טיסות לניו יורק: הדרך למוזיאונים עשירים, מעשירים – ומיוחדים

טיסות לניו יורק הן לא רק התעופפות ליבשת אחרת ולעיר שאין דומה לה בכל העולם אלא גם תחילתו של מסע מרתק במיוחד: העיר גדושת האטרקציות מארחת כמה מהמוזיאונים החשובים והמלהיבים ביותר עלי אדמות, ומי שמנצל את האופציה הזו זוכה בחוויה עשירה ומעשירה. המוזיאונים הפופולאריים ביותר בקרב העולים על טיסות לניו יורק ומבלים בה הם, באופן טבעי, המפורסמים שבהם דוגמת המומה, המט והגוגנהיים בעל מבנה הספירלה הייחודי (שעורר התנגדות רבה כשנפתח בניו יורק בשנת 1959…) – אבל ישנם מוזיאונים רבים נוספים, מרתקים לא פחות. חלקם, אגב, מציעים כניסה חינם אין כסף, לפחות בחלק מימות השבוע, כך שהבילוי בהם כדאי אף יותר.

מפגש של מזרח ומערב

איסמו נוגוצ'י נולד בלוס אנג'לס, גדל ביפן והפך לאדריכל נוף ולאמן המיטיב לשלב ביצירותיו בין האסתטיקה של המזרח לבין זו של המערב. ב- 1985 הוקם בניו יורק מוזיאון המוקדש לפועלו, ונוגוצ'י עצמו, שהיה כבר בן 84, פיקח באופן אישי על הקמת 13 הגלריות שביניהן משתרעים גנים גדושי פסלי בזלת וגרניט יפהפיים. המוזיאון שוכן בלונג איילנד סיטי, ואחת לחודש – ביום שישי הראשון – ניתן לחוות אותו בחינם, אם כי נהוג להשאיר סכום מסוים, כראות עיניכם, בכניסה. יצירות אחרות של נוגוצ'י פזורות בכל רחבי העיר וביניהן, לדוגמה, מפל נירוסטה בשדרה ה- 5 (אגב, מיצירתיותו ומהתפישה המוקפדת שלו ניתן ליהנות גם בלי לעלות על טיסות לניו יורק – גן הפסלים שבמוזיאון ישראל עוצב על ידי נוגוצ'י עוד בשנות השישים של המאה הקודמת).

חומרים יוצאי דופן

בימי חמישי בין השעות שש בערב לתשע בערב תוכלו להיכנס תמורת תשלום סמלי אותו אתם קובעים למוזיאון לאמנות ועיצוב, הידוע גם בכינויו ה- MAD. המוזיאון מציע שלל תערוכות קבועות ומתחלפות, ובעיקר מבט אל פריטי אמנות יוצאי דופן דוגמת פסל עשוי חרקים, פורטרט שנוצר באמצעות תוויות בגדים ויצירות אחרות העשויות חומרים שבדרך כלל אינם מזוהים עם אמנות.

ה- MAD שוכן בכיכר קולומבוס המפורסמת, שבה נפגשים ברודווי, סנטרל פארק מערב, סנטרל פארק דרום והשדרה ה- 8, רחובות שבהם שוכנים אתרים רבים אחרים האהובים על העולים לטיסות לניו יורק.

החיים כסרט

רבים מבין העולים על טיסה לניו יורק עושים זאת בעקבות סרטים שבהם מוצגת העיר במלוא תפארתה. המוזיאון האמריקאי לקולנוע, השוכן ברובע קווינס, הוא מוזיאון חדש יחסית שפתח את שעריו בשנת 1977, ומטרתו היא להציג בצורה מרתקת ומעוררת השראה את ההיסטוריה של האמנות הפופולארית ביותר בזמננו, וכן את השפעתם של הטלוויזיה והקולנוע על התרבות באופן כללי ועל החברה.

המבקרים מוזמנים להתנסות בעצמם ביצירת סרטי אנימציה והוספת אפקטים שונים לסרטים, לצלול לנבכי הצד הטכני של האמנות, ולצפות בסרטים המתאימים לבני כל הגילאים. גם ילדים המצטרפים להוריהם לחופשה בניו יורק ייהנו במוזיאון זה מסדנאות מיוחדות עבורם.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,