פתרונות ניווט חכמים בארץ ובחו"ל

העשור האחרון היה פורה מאוד בתעשיית טכנולוגיות הניווט. ה- GPS הישן והטוב, שגם נטה ללא מעט תקלות ומגבלות, השתדרג, התחרות בין החברות המובילות גדלה ומספר שחקנים חדשים נוספו, עם אפליקציות מתוחכמות שמאתגרות את המתחרים ומניעות אותן לחפש את 'הדבר הבא'. במקביל, גם המחירים ירדו והשוק, שפנה בתחילה רק לבעלי ממון, התרחב – כיום, באחוז גדול של רכבים או סמרטפונים במדינות המתקדמות בעולם, וגם בישראל, יש מערכת ניווט מתקדמת. אנסה לסקור כאן בקצרה את אפליקציות הניווט העיקריות, וגם אנסה להפנות מעט מבט לעתיד. עם זאת, מומלץ להעיף מדי-פעם מבט באתרים טכנולוגיים, כדוגמת אתר Feeder, כדי להתעדכן בחידושים ומגמות עדכניות.

I Go

תוך מספר שנים, הפכה אפליקצית הניווט הלווינית בתלת מימד, I Go , שנוסדה על ידי צמד ישראלים, לאחת השחקניות המובילות בשוק. למתחרים לקח מעט זמן לייצר תגובות הולמות בדמות טכנולוגיות ניווט תלת ממדיות, אך I Go עדיין מובילה בחדשנות, בממשק הנוח ובפרישה הרחבה של מפות על פני רוב הגלובוס. ל – I Go מספר גירסאות, להולכי רגל ולנוסעים ברכב, הכוללות, בין היתר, מידע נוסף וחשוב על נקודות עניין, מצלמות מהירות וכדומה. הבעיה העיקרית עם I Go  בשנים האחרונות הייתה היעדר תמיכה במכשירי אנדרואיד. השנה נכנסה החברה גם לנתח השוק הגדול הזה עם אפליקציה לאנדרואיד, הזהה לאפיליקציות המוכרות והמצליחות של האייפון.

WAZE

Waze, גם היא המצאה ישראלית, היא תוכנת ניווט חינמית המבוססת על רשת האינטרנט ועל השיתוף החברתי של הגולשים בה.  היא תומכת בכל מערכות ההפעלה הנפוצות, כולל בלקברי וסימביאן. Waze עשירה במידע נוסף למשתמשים : היא מדווחת על עומסי תנועה, מכשולים בכביש ואטרקציות בתחומים שונים בכל מקום שתגיעו אליו. המידע מבוסס על דיווחי משתמשים ועל נתונים אוטומטיים ואנונימיים מהסמארטפונים. ב- Waze משתמשים היום למעלה מ – 7 מיליון גולשים, במספר מוגבל (עדיין) של מדינות הנתמכות בתוכנה. בהקשר זה, וכפי שצויין באתר feeder, הסטארט-אפ זכה להכרה בין- לאומית מה'ביזנס אינסיידר' כאחד מחמישה- עשר סטארט-אפים ישראליים שראוי לעקוב אחריהם.

Google Map 6.0

יישום המפות של גוגל, Google Maps , על השימושים החכמים שבו, הוא מוצר ותיק על מדף טכנולוגיות הניווט. במפות של גוגל תקבלו מידע עדכני והמלצות על אתרים, שינויים בתנועה ועומסי- תנועה ועוד בזמן אמת, ואת היכולת לעבור ממצב מפה דו- מימדי לניווט תלת- מימדי ברחוב מצולם. הבשורה החדשה מבית גוגל, בת כמה חודשים, היא מערך חדש של צילום בתוך מבנים שיאפשר לנו להתמצא גם בתוך מבנים מורכבים ולנווט בתוכם בקלות. הפיילוט של האפליקציה, שכרגע ישימה רק למשתמשי אנדרואיד, יעלה בקרוב עם מיפוי מבנים בארה"ב, אוסטרליה, ניו- זילנד ויפן.

העתיד כמעט כאן?

מספר חברות כבר הציגו בתערוכות הטכנולוגיה העולמיות, בשנים האחרונות, סוגים של משקפי- שמש המשדרים נתונים ויזואליים ללובש אותם בזמן אמת. כרגע, נראה שגוגל תהיה הראשונה שתפצח את השימוש הנכון בעזר כזה, שנראה כמו לקוח מסרטי מדע בדיוני, עם משקפי שמש מבוססי אנדרואיד. בין היתר תוכלו לקבל הכוונות ניווט ותיוגים של מבנים ואתרים שונים כשאתם מגיעים אליהם – ללא ספק דרך נוחה במיוחד לנווט במדינה זרה, בלי להוריד את הראש לסמרטפון אחרי כל פניה שאתם לוקחים. שווה לחכות.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,