חופשה באילת בכיפור לאלו שלא צמים

במידה ואתה לא צם ולא שומר מצוות סביר להניח שתשמח מאוד לשמוע על האופציה העומדת לרשותך לנוח ולנפוש בבירת התיירות של דרום ארץ ישראל – אילת.

את הכתבה והמאמר אני רושם לאחר ניסיון וחוויה אישית, שבה נסעתי לראשונה בחיי לחופשה בתקופת יום הכיפורים, כאשר חשוב מאוד לציין שבמהלך ה 6 שנים האחרונות צמתי ושמרתי מצוות ביום הזה, חייב לספר ולציין שלפני הנסיעה היה חשש כבד ורגשות אשם על רכישת חופשה שמתרחשת בכיפור ועוד בתקופה שנחשבת לאחת מהחשובות בתרבות והדת היהודית, אך לא אתבייש לציין שהחששות עברו והסתיימו כאשר הגעתי לעיר וראיתי שאני לא לבד – איך אומרים אצלנו, "צרת רבים חצי נחמה"!

ההגעה לאילת

בגלל מצב כלכלי לא הכי טוב שיש ובגלל תקופת צדק חברתי שבה הדלק עובר את רף 8 השקלים, החלטנו אני ובת זוגתי לרדת לאילת בנסיעה באוטובוס של אגד, את ההזמנה ביצענו דרך האינטרנט שמעניק גם כדרך אגב הנחה של 5% למזמינים בכרטיס אשראי, ממליץ בחום לבצע את ההזמנה דרך אתר ההזמנות של אגד, בהחלט יעיל וחוסך זמן וכסף.

לאתר ההזמנות של אגד וביצוע הזמנה של כרטיס נסיעה לאילת לחץ כאן!

חשוב לציין שהחלטנו שאנו רוצים לנצל כל יום בעיר הנופש הדרומית ולכן החלטנו לנסוע בין מוצאי שבת ליום ראשון בשעה 00:00 כאשר ההגעה הייתה ב 5:00 בבוקר, מה שאפשר לנו לנצל את היום ככל שניתן וליהנות מאילת תמורת סכום לא מבוטל ששילמנו בעבור החופשה.

הזמנה לנופש באילת בכיפור

את ההזמנה של החופשה ביצענו באתר האינטרנט של הוטלז אילת ששיווקו ומכרו חבילת נופש לבית מלון דן פנורמה באילת, לאתר החברה והזמנות למלון דן פנורמה בחברת הוטלז אילת לחץ כאן!

את האמת שאת הדיל הזה באמת שלא יכולנו לפספס, תגידו לי אתם עם הייתם מוותרים על דיל של 300 ש"ח ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר, בכל יום רגיל במהלך התקופה הנוכחית לילה בבית המלון דן פנורמה באילת מגיע לעלויות של 600 עד 900 ש"ח בממוצע ולכן, זו אחת מהסיבות שבאמת לא יכולנו לפספס את הדיל הזה.

קבלת חדרים

כפי שידוע לכולם, את החדרים בכל בית מלון סטנדרטי בארץ מקבלים בדרך כלל החל מהשעה 15:00, אך בבית המלון בו החלטנו לשהות שהוא דן פנורמה באילת, היו באמת אפילו יותר מבסדר ונתנו לו את החדרים בשעה 10:30 בבוקר, בבוקר החלטנו להיזרק בלובי המלון ובשעה 08:00 קפצנו לבריכה עד לקבלת החדרים, היה באמת בסדר גמור והצוות קיבל אותנו באהבה ובכיף.

ימי הנופש ויום כיפור באילת

אז את היומיים הראשונים לנופש (יום ראשון ושני) העברנו בהנאה ובכיף, כאשר החופשה והבילוי בעיר היו כמו כל פעם.

אבל לא לשם זה התכנסו אלא בשביל לספר לך על אווירת יום הכיפורים שבאילת, ראשית כל חשוב לציין שכ 98% מהנופשים אשר מגיעים לאילת בתקופה זו של השנה, אינם צמים ואינם שומרים על המצוות לפי ההלכה, בתי המלון כמובן פועלים במסגרת יום שבת כאשר ניתן ליהנות מארוחה מפסקת לפני כניסת יום הכיפור והצום, ארוחת ערב סטנדרטית וכמו כן ארוחת בוקר בסגנון שבת.

חשוב מאוד לציין שלעומת כל יום רגיל בעיר, כל החנויות, המסעדות והברים כמובן היו סגורים, אך היה ניתן לראות אלפי מטיילים ברחובות אילת אשר יצאו לטייל ולנשום את האוויר ומזג האוויר הנעים ששורר באותה תקופה בעיר.