כבר לא צריך להמתין בתור לדרכונים

אם אתם נוסעים מתמידים לחו"ל, ודאי מוכרת לכם התחושה המכבידה בתורות בדיקת הדרכונים והבדיקה הביטחונית. וכל זה כשאתם נושאים את מיטלטליכם הכבדים והעמוסים ממילא… ובקיצור – למי יש כוח לכל זה?

מסתבר שישראל מתחילה להתפתח גם מהבחינה הזו, ובייחוד לאור הגידול הצפוי בתחום התיירות הודות לרפורמת "שמיים פתוחים". אט אט צצים להם שירותי VIP מפנקים וייחודיים בנמלי תעופה ברחבי העולם, וגם מקומו של שדה התעופה בן גוריון לא נפקד מהם. ואם נדמה לכם ש"שירות VIP" משמעו "מיועד לעשירים בלבד", טעות בידכם. חבילות השירותים הייחודיות הללו פונות גם ללקוח הפרטי, במחירים נוחים וסבירים בהחלט.

תיירות יוקרה מתחילה בשדה התעופה
בעקרון חבילת VIP יכולה לכלול מגוון רחב של אפשרויות, אך החבילה הבסיסית היא כדלקמן:

  • הסעות אל שדה התעופה וממנו
  • קבלת פנים בשדה התעופה
  • ליווי צמוד על-ידי דייל/ת אישי/ת
  • איסוף המזוודות וסיוע בהעברתן
  • תור מקוצר בבדיקת הדרכונים ובבידוק הביטחוני
  • שהייה בטרקליני אח"מים עד העלייה למטוס

כמו ניתן להוסיף מגוון רחב של שירותים, בהתאמה אישית לצרכים המשתנים של הלקוח (פרטי, מוסדי, עסקי): הסעות פרטיות וסיורים מודרכים, אבטחת אישים ואח"מים, הזמנת מקומות בטיסות ובבתי מלון, ואפילו שירותי מטוסים ומסוקים פרטיים לצד תכנון והפקה של אירועים ומסיבות. כמובן שיש לברר את כל זאת מראש, עם ספק שירותי ה- VIP שבחרתם.

מרבית ספקי השירותים הללו עובדים בתיאום עם שדות תעופה ומשרדי תיירות ונסיעות, הרואים בהם שירות משלים וחיוני לשירותים הסטנדרטים המוצעים באופן שוטף (לדוגמה רשימת נותני שירותים בתחום ה- VIP באתר רשות שדות התעופה). בצורה כזו עסקי תיירות יכולים לבדל את עצמם ממתחריהם, שעדיין לא עלו על הטריק הכל כך אטרקטיבי הזה, של שירותי VIP לכל דורש.

איך כל זה התחיל?
בכל שדה תעופה המכבד את עצמו יש בדרך כלל שירותי קרקע סטנדרטיים, הניתנים על-ידי ספק מומחה בתחום זה. שירותים מסוג זה בדרך כלל כוללים טיפול בנושאים כגון אבידות ומציאות, ביקורת גבולות, טיפול בכבודה (מזוודות ומטען יד), כרטוס ועוד.

שירותי ה-
VIP האישיים הם פשוט המשך ישיר ומוצלח, לאותם שירותי קרקע בסיסיים הניתנים בנמלי תעופה. שירותים מהסוג הזה החלו את דרכם עבור אוכלוסייה מצומצמת של לקוחות, ובעיקר עבור אח"מים ואנשי עסקים (ומכאן השם "שירותי VIP"), אך עד מהרה ספקי השירותים הבינו את הצורך הגדל והולך גם של לקוחות פרטיים בקבלת שירותים ייחודיים לצורכיהם.

בהתאם לזאת שולב במערך השירותים הקיים מענה גם לצרכים נקודתיים אלו, ובכך הורחב סל השירותים הניתן לנוסעים ולתיירים בארץ ובחו"ל. המחירים סבירים ונגישים לכל כיס, מה שמאפשר חיסכון משמעותי הן בזמני המתנה והן בעלויות.

תחום התיירות בפריחה – עתיד ורוד לשירותי VIP אישיים
לפי נתונים שפורסמו באתר דה-מרקר (31.12.13), כמות הנוסעים בנתב"ג ב-2013 הגיעה לשיא של כל הזמנים, כאשר מספר הנוסעים בשירותי התעופה הבינלאומית הגיע לכדי 13 מיליון. הודות לרפורמת "שמיים פתוחים", המאפשרת את הגדלת התחרות בין חברות תעופה שונות בישראל, בשנת 2014 צפויים לצאת לחו"ל יותר מחמישה מיליון ישראלים. הדילים והחבילות גועשים עלינו מכל עבר, ובמיוחד הטיסות המוזלות שתופסות תאוצה.

עם כל הגידול הצפוי הזה בתחום התיירות – הן הפנימית והן בחו"ל – יש לצפות גם לגידול בהתאם בתחום השירותים הנלווים (ובעיקר שירותי האח"מים / VIP). יותר ויותר אנשים מעוניינים לקצר הליכים בשדה התעופה, גם בארץ וגם בחו"ל, ויש ביקוש גדל והולך לספקי-שירותים בדיוק בתחום הזה ובתחומים נלווים לו.

מי שישכיל לספק שירותים מהסוג הזה לקהלי היעד הגדלים והולכים בשדות התעופה, ימצא את עצמו בחזית ההתפתחויות והשינויים בעולם התיירות והתעופה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,