איזה מטבע חוץ כדאי יותר לקחת לחופשה לחו"ל?

חלק מהנסיעה לחופשה לחו"ל או אפילו טיול בצפון הארץ, הוא התקציב הכספי שמהווה אפקט משמעותי בסיפוק האישי מחוויה מפנקת של חופשה איכותית בחו"ל או בארץ. בשביל שמהטיול הזה תחזרו הכי מרוצים שיש, וכמובן אחרי שתספיקו להיות בכל האטרקציות התיירותיות ובמקומות שתכננתם לכם מראש,
הגיע הזמן לעשות סדר כספי… ורגע… אם כבר מדברים על תקציבים וכספים,
איזה מטבע זר מומלץ יותר לקחת לחופשה בחו"ל?

אולי דולרים? או אולי אירו? ואולי בכלל משתלם יותר לבצע המרה של השקל ישירות עם מטבע חוץ ביעד הנסיעה המתוכנן?
אז התשובה ברורה!

ואחרי שהחלטתם איפה הכי משתלם לקנות מטבע חוץ והבנתם כמה =לא משתלם כלכלית לבצע המרה כפולה של השקל במטבע זר, תוכלו לקרוא בהמשך על איזה מטבע זר משתלם יותר לקחת לחופשה בחו"ל!
כשאתם מתכננים לקחת מטבע זר לנסיעה לחו"ל, אתם מוצאים את עצמכם שואלים כל פעם מחדש: איזה מטבע זר משתלם יותר כלכלית לקחת?
אז התשובה די ברורה, ואחרי שתסיימו לקרוא, לא תצטרכו לשבור יותר את הראש אם איזה מטבע חוץ משתלם יותר לעלות על הטיסה לטיול או לחופשה בחו"ל!

מה צריך לדעת לפני שמחליטים איזה מטבע חוץ כדאי יותר לקחת לנסיעה לחו"ל?

המרה כפולה

המרה כפולה מתבצעת כאשר רוכשים מטבע חוץ דרך מטבע שלישי.
לחץ כאן וקרא עוד על המרה כפולה ועל מונחים במטבע חוץ שבאמת חשובים.

עמלות והפרשי שערים על המרת כסף

על כל רכישת מטבע זר והמרת שקל במטבע חוץ, אתם משלמים עמלת המרה מינימאלית שמוכרת גם כהפרשי שערים שנקבעים על פי הבנק או חלפני הכספים שנמצאים בכל מקום תיירותי בארץ ובחו"ל.
בנוסף להפרשי השערים שנגבים על המרת מטבע, ישנן עמלות שתלויות בסכום הכסף אותו תרצו לרכוש או בהטבות שלכם בתור לקוח מועדף בבנק. בדקו זאת שאתם רוכשים מטבע זר!

רכישת מטבע זר בחו"ל או בארץ?

התשובה לשאלה הזו בכלל תלויה ביעד הנסיעה שלכם לחו"ל, ישנם מטבעות שאין אפשרות לרכוש בישראל והמקום היחיד שאולי תוכלו למצוא אותו יהיה בנקודות החלפת כספים בנתב"ג לפני העלייה למטוס!
ישנן ארצות בעולם שאפשר לקנות בהן מטבע מקומי תמורת השקל, כאשר אתם גם חוסכים כסף ומבצעים המרה אחת בלבד ולא המרה כפולה.
מומלץ לבדוק לפני הנסיעה על נקודות חלפני הכספים ועל סוגי המטבעות שהם קונים ומוכרים, שלא תמצאו את עצמכם מגיעים לחו"ל עם שקלים ונתקעים איתם עד לסוף הטיול או החופשה.
במקרה שכזה, מומלץ לנסוע אם דולר או אירו שנחשבים למטבעות חזקים יותר, שבכל מקום בעולם יסכימו בשמחה לקבל ממכם תמורת מטבע מקומי.

הזמנת מטבע חוץ לנתב"ג

אפשרות משתלמת ונוחה במיוחד להמרת מט"ח לקראת חופשה בחו"ל היא הזמנת מט"ח לטיסה בעזרת המנוע של חברת הסטארט אפ הישראלית FlyMoney, אותו תוכלו למצוא כאן. השימוש בשירות FlyMoney מאפשר לכם להזמין מט"ח אונליין מהבית, בלי לעמוד בתור בבנק או בדואר. המט"ח ימתין לכם בדלפקי בנק הפועלים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 (הדלפק פתוח 24 שעות ביממה) ותוכלו לאסוף אותו בנחת לפני הטיסה. ב-FlyMoney ניתן לבחור מתוך מגוון רחב של מטבעות זרים. פלטפורמת קניית המט"ח של FlyMoney מפוקחת ומאובטחת. לחברה מרכז תמיכה טלפוני, הפעיל 24 שעות ביממה. עלות הזמנת המט"ח היא סופית וכוללת את כל העמלות, כך שלא צפויות הפתעות לא נעימות. החיוב מתבצע במועד העסקה (באשראי) לפי השער המוצג בזמן ביצוע ההזמנה. יתרון נוסף משמעותי של הזמנת מטבע זר לשדה התעופה הוא האפשרות לחלק את עלות רכישת המט"ח לתשלומים, מה שיקל עליכם לעמוד בעלויות החופשה בחו"ל.



 

דולר או אירו?

ימים ספורים לפני שאתם עולים על המטוס לחו"ל, בדקו מהו ערך הדולר והאירו ביחס לשקל.
ישנם תקופות בהם האירו בעלייה והדולר בירידה בבורסה, וישנם תקופות בהם הדולר חזק יותר ומטבע האירו בירידה.
בכל מקרה בכל יעד בעולם אליו תגיעו יקבלו ממכם דולר או אירו ברכישת מטבע מקומי.

אם איזה מטבע מומלץ יותר לקנות בחו"ל?

את הארוחות המפנקות במסעדות, המתנות לילדים ולקרובים בארץ והתשלום בכניסה לאתרים ומוזיאונים ביעד הנסיעה, מומלץ לבצע במטבע המקומי של אותו מדינה שאליה אתם טסים לחופשה ולטיול בחו"ל.
במרבית מהיעדים התיירותיים בעולם ניתן לשלם בנוסף למטבע המקומי גם בדולר, אירו ולפעמים אפילו בפאונד בריטי.
אבל שימו לב…
ישנם מקומות תיירותיים בחו"ל בהם בעלי העסקים באזור גובים מחיר גבוה יותר על רכישה במטבע זר ביחס לקניות שתעשו במטבע המקומי
ביעד בו אתם שוהים.

קניות במטבע זר בדיוטי פרי בארץ ובחו"ל!

אם החלטתם שאתם הולכים לקרוע את הדיוטי פרי בארץ, מומלץ לעשות קניות במזומן בדולרים, בגלל שהמחירים הנקובים בישראל הם בדולר.
אם תשלמו על הסיגריות, בשמים והנעליים החדשות שרכשתם בכרטיס אשראי בשקלים או במטבע אחר כגון אירו, תשלמו על הפרשי שערים שאפשר לחסוך בקלות.

ואם אתם ממתינים בדיוטי פרי בחו"ל לטיסה חזרה לישראל, ובדיוק ראיתם את השוקולד שכל כך רציתם לאכול, מומלץ שתבצעו את הקנייה בדולרים כדאי שתספגו הפרשי שערים מינימאליים ביעד ממנו אתם חוזרים הביתה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,

תגובה 1

  1. הכי טוב להחליף בארץ למטבע חוץ מקומי במדינה אליה נוסעים, אם אין מטבע מקומי אני ממליצה על דולר, לא סתם הוא עדיין המטבע החזק בעולם!