מכתש רמון על קצה המזלג

מכתש רמון הוא אחד האזורים המרהיבים והמיוחדים שבארץ אם כי הוא פחות פופלארי מאתרי תיירות בצפון. יחד עם זאת, בשנים האחרונות בעקבות צמיחה של ענף התיירות בדרום גם האזור עצמו מתוייר יותר הן על ידי תיירים והן על ידי ישראלים. טיולים במכתשב מתאימים לסוגי טיולים שונים ולרמות קושי שונות אך בהחלט יכולים להתאים גם למשפחות. לקראת היציאה לטיול כדי לברר אלו מסלולים הן מסלולי הליכה שמתאימים למשפחות. רצוי להצטייד במפה, תיק עזרה ראשונה ומצפן.

טיול במכתש הכולל לינה ניתן לארגן במספר דרכים או לפנות לאכסניות נוער הפזורות באזור, לבחור את אחד הקיבוצים או ללכת על משהו יותר מעניין ולמצוא איזו חווה פרטית שמאפשרת לא רק לינה אלא חוויה כוללת של נופש. יתר על כן, בחוות הפרטיות יש אפשרויות לינה מגוונות, ניתן למצוא בהן מתחמי קמפינג ואוהלי אירוח או צימרים מפנקים אם מחפשים פרטיות ופינוק. כמובן שאופציה נוספת היא שינה בשטח עצמו בשמורת טבע. יש לקחת בחשבון שלא כל שמורה מאפשרת לינה והצבת אוהלים או הדלקת אש . פקחי השמורות מסיירים במקום בכדי לדאוג שהתקנות נשמרות ואין חריגה מהכללים וההנחיות.  כדי להימנע מטיולים באזור מכתש רמון בחורף בימים שיש התראות על שטפונות ומזג אויר קשה.

מי שלא מעוניין לטייל רגלית ורוצה לעשות מסלול בתוך הרכב, ניתן לעשות זאת בתוואים מסויימים של השטח. ג'יפים, אופנועים וטרקטורונים הם מחזה מוכר באזור אך חשוב מבעוד מועד לתכנן ולברר אילו מסלולים מיועדים לכל רכב. דרך נוספת וחביבה לחובבי הספורט האתגרי הוא טיול אופניים באזור. אזור מכתש רמון חביב מאוד על רוכבי השטח. ניתן גם לשכור אופניים פשוטים באחד המושבים או הקיבוצים ולטייל באזור

מצפה רמון מהווה נקודת התחלה עבור חלק ניכר מהמסלולים. ניתן והגיוני להשאיר את הרכב באזור מאחר ורוב אפשרויות הלינה הם בקרבת המצפה כך גם תוכלו ליהנות לפני היציאה למסלול מחנויות התיירים. לפני היציאה אל המסלולים השונים קניוני ברק, נחל נקרות, רוה כדאי להתחיל במרכז המבקרים לקבל מידע רלבנטי על המסלולים, מפות והמלצות חשובות. מרכז המבקרים ממוקם בצד הצפוני של המכתש. ניתן גם במקום לחזות במופע אורקולי המדמה את היווצרות המכתש. כמו כן, תוכלו לצפות בבעלי החיים החיים באזור בסביבתם הטבעית ב"חי רמון". בין בעלי החיים שתוכלו לראות ניתן למצוא צבים, מכרסמים, לטאות, נחשים ועוד.

.לאלו מכם שחייבים פשוט חייבים מים לא בהכרח חייבים להצפין היות שבחלק מחודשי השנה ניתן למצוא באזור הצחיח של הנגב מסלולים שכוללים מים. במעלה דבשון תמצאו מעיין מדהים לרחוץ זו ולקרר את הגוף.  מעיין נוסף בו תוכלו לרחוץ נמצא בעין עקב תחתון. באזור צמחיה ירוקה ועשירה ובעלי חיים רבים לרבות יעלים ואף זאבים וצבועים. נחל בוקק ונחל זוהר הם דוגמאות לנחלים שאין בהם מים רוב הזמן. תקופת האביב מושלמת לטיולים באזור שפורח במיוחד לאחר שנת גשמים ברוכה. ישנם מקומות מיוחדים באזור שמתקיימים בהם ירידים שונים לרבות קטיף של פרחים או פירות.

אטרקציות באזור ניתן למצוא הן בחוות האלפאקות לחובבי החיה הסימפטית הזו. למי שמעוניין בטיול גיפים יכול לפנות לחברת כרכום שמוציאה טיולי ג'יפים באזור. מי שמעוניין בטיולי סוסים, טרקטורונים וליהנות מריבות ושמן זית המופקים במקום, מומלץ לבקר בחיות כרמי הר הנגב שממוקמת על המכתש. באזור המכתש חוות של משפחות פרטיות שמתפרנסות מהתיירות וממכירת מוצרים כגון גבינות, ריבות, זיתים ואף ממכירת יצירות אומנות מקומיות.

למידע נוסף אודות טיולים באזור וצימרים בדרום

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,