ביטוח נסיעות – איך אדע איזה ביטוח מתאים לי?

אין ספק שנושא הביטוח הוא מורכב, רובנו מעדיפים לא להתעמק בפוליסות הביטוח שלנו ולהאמין שאנחנו מכוסים בכל תרחיש. כשאנחנו בגבולות הארץ, לרוב, גם אם פוליסת הביטוח לא תכסה אותנו במלואה אנו מוקפים במשפחה וחברים, הביטוח הלאומי יעזור ולא נישאר ללא מענה. השאלה היא מה קורה כשאנחנו בחו"ל? איך נתאים פוליסה לביטוח חו"ל כך שנדע בוודאות שאנחנו מכוסים? איך נדע שביטוח הנסיעות לחו"ל אותו רכשנו מתאים לצרכים שלנו? איך נבחר ביטוח נסיעות, שיהיה גם משתלם וגם יעיל? כאן תוכלו למצוא את המידע הנדרש לכם לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח נסיעות לקראת חופשה או נסיעה לחו"ל.

חייבים ביטוח נסיעות ?

מדינת ישראל מבטחת את כל תושביה דרך הביטוח הלאומי, קופות החולים ומערכת הבריאות הציבורית. בנוסף, רבים מחזיקים בביטוח בריאות פרטי, ביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה וביטוח חיים. העובדה שכולנו למעשה מבוטחים מכל הכיוונים האפשריים היא בעוכרנו בכל הנוגע לביטוח נסיעות לחו"ל . חשוב לדעת כי מרגע יציאתנו מגבולות המדינה, אנו למעשה לא מבוטחים כלל על ידי אף גורם, לכן, חשוב מאוד לבחור פוליסת ביטוח נסיעות מתאימה, כזו שתכסה את כל התרחישים האפשריים ותתאים לנו.

הביטוח החינמי מחברת האשראי לא מספיק לי?

חברות כרטיסי האשראי מציעות ביטוח נסיעות חינם למחזיקי כרטיסים. רבים בוחרים להשתמש באופציה זו ולא בוחנים פוליסות אחרות כלל. הביטוח שמציעות חברות האשראי מסופק על ידי חברות ביטוח חיצוניות וכיאה למוצר שניתן חינם הוא מצומצם מאוד הן בסכומים שהביטוח ישלם במקרה של תאונה או מחלה והן בתרחישים שהוא מכסה. לפני שבוחרים אוטומטית בפוליסה החינמית, כדאי למאוד לבחון את הצרכים שלנו ולבדוק אם אכן היא מספיקה לנו.

אילו שאלות חייבים לשאול את עצמנו לפני החלטה על פוליסת ביטוח נסיעות ?

ביטוח נסיעות מספק לנו "רשת הגנה", ככל שהביטוח נרחב יותר כך הרשת חזקה יותר. כדי לדעת איזה ביטוח אנו צריכים יש לשאול את עצמינו שאלות כגון:

מה מצבנו הבריאותי? – פוליסות ביטוח סטנדרטיות אינן מתאימות לבעלי מחלות כרוניות ולנוטלים תרופות באופן קבוע.

מה סכום הכיסוי בפוליסה? – סכומי כיסוי נמוכים אמנם יורידו את מחיר הביטוח אך עלולים לעלות לכם ביוקר במקרה של תאונה או מחלה. חשוב לדעת כי הכיסוי הביטוחי חייב להתאים למדינה אליה נוסעים ולמחירי הטיפול הרפואי בה. כך למשל, אם אתם נוסעים למדינות דרום אמריקה בהן אין מערכת בריאות ציבורית והרפואה היא יקרה מאוד, כיסוי נמוך עלול להשאיר אתכם עם חשבון גדול אם תאלצו לקבל טיפול רפואי.

איזה סוג של טיול אתם עושים? – פוליסות ביטוח נסיעות מכסות אך ורק מקרים שהתרחשו תחת תנאים סטנדרטיים, הן אינן מכסות באופן אוטומטי ספורט אתגרי למשל או סקי. כך למשל, אם אתם מתכננים טיול למעמקי הגו'נגל הדרום אמריקאי קחו בחשבון שחילוץ והצלחה הן פעולות יקרות מאוד שפוליסה לא מתאימה לא תכסה.

איך בוחרים פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל?

הדרך הטובה ביותר להבטיח, שבחרתם פוליסת ביטוח נסיעות שגם מותאמת בדיוק לצרכים שלכם וגם משתלמת מבחינה כלכלית, היא להשוות בין הפוליסות המוצעות על ידי חברות הביטוח השונות. לשם כך, תוכלו להשתמש באפליקציית השוואת ביטוחים, כמו אפליקציית סמארט (קישור מופיע למטה), אשר בתהליך קצר, תמצא עבורכם את הפוליסה הזולה ביותר מבין אלה המתאימות לסוג החופשה ולתנאים הספציפיים שנדרשים לכם. התהליך קצר ונוח, ומתבצע און-ליין בזמנכם החופשי, גם בשעות בהן מוקדי השירות והמכירה של חברות הביטוח אינם פעילים. אתם ממלאים את תאריכי הנסיעה, פרטי הנוסעים והצהרת בריאות, והאפליקצייה מאתרת עבורכם את הפוליסה המשתלמת ביותר עבורכם. לאחר שמצאתם את הפוליסה המתאימה לכם, תוכלו לשנות ולהוסיף כיסויים נוספים, בהתאם לצרכים המדויקים שלכם. בכל מקרה של ספק, תוכלו ליצור קשר עם צוות התמיכה של smart, ולקבל מהם הסבר ועזרה בהשלמת רכישת הפוליסה.

ביטוח נסיעות לחו''ל

כפי שראינו, ישנה חשיבות מכרעת לסוג הפוליסה שרוכשים, הפוליסה חייבת להתאים למצבכם, למדינת היעד, למשך השהייה בחו"ל ולמטרת הנסיעה. התאמה של ביטוח נסיעות לצרכים שלכם תחסוך לכם הוצאות אדירות במקרה של תאונה, מחלה או כל מקרה רפואי אחר בחו"ל.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,