צימרים בכנרת ואטרקציות בטבריה

צימרים בכנרת הם דרך נהדרת ליהנות מחופשה באגם שהפך זה מכבר לסמל לאומי ולמוקד לשלל פעילויות ספורט ופנאי – וגם הזדמנות לטייל באחת הערים המיוחדות בארץ, טבריה.

טבריה נוסדה לפני כמעט 2000 שנה, בשנת עשרים לספירה, ונקראת על שם טיבריוס, אחד מקיסרי רומי העתיקה. הפעילות הענפה של ישו באזור, בערך באותה תקופה בה נוסדה העיר, הפכה אותה למוקד עלייה לרגל לצליינים (שממלאים גם הם צימרים בכנרת בדרך לירדנית שבדרום האגם או לכנסיית הדגים והלחם וטבח'ה שבצפונו). גם עבור היהודים מדובר בעיר בעלת חשיבות רבה, ולמעשה זוהי אחת מערי הקודש לצד חברון, צפת וירושלים. לאורך כמעט אלף שנים חיה בעיר אוכלוסיה יהודית גדולה ומשגשגת, ועדות לכך ניתן למצוא בקברי הצדיקים הרבים הפזורים בעיר.

לאורחים הרבים המגיעים לאורך כל השנה לצימרים בכנרת ובסביבתה ממתינים בעיר כמה וכמה אתרים מרתקים:

מוזיאון דונה גראציה

מוזיאון דונה גראציה (השוכן בתוך מלון הנושא את אותו שם) נקרא על שמה של דונה גראציה נשיא, שנולדה בפורטוגל במאה ה– 16 למשפחת אנוסים אולם חזרה ליהדות במהלך חייה ושיטוטיה בעולם. כבר באותם ימים היא פעלה על מנת להקים בארץ ישראל בית לעם היהודי ובפרט רכשה מהסולטן התורכי זיכיון על טבריה ועל מספר כפרים בסביבתה על מנת להפוך את העיר מחדש למרכז רוחני, כלכלי ותרבותי.

בסמוך למוזיאון נמצא בית הסראייה וכן המצודה המפורסמת שבנה בנו של דאהר אל עומר, שליט הגליל במאה ה-18 (שהוא זה שהקים את חומות העיר העתיקה) – אם כי המצודה עומדת כיום סגורה ואין בה שימוש.

מדיד מפלס הכנרת וטיילת יגאל אלון

מפלס הכנרת הוא מושג שגור בארץ, ולא צריך להתארח בצימרים בכנרת כדי לעקוב אחריו בדאגה או להתמלא סיפוק כשהוא עולה. מדיד מפלס הכנרת מעניק המחשה ויזואלית רבת רושם – בגובה של כ– 5 מ' וברוחב של כ– 3.5 מ' – למצב האגם.

המדיד, שמטרתו היא העלאת המודעות (הגבוהה גם ככה) למצב הכנרת ולתרומתה למשק המים בישראל, שוכן בחלק הדרומי של טיילת יגאל אלון, המהווה בעצמה אטרקציה מלבבת לבאים לחופשה בצימרים בכנרת ובסביבתה.

הטיילת הוקמה בסמוך לעיר העתיקה של טבריה, ולאורכה פזורות מסעדות דגים ציוריות, דוכני אמנות ומזכרות ורוח מזרחית נעימה.

קברי צדיקים

טבריה אהובה במיוחד על האוכלוסייה החרדית, שמגיעה לאורך כל השנה ובפרט בימי בין הזמנים לצימרים בכנרת ולמקומות אירוח אחרים בעיר.

בעיקר מושכים את פלח האוכלוסייה הזה קברי הצדיקים הרבים הפזורים בעיר: מעל שכונת קרית שמואל תמצאו את קברו של רבי עקיבא ולצידו את קבר הרמח"ל; בחלקה הדרומי של העיר, סמוך מאוד לחוף, נמצא קברו של רבי מאיר בעל הנס; מתחם קבר הרמב"ם שוכן אף הוא בטבריה; ובסופו של רח' השומר נמצא מבנה שבו על פי המסורת קבורות האמהות (ציפורה, זלפה, בלהה, יוכבד, אביגיל ואלישבע).

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,