המדריך השלם להשכרת רכב באירופה

כל מה שרציתם לדעת על השכרת רכב באירופה – מה לעשות, ממה להימנע ולמה יש לשים לב

טיול לחו"ל מלווה תמיד בשאלה: כיצד להתנייד ממקום למקום? התשובה לשאלה הזו אינה פשוטה כיוון שהיא תלויה בגורמים רבים – מספר הנוסעים, גילם, מצבם הבריאותי, יעדי הנסיעה ומסלול הטיול.

כדי לבצע השוואת מחירים של השכרת רכב באירופה ולאתר את המחירים הכי זולים השתמשו במנוע החיפוש להשוואת מחירי השכרת רכב בעולם – התהליך קצר ופשוט ויסייע לכם לבצע השוואת מחירים בין חברות השכרת רכב באירופה אשר נחשבות אמינות ומוכרות ומספקות שירות לקוחות באנגלית. בשדה "ארץ" בחרו את המדינה בה אתם מתכננים להזמין השכרת רכב באירופה (אפשר לבדוק כמה מדינות כמובן), בשדה עיר את העיר בה אתם מתכננים להתחיל את הטיול, ובשדה תחנה את המיקום המדויק אליו אתם מעדיפים להזמין השכרת רכב בחו"ל. אח"כ הזינו את התאריכים הספציפיים אליהם אתם מתכוונים להזמין השכרת רכב בחו"ל, ולחצו "חפש" כדי לצפות בתוצאות השוואת המחירים בין חברות השכרת רכבים שונות (על מגוון דגמי מכוניות) ולהזמין השכרת רכב בחו"ל אונליין:

יעדי הנסיעה ומסלול הטיול

כאשר מדובר בטיול עירוני הסובב סביב ערים בודדות דוגמת טיול לאמסטרדם, פריז או לונדון, כדאי לשקול שימוש בתחבורה ציבורית. בערים רבות קיימת מצוקת חנייה, עלות החנייה בחניונים היא יקרה והתחבורה הציבורית טובה ויעילה.

מאידך, כאשר מדובר בטיול באיזורים כפריים יותר, השכרת רכב היא הפתרון הנוח יותר ולפעמים ממש בלתי נמנע. היתרון בשימוש ברכב שכור אינו רק סביב נושא הנוחות והגמישות אלא גם סביב המחיר. בארצות רבות באירופה עלות התחבורה הציבורית, במיוחד אם מדובר במשפחה או קבוצה גדולה יחסית, יכולה להתגלות כמעט שווה לעלות השכרת רכב.

השאלה המרכזית בטיולי כוכב היא היכן כדאי לקחת (ולהחזיר) את הרכב השכור. היתרון בלקיחת רכב משדות תעופה הוא יתרון של נוחות וזמינות. החסרון בפתרון זה הוא של עלות – השכרת רכב משדה התעופה תהה על פי רב יקרה מהשכרת רכב במרכז העיר, לפעמים כדאי לבלות לילה אחד בעיר הקרובה לשדה התעופה ולהשכיר רכב מיד בבוקר שאחרי, בדרך זו אפשר לחסוך עלויות ולהתאושש מהטיסה.

אם מדובר בטיול מתגלגל המתחיל בנקודה מסוימת ומסתיים בנקודה אחרת, חובה לברר מראש האם קיימת אפשרות להחזיר את הרכב השכור בנקודת הסיום של הטיול, במיוחד אם מדובר במדינה אחרת – דבר שתמיד ייקר את השכרת הרכב. שימו לב שבאירופה, בעקבות אמנת שנגן, המעבר בין מדינה אחת לאחרת הוא קל וכמעט בלתי מורגש – ללא ביקורת דרכונים או מכס, אך גם במדינות החברות באמנה זו לא תמיד קיימת האפשרות של לקיחת רכב ממדינה אחת והחזרתו בנקודת הסיום המתוכננת.

נוחות הנסיעה

טיול ברכב אינו דומה לנסיעה עירונית קצרה. שעות רבות של בילוי ברכב ומטען רב של מזוודות מחייבים לקחת בחשבון אפשרות של השכרת רכב גדול יחסית שיאפשר נסיעה נוחה ונעימה שלא תייצר לחצים מיותרים. אמנם רכבים גדולים יקרים יותר מרכבים קטנים, אך הפרשי המחיר אינם כה גדולים והפגיעה של רכב קטן באיכות הטיול יכולה להיות משמעותית.

נושא נוסף אותו כדאי לקחת בחשבון בעת השכרת הרכב הוא הציוד הנלווה הנדרש – בין אם מדובר ב – GPS (או חבילת גלישה \ מפות מתאימות לסלולרי), כיסא בטיחות לתינוקות וילדים, גגון וכדומה. במידה וקיים צורך בציוד כזה יש לברר ולהזמין במפורש, זמן רב מראש, כיוון שלרוב ההיצע הוא קטן ורכבים מתאימים וציוד מיוחד נחטפים מהר.

בררו מראש האם הרכב הוא רכב אוטומטי או ידני. אמנם למרבית הנהגים בארץ יש רישיון למכונית ידנית, אך החזרה לנהיגה ברכב ידני לאחר שנים של נהיגה ברכב אוטומטי יכולה להיות מלווה בתקופת הסתגלות לא קצרה, וכפי שכולם יודעים: רוב הרכבים באירופה הם ידניים.

מסמכים, דו"חות וביטוח

בחלק ממדינות אירופה, מכירים ברישיון הישראלי. למרות שניתן למצוא רשימה של ארצות בהן הרישיון הישראלי מוכר באתר של משרד התחבורה, רצוי להצטייד בכל מקרה ברישיון בינלאומי. מדובר בהוצאה מאד נמוכה של כ- 20 ₪, הוצאה שיכולה לחסוך לכם כאבי ראש רבים במידה ושוטרים מקומיים, חברות השכרת רכב או ביטוח מסרבים להכיר ברישיון הישראלי או כאשר מדובר במדינה שכלל אינה מכירה ברישיון הישראלי.

בעת השכרת רכב בחו"ל, חשוב לוודא כי אתם מבוטחים. הביטוח הוא פרטני לנהג, הוספת נהג נוסף יכולה להעלות את דמי הביטוח. ביטוח לנהג צעיר (לרוב מדובר על נהג בן פחות מ- 24) או חסר ניסיון עלול להיות יקר במיוחד ובמקומות מסוימים אפילו בלתי אפשרי. חשוב לוודא כי קיים גם ביטוח צד ג' לפגיעה ברכוש של צד שלישי. חשוב במיוחד להציג את הרישיון הבינלאומי (בנוסף לישראלי) בעת מילוי פרטי הביטוח כדי להמנע משאלות הנוגעות לקיום רישיון בתוקף במידה ותוגש תביעה.

דו"חות בחו"ל (ואגרות כביש) הם עסק יקר כי לפעמים בנוסף על עלות תשלום הדו"ח עצמו, תאלצו לשלם גם את דמי הטיפול של חברת ההשכרה. ישנם מקומות שיאפשרו לכם לשלם את הדו"ח או האגרה ישירות – עשו זאת ודווחו בצירוף העתקי קבלות לחברת ההשכרה לאחר החזרת הרכב על מנת להמנע מתשלום דמי הטיפול.

חברות השכרה רבות יציעו לכם ביטוח נוסף, לדוגמה כזה הפותר אתכם מתשלום דמי השתתפות עצמית. לרוב, משתלם לעשות ביטוח כזה כיוון שכל שריטה, גם הקטנה ביותר, עלולה לעלות לכם ביוקר.

טיפים לסיום

  • החזירו רכב נקי לפעמים ישנו תשלום נוסף על ניקוי
  • החזירו רכב עם מיכל דלק מלא – עלויות מילוי המיכל על ידי חברות ההשכרה גבוהות ממחיר הדלק בתחנות הדלק
  • דאגו לצלם את הרכב לפני ההשכרה מכל צדדיו ותעדו כל פגיעה קודמת ברכב
  • עם קבלת הרכב וודאו כי הרכב מצויד באפוד זוהר, גלגל חלופי וכלים הדרושים להחלפת גלגל
  • הזמינו רכב כשאתם עדיין בארץ, הזמנת השכרת הרכב בחו"ל תמיד תהיה זולה יותר כשמזמינים את הרכב מישראל, לעומת השכרת רכב ספונטנית בזמן הטיול עצמו
  • וודאו מה הם חוקי הנסיעה בארץ בה אתם עתידים לנהוג, ושמרו על חוקים אלו
  • וודאו מראש איזה רכב תקבלו, קחו בחשבון שאתם עלולים לקבל רכב אחר מאותה קבוצה, במידה ויש לכם צרכים ספציפיים דאגו כי הם יהיו ידועים לחברת ההשכרה זמן רב מראש
  • וודאו מראש האם הרכב ידני או אוטומטי
  • וודאו מראש איזה סוג ביטוח יש לרכב, את מי הוא מכסה, אילו תוספות ביטוח ניתן לרכוש ומה עלותן
  • וודאו מה הם תנאי ביטול העסקה
  • עשו סקר שוק וזכרו לקרוא גם את האותיות הקטנות
  • תהנו!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,