מה עניין הזבובים במגדל לנמלה של עכו?

עכו קולטת אלפי תיירים מכל העולם מידי שנה – אשר פוקדים את אתריה ההיסטוריים ונחשפים לסיפורי עם / אגדות/ ואנקדוטות היסטוריות.

ברצוני לשתף אתכם בנקודת עניין ייחודית מובהקת שסיפורים ואגדות רבות סופרו עליה.

מגדל הזבובים –  אי הזבובים הידוע גם בכינויו בערבית "אל מנארה" והמגדלור הבולט סמוך למרינה של עכו חולשים על תנועת הספינות הנכנסות לנמל כבר מאות בשנים. יתכן שהאתר שימש כבר את ספניה של עכו בתקופה הפיניקית הקדומה, ולכל הפחות החל מן המאה החמישית לפנה"ס, כלומר בתקופה הפרסית.

ככל הנראה השרטון עליו שוכן המגדל שימש כרציף עגינה באורך של 60 מטר וברוחב של 12 מ' בתקופה הפרסית השרטון יצר פתח ברוחב של60 -70  מ' בינו לבין שובר הגלים הדרומי של הנמל.

בעבר היה מגדל הזבובים מחובר לחופו הצפוני של מפרץ עכו באמצעות סוללה השקועה כיום מתחת לפני הים.  מאוחר יותר היווה חלק משוברי גלים שנבנו במטרה ליצור מעגן סגור. השימוש באתר להצבת מגדלור מתוארך לתקופת תלמי ההלניסטי מן המאה השנייה לפנה"ס.

בשנת 1799 הציב כאן סידני סמית האנגלי סוללת תותחים שהעסיקה והפריעה לאגף השמאלי של צבא נפוליאון במצור על עכו. למגדל הזבובים נגרמו נזקים קשים בהפגזה של הצי האירופי שצר על עכו בשנת 1840.

על מקור שמו של מבנה מיוחד זה חלוקות הדעות. יש הרואים בו שריד למקדש "בעל זבוב" האל אשר שימש כפטרונם של הספנים והסוחרים הפניקים. דעה אחרת מייחסת את השם [שנולד מתוך טעות של נוסע בן התקופה] לתקופה צלבנית עכו כונתה אז עכון. אותו נוסע קבע כי עכון היא עקרון הפלשתית ואת המבנה המבוצר למקדשו של האל בעל זבוב.

תושבי המקום אף יודעים לספר שהאי בימים עבורו שימש כנקודות בידוד עבור מצורעים ונושאי מחלות אחרים שהעמידו את בריאות העיר העתיקה בסכנה.

סביבת האי הקטן עשירה בדגה ובעונות מסויימות לאורך השנה ניתן לחזות ברביה של סוסוני ים בבורות המקיפים את האי ובמגוון גדול של בעלי כנף ימיים (תלוי בעונות השנה).

ומכאן להמלצה חמה על שייט במפרצה של עכו,

רק מבט מן הים אל העיר, חומותיה ונמלה ישלימו את חווית הביקור הרגלי/יבשתי.

השייט ידגיש את המתווה המרשים של העיר הניבט מן הים וכמובן יעבור בסמוך לאי הזבובים ולמספר אתרים נוספים אליהם הגישה היחידה היא מהים.

לאחרונה התווספה אטרקציה נוספת לימי הקיץ החמים – חתירה בסאפים במסלול טיול מובנה סביב חומות עכו ואי הזבובים כמובן!

במהלך המסלול עוברים על השרטון הרדוד שהיה בעבר הנמל הישן ולמעשה מתקדמים על בסיסו עד לאי הזבובים, מקיפים אותו וממשיכים בחתירה לנמל הביזנטי הישן שממוקם מערבית לשובר הגלים. בימים בהם הים שקט ניתן להבחין בשרידים הפזורים במימי המפרץ.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,