מזון – טיפים לבקרת איכות מזון בטיול שלנו

כל מי שמטייל מעט בוודאי כבר עשה את הקשר שבין הנאה מטיול לבין רמת התיאבון שהוא מייצר. עם זאת כאשר מדובר על טיול, (בין אם בארץ ובין אם בעולם), יש להקפיד על מה אוכלים, איך אוכלים ומאיפה אוכלים, וזאת כי אחרי הכול בחוץ התנאים שונים לגמרי מתנאי הסטריליזציה אותם ניתן למצוא בסביבה המוכרת או בבית. להלן מגוון טיפים שעשויים לעזור לא מעט בתחום, ולו על מנת לשמור על בריאותנו ולא לאפשר לפרמטר כגון מזון מקולקל להפריע למהלך הטיול.

טמפרטורת המזון

הרבה פעמים שמירה על טריות המזון שלוקחים עמנו מהבית הינה קריטית. על כן כאשר מדובר על אוכל שנארז בבית יש להקפיד על סוג האוכל אותו בוחרים לקחת, תוך מחשבה מה חשיפה ממושכת לחום תעשה לאיכות התברואתית ולמרקם שלו. על כן יש לשלול מגוון מוצרים שלא יודעים להחזיק מעמד מחוץ למקרר או לחלופין לשקול להצטייד עם צידנית. אם אכן בוחרים להצטייד עם צידנית יש לוודא שהיא אינה מעיקה ואף מתאימה לאופי הטיול, כך שאם מדובר על טיול רגלי יש להימנע מצידנית כבדה וללא כתפיות.

טיפ: טיפ מעניין הוא לרכוש ממקומות שיש להם תו תקן לייצור, תו התקן מבטיח לנו בעצם בקרת איכות מלאה על המזון שאנו רוכשים. כמובן ניתן לשים לב כי ישנו שוני ניכר בין מאכלים בשריים וחלביים, והדרישות בהתאם, הן בטמפרטורת המזון, האיחסון והבקרה עליו.

אחת הבדיקות הנפוצות ביותר במעבדות לבדיקת חלב ומוצרי סויה היא בדיקת כמות ההורמונים אשר מוסיפים למוצר החלב, בהתאם לכך ככל שמוסיפים כמות הורמונים גדולה יותר כך איכות המזון נחשבת לנמוכה יותר.

בקרת שתייה

כאשר מטיילים חשוב להקפיד על שתייה מרובה, במיוחד בטיולים בהם חשופים לשמש, ועל כן אין לוותר על נשיאה של ליטר לאדם. כמו כן אם מסתמכים על מקורות מים טבעיים, רצוי להצטייד בכדורי הטפלה מיוחדים שמיועדים לטהר את המים, הדבר נכון בעיקר עבור מדינות מסוימות בהן ידוע שאיכות המים בעייתית ועשויה להכין מגוון טפילים.

ערנות

כאשר אנשים מטיילים הם לרוב מבקשים להפיק את המירב מהטיול ועל כן יש להימנע ממצב של עייפות, במיוחד אם הטיול משלב נהיגה. על כן כאשר עוצרים להפסקת אוכל יש להימנע ממאכלים בעלי ריכוז סוכרים גבוה וממאכלים כבדים כגון דגים, בשר ושומנים כיוון שהם מובילים לתחושת עייפות מואצת.

תפוסה

כאשר מטיילים במקומות שלא מכירים וחושדים באיכות האוכל שמוגש במסעדה, תמיד יש להעדיף מקומות הומי אדם, ולו כי כך ניתן לוודא שהתחלופה של האוכל גבוהה ומכאן שיש פחות סכנה להיחשף לאוכל שפג תוקפו.

טיפ נחמד: חשוב וניתן להיתבונן ולבדוק את כמות החומרים המשמרים המוכלים במזון שלנו, ובעיקר במזון קפוא וארוז. חשוב לשים לב כי החוק בארץ מורא כי היצרנים חייבים לסדר את רשימת המרכיבים בהתאם לאחוזם במוצר, כלומר המרכיבים בעלי האחוז הגבוהה יותר יופיעו תחילה ורק לאחר מכן שאר המרכיבים.

המאמר באדיבות http://www.biocare-ad.com בקרת איכות מזון

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,