טיול יפהפה במורד התוואי של נחל ראש פינה

ראש פינה היא אחת המושבות הוותיקות בארץ, והיא מתבגרת לה בחינניות רבה כבר יותר ממאה ועשרים שנים. ראש פינה של ימינו שונה מאוד מהמושבה שנוסדה בשנת 1878 כשקבוצת יהודים חרדים התיישבו כאן והפכו לחקלאים בתמיכתו של הברון אדמונד דה רוטשילד.

היום, עיירה קסומה זו מציעה מסעדות, בתי קפה אופנתיים, גלריות במגוון תחומים, טיולים במושבה ובסביבה ובעיקר תנאי לינה יוקרתיים ברמה גבוהה. למשל, צימר בראש פינה יכול להציע לכם מספר סוויטות מפוארות ומעוצבות בתוך מבני אבן עתיקים עם אווירה נהדרת לזוג רומנטי, לקבוצת חברים או לבני משפחה שרוצים לנפוש יחדיו בצפון.

ראש פינה מהווה גם בסיס נוח לטיולים ולאטרקציות רבות באזור כמו הליכה רגלית בנחל ראש פינה, טיול בפארק הלאומי כורזים, סיור בצפת או בתל חצור ועוד. הפעם, נתמקד בטיול בנחל ראש פינה.

מסלול הליכה בנחל ראש פינה

אם הזמנתם צימר בראש פינה ואתם מחפשים טיול הליכה קל בסביבה, מומלץ לטייל בנחל ראש פינה. זהו מסלול של כ-4 קילומטרים נוח גם למשפחה עם ילדים. אבל קחו בחשבון שהירידה כוללת גם שיפוע חד שאולי יגביל חלק מהמטיילים. המסלול מתחיל בצפת הסמוכה ומשם יורדים לאורך תוואי הנחל חזרה לראש פינה.

איך להגיע?

אם עומדת לרשותכם רק מכונית אחת, עדיף להחנות בראש פינה, בחניית אתר השחזור ברחוב "דרך החלמוניות", ולעלות עם מונית לתחילת המסלול בצפת.

אתם עולים בכביש 8900 מראש פינה לצפת ונכנסים לרחוב בת הרים בשכונת נווה אורנים. ממשיכים בנסיעה עד לפניה שמאלה שתביא אתכם לכביש שממשיך כלפי מעלה. סעו בכביש זה ולאחר אנטנה גבוהה ממש מעבר לגדר – מתחיל נתיב נחל ראש פינה.

מסלול הטיול בתוואי הנחל

המסלול בתחילתו אינו מסומן היטב, אבל לאחר כמה עשרות מטרים בדרך עפר שעוברת בין הבתים, כשתעלו ימינה, תוכלו לזהות את הסימון השחור. סימון שבילים זה מוביל לאחר כחמש מאות מטרים לאפיק של נחל ראש פינה. באזור זה, הנחל הוא אכזב ולא תוכלו להשתכשך במים, אבל תוכלו ליהנות מתצפית מדהימה על ראש פינה ועל האזור שמסביב.

המעיין העליון – לאחר טיול נעים לאורך קילומטר אחד תגיעו למעיין העליון, הראשון מבין שלושה מעיינות שנובעים בנחל ראש פינה. במבנה אבן (שאליו לא תוכלו להיכנס) עובר הצינור שאליו נשאבים מי המעיין. שני המעיינות הנוספים ממתינים לכם בהמשך הדרך.

תוך כדי הליכה תוכלו ליהנות ממגוון הצמחייה ועצי הפרי – שיחי פטל, עצי תאנה ועצי זית. בחורף תיהנו מפריחה משגעת של השקדיות הריחניות והיפהפיות שפורחות לאורך מורד הנחל ובסתיו תתרגשו מפריחת החלמוניות המרהיבה.

עין פינה ועין כדן – בהמשך הדרך תגיעו לשני המעיינות הנוספים של נחל ראש פינה, עין פינה ועין כדן שגם רוב מימיהם נשאבים אבל חלק ממי המעיינות זורם לבריכה קטנה של מים טובים לשתייה. ואם אתם מטיילים בחורף תוכלו ליהנות גם מזרימה של מים רבים בנחל.

כחצי קילומטרים לאחר המעיינות, תגיעו לקצה דרך החלמוניות ולחניון אתר השחזור שבו ממתינה לכם המכונית שלכם.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: