות החשובים בעולם. הדוגמא הקלאסית לכך הוא האחד והיחיד וויליאם שייקספיר, מחזאי ומשורר אשר פעל בין השנים 1564 ל 1616, מחזות כמו, המלט, מקבת, המלך ליר ועוד רבים וטובים, שייקספיר היה כל כך מוצלח שעד היום מושפעים ממחזותיו באופן חד משמעי, כמו כן יצר שפה, שפת שייקספיר, אחד מהתיאטראות החשובים יותר בלונדון זהו תיאטרון "הגלוב" המשוחזר, תיאטרון שמקורו עוד בתקופתו של מחזאי המהולל. ג'ורג' אורל, התגורר ופעל בלונדון, ידוע עקב ספריו " 1984" ו חוות החיות". נעבור לשנים מודרניות יותר דוגמאות ללהקות שהשפיעו ואף שינו את פני המוסיקה, רולינג סטונס, דיוויד בוי, קווין, דיפ פרפל, מדנס כל אלה יוצאי לונדון. כמובן שיש להקות כמו הביטלס שעשו הכי הרבה למוסיקה לאופנה ולרעיונות אך הם לא מלונדון, בנוסף אל לנו לשכוח את סקס פיסטולס, להקה שהגדירה לעלום מוסיקת פאנק מה היא, הלהקה התגבשה בשכונת צ'לסי.

לונדון וספורט, אחד ענפי הספורט המאפיינים את בריטניה הוא כדורגל. הליגה האנגלית היא מהמובחרות בעולם. מספר קבוצות על שעובדות בלונדון הן כמובן צ'לסי, הידועים באוהדים הקיצוניים שלהם, ארסנל, ווסטהם יונייטד. כמו כן בלונדון נמצא האיצטדיון הפופלארי וומבלי אשר משמש כבית לנבחרת אנגליה ונותן במה לאמנים מוסיקאיים ענקיים, מדונה, מטליקה ועוד רבים. איצטדיון ווימבלדון, אצטדיון טניס בו נערכים אחד מהטורנירים החשובים והיוקרתיים בעולם. לונדון תארח את האולימפידה בפעם השלישית ב 2012 לאחר שאירחה את האולימפידה ב 1908 ו 1948.

לונדון היא עיר תוססת עכשווית, מודרנית עם היסטוריה של מלכים, נסיכים, דוכסים ונסיכה דיאנה אחת. לונדון היא עיר של פאבים עתיקי יומין, בירות משובחות, תרבות מוסיקה, ספרות, אולמות קונצרטים מהיוקרתיים. לונדון היא עיר של תה אחר הצהריים בלובי של בית מלון ליד הייד פארק הידוע והמלכותי, לונדון היא עיר של נאומים גם כן בהייד פארק, לונדון היא עיר של ביטלס Abby Road , המעבר חציה הידוע הנמצא ליד אולפן ההקלטות שלהם. לונדון היא עיר של מבנים גוטים מרהיבים אשר מחזירים אתכם אחורה בזמן למאות קדומות, גלגל ענק אחד המשקיף על כל העיר, נהר התמזה המתפתל כנחש וחוצה את העיר. לונדון היא מערים המזמינות ביותר והמומלצות ביותר לבקר. תהנו.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: