טיסה לחו"ל עם המשפחה והילדים

חופשה משפחתית בחו"ל יכולה להיות חוויה נפלאה, שתותיר הרבה זכרונות מאושרים לכם ולילדים, אבל היא תהיה כזו אם תגיעו מוכנים בכל המובנים, גם ברמת הציפיות. אבל לפני שהחגיגה מתחילה, האתגר הראשון שאתם צריכים לעבור כמשפחה היא הטיסה עצמה. לילדים שלכם, לפחות לחלקם, זו טיסה ראשונה במטוס והיא מעוררת התרגשות ופחד כאחד. הילדים הקטנים גם לא מוכנים לישיבה משעממת וארוכה, מקבלים קשה יותר את השינויים בלחץ הברומטרי של טיסה בגובה רב וזקוקים לתשומת לב ולתנאים מיוחדים שיעזרו להם ולכם לעבור את הטיסה בשלום.

פחד טיסה

אצל חלק מהילדים יתעוררו פחדים מההמראה והנחיתה. אחרים ישאלו שאלות כמו מה יקרה אם המטוס יתרסק? הפחדים והשאלות לגיטימיים ואנחנו צריכים להתייחס אליהם ברצינות ולהסביר ברוגע, עוד לפני הנסיעה לשדה, על שלבי הטיסה, חגורות הבטיחות ובעיקר לתת את התחושה שאתם שם איתם ולצידם כדי להרגיע.

התרגשות יתר

מהעבר השני של אותה חווית טיסה ראשונית – יש ילדים שמרוב התרגשות והתלהבות מהטיסה מתקשים לשמור על השקט או לשבת במקומם. לכן, גם העצמת ההתלהבות בבית לקראת הטיסה היא לא תמיד צעד חכם. מומלץ כי תתנו לילדים את ההרגשה שאכן טיסות טומנות בחובן חוויה מרגשת, אולם הכיף האמיתי יהיה בחופשה עצמה. שתפו אותם בתוכניות, הראו להם תמונות של האתרים אליהם אתם מתעתדים להגיע ואם יש צורך, העסיקו אותם גם כשאתם בחופשה עצמה ולא בטיסה.

נהלי התנהגות במטוס

כדי לעבור את הטיסה בשלום, חשוב שהילדים יבינו את ההתנהלות וחוקי ההתנהגות המקובלים בטיסות. הסבירו להם שאפילו יותר מבכל מקום אחר, הם נמצאים בחברת אנשים אחרים שבאו להעביר טיסה שקטה, ולכן זה לא המקום לצעקות והתרוצצויות. אם יש להם 'קוצים בישבן', הם יכולים להסתובב מעט במעברים כדי לחלץ את הרגליים – אבל הגדירו להם מה זה 'להסתובב מעט'. הראו דוגמה אישית והקפידו בעצמכם על הוראות הטיסה : מתי מקשיבים להוראות הבטיחות, מתי חוגרים חגורות וכדומה ודרשו מהילדים לעשות כמוכם.

נשנושים ושירותים

מרגע המעבר למטוס ועד שיתייצב באוויר יכולה לעבור יותר משעה עד שניתן יהיה ללכת לשירותים, וגם אז עשוי להיות תור. לכן, נסו לדאוג לכך שהילדים ילכו לשירותים לפני הטיסה. הארוחות בטיסות קטנות, לא תמיד על פי טעמם של הילדים ולפעמים יהיה להם קשה להתאפק בהמתנה אליהן. מומלץ מאוד להכין סנדביצ'ים או נשנושים שהם אוהבים, כדי שיהיה מה להציע כדי להרגיע את רעבונם.

עיסוקים לילדים

לטיסות ארוכות מומלץ להצטייד במשחקים, נגן מוזיקה, חוברות צביעה או כל דבר אחר שהם אוהבים ושיכולים להשאיר אותם במקומם לאורך זמן. אם הצלחתם לעייף אותם מראש והם רוצים לישון – לא לכולם השינה במושב תהיה קלה, לכן, נסו לשדרג את תנאי השינה של הילדים באמצעות שמיכה אהובה מהבית או כרית קצת יותר רצינית ממה שמחלקים במטוס.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: