מה כדאי לסגור לפני הנסיעה לחו"ל?

בעונות השיא – בפסח ובחופשת הקיץ מאות אלפי ישראלים עוזבים את הארץ לחופשה קצרה בחו"ל. עבור רבים, נסיעה לחו"ל היא כמעט עניין שבשגרה, אך גם להם, כמו למי שלא מאוד מנוסה בכך, טוב להזכר בכל הדברים שכדאי לדאוג להם לפני שעוזבים את הארץ – דברים שיחסכו לכם כסף ואף יגנו עליכם מהתוצאות של כל מיני תרחישים לא נעימים.

הכנת הבית

אתם עוזבים את הבית לתקופה ממושכת מהרגיל ולכן גם ההתייחסות צריכה להיות 'רצינית' יותר מלהשאיר אור דולק ולנעול את הכל :  אם יש חפצי ערך שאפשר להשאיר בכספת בבנק – עדיף וגם אם אתם לא משתמשים בשירותים של סיורי אבטחה אפשר לרכוש כאלה גם לתקופת הנסיעה. נסיעה לחו"ל היא הזדמנות לעשות ביטוח תכולה לרכוש שנמצא בדירה. זאת תוספת  קטנה, של עד כמה עשרות שקלים לביטוח המבנה, שיקנה לכם פיצוי הולם מפני גניבת החפצים שנכללו בביטוח. גם בתים, כמו ילדים צריכים בייביסיטר : בקשו משכן, חברים או בני משפחה לקפוץ לדירה לפחות פעם ביום – להכניס את הדואר (דואר בתיבה מסמן לגנבים שאין אף אחד בבית), להשקות את העציצים ולהאכיל את הדגים וכו'.

ניירת, אשראי וביטוחים

כל מה שקשור לכרטיסי טיסה, ביטוחים וכסף, הוא קריטי לקראת נסיעה ולא נדיר שאנשים נכנסים לשאננות ומגלים ברגע האחרון שהדרכון לא בתוקף או שכרטיס האשראי שלהם לא מקובל בחו"ל. לכן, כל הדברים החשובים האלה צריכים להבדק שבועיים לפחות לפני הנסיעה : דרכון בתוקף, כרטיס טיסה מאושר בתאריך הנכון ודרכי תשלום בחו"ל (כרטיס אשראי בינלאומי או אשראי בבנק הדואר, המחאות נוסעים ועוד). למי שנוסע ליעדים אקזוטים, כמו מזרח אסיה ודרום אמריקה מומלץ לקחת חיסונים. חלק מהם דורשים כמה מנות זריקה בהפרש של חודש בניהן. לכן מי שנוסע לטיול ארוך ליעדים כאלה צריך להתחיל לברר על חיסונים כשלושה חודשים לפני הנסיעה. גם ביטוח בריאות וביטוח תכולה לציוד שאתם לוקחים איתכם הם לא עניין מובן מאליו ואין להניח שיופעלו אוטומטית על ידי חברת האשראי – חובה לברר ולבחון את אפיק הביטוח המתאים ביותר ולהפעיל אותו.

ציוד

רשימת הציוד שכדאי לקחת איתכם לנסיעה לחו"ל משתנה בהתאם למגדר, למשך הנסיעה, לסוג הטיול, ליעד וכדומה, אבל מומלץ להעזר ברשימה קיימת שכתב מטייל ותיק ברשת. יש לא מעט רשימות כאלה באתרי מטיילים ובבלוגים פרטיים – הקלידו במנוע החיפוש שלכם 'רשימת ציוד לחו"ל' ובחרו באחת מהן.

תכנון הנסיעה

למרות ההנאה שיכולה להיות מ'אלמנט ההפתעה', כדאי לתכנן נסיעה לחו"ל בהבטים שונים כבר מהארץ, כדי שלא תצטרכו להתמודד עם כל מיני אתגרים בזמן אמת. קל היום לאתר ברשת מקומות לינה טובים ביעד הטיול ולהזמין בהם מקום, לפחות ליום יומיים הראשונים של החופשה, עד שתתאקלמו במקום. מומלץ ללמוד על היעד – העלויות, הסדרי התחבורה, האתרים העיקריים שכדאי לבקר בהם וכדומה. הבירורים הללו יתנו לכם תמונה, כללית לפחות, שתאפשר לכם לתכנן את ימי הטיול ולמצות אותם עד תום. חופשה נעימה!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,