רעיונות מרגיעים ובריאים לטיול עם הילדים בחול המועד

עד כמה שאנחנו בטוחים שהעולם שלנו מלא באפשרויות, ומגוון במוצרים ושירותים – כשזה מגיע לבילוי עם הילדים בתקופות החגים, תמיד נדמה שפשוט "אין לאן ללכת".  כפי שסיפר לי לאחרונה חבר טוב שחווה דילמה דומה, "בלונה פארק כבר היינו, ומסיבובים חוזרים ונשנים בקניון פשוט נמאס".

אז היכן תוכלו לבלות ולהינות עם ילדיכם בחו"ל המועד וביום חופשי באופן כללי? במאמר זה אציע מספר פעילויות כיפיות שתוכלו לבחור.

טיול בחיק הטבע

הרבה פעמים אנחנו מחפשים "אקפטים", משהו מיוחד ושונה. למען האמת, לעיתים אנחנו נעריך את הפעילות רק אם היא כרוכה בהוצאה כספית. למעשה, זה ידוע והוכח במחקרים פסיכולוגיים שאם נשלם כניסה לאתר או מקום מסויים, נרגיש שנהנינו בו יותר.

עם זאת, דווקא הפעילות הפשוטה, הרגילה, וכן – גם החינמית, של לטייל עם הילדים בחיק הטבע, היא לעיתים קרובות דווקא זו שתהיה גם מהנה ובריאה עבורכם.

לא חייבים לנסוע רחוק. בקרבת כמעט כל יישוב בישראל, אפילו אם זה תל-אביב, ניתן למצוא פארק, נחל, יער או גבעה לטייל בה. החוויה בטיול בטבע משלבת אוויר נקי יותר, נוף, שקט וגם מעט פעילות גופנית שלעולם לא תזיק.

אז אל תתלבטו יותר מדי. אם אין לך רעיון – פשוט צאו לטיול בטבע. אפשר לעשות זאת בדרך החינמית, או כמו בדוגמא שאדבר עליה מייד, ניתן למשל לצאת לרכב על סוסים, מה שמשלב גם חוויה נוספת ולעיתים קרובות חדשה. בכל מקרה, אין כמו לצאת לטבע עם הילדים.

רכיבה על סוסים

אחת הדרכים היותר חוויות, מהנות וגם בריאות שתוכלו לעשות עם הילדים בחג הוא טיול על סוסים. למעשה, זה משלב את הטיול בטבע ובנוסף מכיל יתרונות נוספים.

ילדים בוגרים יסתדרו עם סוס רגיל, והילדים הקטנים יותר יוכלו לרכב על סוס פוני.

ברחבי הארץ יש עשרות, אם לא מאות חוות שמציעות רכיבה חוויתית על סוסים. אין צורך בידע קודם או בהבנה כלשהי. פשוט מגיעים לחווה, עוברים הסבר קצר, וניתן ישר לרכב.

כתלות במיקום החווה ובאופציות, תוכלו לרוב לבצע רכיבה בסביבת החווה – לעיתים על חוף הים, בגבעות ובעמקים שמסביב, ליד נחל וכו'.

לרכיבת סוסים ישנן השפעות חיוביות על בני אדם. לא לחינם, מקובלת ומתפתחת מאוד המגמה להשתמש בתחום שנקרא רכיבה טיפולית, שמאפשרת לטפל בבעיות בריאותיות ונפשיות דרך הרכיבה.

ביקור במוזיאון

המראה של הילדים שמאבדים סבלנות, רבים וצועקים, בעיקר בתקופת החופשים, מוכר לכולנו. העולם של היום מלא בגירויים, ובמיוחד לילדים פשוט קשה להתרכז. לרוב ההורים לא עוזרים, ובעיקר משתדלים להשתיק אותם.

יש הצעה לפתרון קצת אחר – קחו אותם למוזיאון. הייתרון שבמוזיאון (בין אם זה מוזיאון אומנות, היסטוריה, מדע וכו') הוא שהוא מאפשר להתרכז.

כל מוצג שתעברו לידו, תוכלו ללמוד עליו ולדבר עליו אפילו מספר דקות. לכן חשוב לא לעבור בחטף בין המוצגים.

להיפך – האטו את הקצב, והרגילו את הילדים להתרכז ולהתבונן. כך הם גם יחכימו וילמדו דברים חדשים, וגם תצליחו להרגיע ולהשקיט אותם.

לאחר ביקור שכזה במוזיאון, תוכלו להמשיך איתך גם לארוחה משפתחתית במסעדה או בית קפה.

זו דרך שרבים מחבריי אימצו לאחרונה, ואני גם ממליץ עליה בחום. אז שיהיה בעיקר חג שמח.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: