מחזון לרמון – נמל תעופה תמנע

בפעם הראשונה בישראל, רשות שדות התעופה מקימה פרויקט מאתגר של תשתיות שנעשה בתנאים קשים; שדה תעופה מא' ועד ת' – ממדבר שומם לנמל תעופה תוסס והולם עם שירות ברמה הגבוהה ביותר.

כ 18 ק"מ צפונית מאילת נוכל ליהנות מנמל תעופה שמיועד נטו לחופש, 14,000 דונם של עיצוב חדשני, מיוחד, נוח וידידותי לתייר ולמקומי, כ 2,200 מ"ר של מסחר כשב 300 – 400 מטר תהיינה פרוסות חנויות הדיוטיפרי עם משקאות אשר תשרתנה אך ורק את הנוסעים הבינלאומיים, חניה עילית ל 600 רכבים (להבדיל מנתב"ג) ול 100 רכבים מהשכרה, כך מסביר אדריכל הפרויקט מר אמיר מן בסיור שנערך בתאריך 13.12.15 באתר שבו יוקם שדה התעופה.

צפי פעילות מלאה של שדה התעופה בתמנע הוא אמצע שנת 2017.

250 אנשי צוות בשטח ועוד כ 50 חברות ויועצים מקומיים ובינלאומיים עומלים להקמת שדה התעופה אשר הקמתו מתקדמת בצעדי ענק וכ – 35,000 מטר ייתן מענה בשלב ראשון ליותר מ 2 מליון נוסעים בשנה. זה הצפי לשדה התעופה לטיסות בינלאומיות וטיסות לאו קוסט ליעדים באירופה שימריאו וינחתו על מסלול שאורכו יהיה כ 3,600 מטר ורוחבו 45 מטר מידי יום וזה עפ"י התקנים הבינלאומיים, מגדל פיקוח מרשים שיתנוסס לגובה מרשים של 56 מטר אשר יפקח בין היתר על  טיסות סדירות של חברות התעופה אלעל, ישראייר, ארקיע, ועל חברות הלואו קוסט כגון ריינאייר – חברת הלאוקוסט הכי גדולה באירופה אשר נחתה לראשונה בעובדה בתאריך 5.11.15, וחברות לאוקוסט נוספות.

אחד היתרונות הבולטים בשדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל היא האלטרנטיבה שישמש כנמל תעופה נוסף של מדינת ישראל, אשר יחליף את שדות התעופה אילת ועובדה לטיסות פנים ארציות ובינלאומיות וייתן פיתרון לבעיות נחיתה במזג אוויר קשה, במקום נחיתה בשדה התעופה בלרנקה. מה שאומר שיפעלו מערכות מטאורולוגיות ILS.

חשוב לציין שהצורך בהקמת שדה תעופה נוסף נובע מגידול משמעותי של מס' הנוסעים, וגם יהווה יצירת מקור הכנסה לאלפי מקומות עבודה. השדה יעמוד בסטנדרטים גבוהים ביותר של בטיחות ובתקנים מחמירים ביותר של רשויות התעופה בעולם.

משרד הביטחון אחראי על רשות שדות התעופה אשר החל לבנות גדר באורך 30 ק"מ מאילת צפונה כדי להגן על השדה. הצבא אמור לסגור את הגדר עד ים המלח אומר מר חנן מוסקוסיץ' מנהל שדות התעופה אילת ועובדה בסקירה מרתקת בה הוא מפרט את כל יתרונות שדה התעופה מרגע הנחת אבן הפינה במאי 2013 באתר של שדה התעופה בתמנע שהעבודות מתקדמות יפה ובצעדי ענק, עד לרגע הפעילות המלאה שצפויה להיות באמצע שנת 2017.

כמו כן, משרד התחבורה מתכנן קו רכבת מתל אביב שיעבור בישובי הדרום ויגיע עד לפתח שדה התעופה.

החזון הוא לשמר את התיירות הפנים ארצית שכיום עומדת על 1.4 מליון תיירים. משרד התיירות יצאו בתכנית ל 3 שנים שכל תייר שינחת באילת חברת התעופה תקבל עבורו 45 אירו, גם התאחדות בתי המלון הצטרפו לזה והם יתנו לחברות התעופה על כל תייר שינחת בשדה התעופה עובדה 15 אירו.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,