השכרת רכב בחו"ל – כמה טיפים מועילים

זקוקים לרכב לטיול הבא שלכם בחו"ל? יש כמה דברים חשובים שצריך לקחת בחשבון, ולא רק רישיון נהיגה בינלאומי וביטוח מתאים. השכרת רכב בארץ זרה יכולה להיות קצת יותר מסובכת מאשר השכרת רכב בארץ. לכן, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם, בין השאר, גם להשיג דיל טוב יותר.

הזמנת הרכב מראש

הזמינו את הרכב מראש בכדי להבטיח את סוג הרכב שאתם מעוניינים לשכור ובכדי ליהנות ממחיר אטרקטיבי יותר. מחירי השכירות כמעט תמיד גבוהים יותר ליד הדלפק מאשר כשמזמינים בטלפון או באינטרנט, אפילו אם זה רק 24 שעות לפני איסוף המכונית. בתקופת הקיץ והחגים זמינות הרכבים בעייתית יותר ולכן אם יש לכם צורך מיוחד של רכב גדול, אוטומטי, מיניוואנים או בקשות מיוחדות נוספות, עדיף לתכנן ולהזמין מספיק זמן מראש.

אם יש לכם זמן, ערכו השוואה בין המחירים, בקרו באתרים של כמה סוכנויות להשכרת רכב וחפשו מכוניות זהות בתאריכים המבוקשים, או ערכו השוואה באתרים מיוחדים שמיועדים להשוואת מחירים.

אם אתם רואים פרסום על השכרת רכב במחיר מיוחד, רשמו את הפרטים. קחו בחשבון שדילים טובים רבים לא בהכרח יופיעו בגלוי באתר של החברה…

כל סידורי ההשכרה – לפני היציאה מהארץ

עשו את כל הסידורים הקשורים להשכרת הרכב – מההזמנה ועד לתשלום – לפני שאתם יוצאים מהארץ. כשתעשו הכול כאן, בדרך כלל תיהנו מתהליך זול, קל ובטוח יותר, וקרוב לוודאי שתתקלו פחות בהסכם שיכלול כל מיני סעיפים נסתרים. כשאתם כבר בחו"ל – שינוי שער החילופין, מפרט השכרה לא מוכר, מחסומי שפה והבדלים תרבותיים אחרים – עלולים לגרום לבעיות לא צפויות.

בעזרת מנוע השוואת מחירים מתקדם, המתעדכן אוטומטית במחירי השכרת רכב בחו"ל, בכל החברות שנחשבות מוכרות ואמינות ומספקות שירות לקוחות באנגלית לתיירים, תוכלו למצוא את העסקה המתאימה ביותר עבורכם להשכרת רכב בחו"ל. התהליך קצר ופשוט – מלאו את הטופס שלמטה: בשדה “ארץ” בחרו את המדינה בה אתם מעוניינים לשכור רכב, בשדה “עיר” בחרו את העיר שבה תרצו לאסוף את הרכב ששכרתם, ובשדה “תחנה” בחרו את המקום הספציפי בעיר בו תירצו לאסוף את הרכב השכור (למשל, שדה התעופה בו אתם נוחתים). לסיום, מלאו את התאריכים בהם אתם רוצים להזמין השכרת מכונית בחו"ל, לחצו על הכפתור “חפש”, וקבלו את הצעות המחיר הזולות ביותר עבור השכרת רכב בחו"ל.

היטלים וקנסות

יש לבדוק את מסלול הנסיעה שלכם בטיול. אם אתם מתכננים לצאת עם הרכב מהמדינה שבה שכרתם את הרכב ולטייל במדינות נוספות יש לבדוק אם קיימות מגבלות נסיעה מיוחדות. בחלק מהמדינות תידרשו לשלם תוספת של ביטוח עבור נסיעה מחוץ לגבולות המדינה, ולכן יש לבדוק שילוב של יעדים כמו נסיעה במדינות מזרח אירופה שלפעמים מוגבלת רק לקבוצות רכב מסוימות או שלעיתים לא ניתן להיכנס למדינות מסוימות בכלל.

נהיגה במדינות מסוימות  (אוסטריה , שוויץ סלובניה ועוד) דורשת רכישה של מדבקה מיוחדת המאפשרת נסיעה חופשית בכבישי המדינה. יש לבדוק לפני לקיחת הרכב שיש לנו את כל הפרטים הרלוונטיים.

יש לשים לב לחוקי התנועה והתעבורה ששונים ממדינה למדינה כגון מהירות מקסימלית , כבישי אגרה או אזורים מסוימים שלא ניתן להיכנס אליהם מבלי לשלם מראש. ברוב מדינות העולם היום מותקנות מצלמות אלקטרוניות בכבישים ובמידה וצולמתם מבצעים עבירת תנועה, הדו"ח עצמו יגיע אליכם הביתה בדואר .

במידה וקיבלתם דו"ח בעת שהותכם עם הרכב השכור, חברת ההשכרה תחייב אתכם בנוסף לדוח עצנו בדמי טיפול על הסבת הקנס. (העברת פרטיכם האישיים לרשויות הרלוונטיות – משטרה , עירייה ועוד)

חשוב לברר באיזו שעה עליכם להחזיר את הרכב. יום השכרה הוא 24 שעות. שימו לב שאתם מחזירים את הרכב עד השעה שבה נלקח הרכב בתחילת ההשכרה. חברות ההשכרה בדרך כלל מחייבות לפי תקופות של 24 שעות, מרגע השכירות, והן מחייבות עבור יום שלם כשמחזירים את הרכב מאוחר יותר מהשעה שבה הייתם אמורים להחזיר את הרכב.

הגבלת גיל

חשוב להיות מודעים לכך שבמדינות רבות יש מגבלת גיל להשכרת רכב. הגיל המינימלי לנהיגה בחברות השכרת רכב בעולם הוא בדרך כלל 21, כאשר נהגים מתחת לגיל 25 או מעל גיל 70 צריכים להתמודד בד"כ עם תוספות מיוחדות עבור ביטוח לנהגים צעירים או ותיקים, ואולי אפילו לא יורשו לשכור רכב כלל וכלל. יש לבדוק את עניין הגיל ותוספת הביטוחים במידה ויש בעת ביצוע ההזמנה וכך תימנעו מאי נעימות או חיובים לא צפויים בעת לקיחת הרכב.

האם מגיעה לכם הנחה?

נסו לברר האם החברה מעניקה דיל מיוחד למדינה שאליה אתם נוסעים, או האם בנוסף קיימים מבצעי הנחות שנעלמו מעיניכם.

תמיד כדאי לשאול ולברר אם יש הנחות לאזרח ותיק, לחברי AAA, למחזיקי כרטיס האשראי שברשותכם, מועדוני צרכנות למיניהם , הנחות במסגרת תכנית הנוסע המתמיד וכן הלאה.

רכב עם הילוך ידני או אוטומטי

במדינות רבות באירופה רכבים עם גיר רגיל הם הנורמה כך ששכירת רכבים עם גיר אוטומטי תהיה בדרך כלל  יקרה יותר. כמוכן, כמות הרכבים האוטומטים היא מצומצמת יותר ומהסיבות הללו יש להזמין את הרכב הנדרש מספיק זמן מראש בכדי לקבל אישור על קבוצת הרכב הרצויה וכמובן ליהנות ממחיר אטרקטיבי יותר. קחו זאת בחשבון ועשו את השיקול המתאים לכם, לפי כושר הנהיגה שלכם ואפשרות השליטה שלכם בהילוך הידני.

מעמד קבלת הרכב בתחנת ההשכרה

בעת לקיחת הרכב בתחנת ההשכרה יש לשים לב לכמה דברים חשובים.

קודם כל בכדי לקבל את הרכב יש להצטייד בשובר ההשכרה , רשון נהיגה  ישראלי ובצירוף רשון נהיגה בינלאומי , דרכון וכרטיס אשראי בינלאומי על שם השוכר. שימו לב שכרטיס האשראי חייב להיות על שם השוכר עצמו. (מי שרשום כנהג ראשי על גבי השובר) חברת ההשכרה תמיד תסגור סכום מסוים כפיקדון ממסגרת האשראי שלכם לצורך הבטחת תשלומים של דוחות , היטלים , השתתפות עצמית במידה ויש , תוספות שמשולמות במקום וכו'. לכן יש לוודא שאכן יש לכם מסגרת אשראי מספיקה בכרטיס בכדי להימנע מאי נעימויות בתחנת ההשכרה.

במקרים רבים בעת לקיחת הרכב יוצעו לכם בתחנת ההשכרה תוספות כגון GPS , ביטוחים נוספים או אפשרות לשדרג את הרכב שהזמנתם. חשוב לבדוק מבעוד מועד מה מחיר ההשכרה שלכם כולל ואילו ביטוחים כלולים בהזמנת הרכב שלכם בכדי להימנע מרכישת ביטוחים כפולים.

שימו לב בעת לקיחת הרכב שלא מחתימים אתכם על ביטוחים נוספים שלא ביקשתם, על תוספות שלא הזמנתם ושאתם לא מעוניינים בהן. לאחר חתימתכם על חוזה ההשכרה לא ניתן לבטל חיובים עבור תוספות שרכשתם במקום לכן יש לבדוק היטב על מה אתם חותמים בעת לקיחת הרכב.

מוגש מטעם חברת AutoEurope השכרת רכב בחו"ל.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,