מהו נוהל אישור רכב מיובא לישראל ע"י תייר

מדינת ישראל מאפשרת לכל מי שמעוניין לייבא רכבים ביבוא אישי לבצע זאת בחופשיות, אך על פי תקנות שונות שנקבעו בחוק. בשנת 2009 מדינת ישראל יישרה קו בנושא יבוא רכבים, והוזילה את עלויות המסים ובכלל את התנאים השונים ליבוא רכבים שהיו נוקשים מאוד ומתאימים לעולים חדשים או לאנשים אמידים במיוחד. דבר זה, מאפשר לאנשים המעוניינים ברכבי יוקרה או ברכבים מיוחדים לפנות ליבואן רשמי של רכבים ולהזמין כל רכב רצוי העומד בתקנות של משרד הרישוי. מיותר לציין כי יבוא רכב אישי הוא עניין מורכב מבחינת בירוקרטיה ומבחינת מיסוי, לכן מומלץ להיעזר בחברות המתמחות בתחום זה.

הבסיס החוקי לייבוא רכב בידי תייר

ישנם מספר חוקים אשר על פיהם נקבע אופן הייבוא של רכב מחו"ל לתייר:

  • סעיף מספר 4 לרישיון היבוא הכללי (1978)
  • צו יבוא חופשי, תשע"ד (2014)
  • תקנות 271, 282 ותקנה 572 תקנות התעבורה, תשכ"א (1961)
  • תקנות ייחודיות לרכב נכה

קצת נתונים על יבוא רכב אישי

הנתונים מראים כי בשנה החולפת יובאו לישראל למעלה מ – 30 אלף רכבים, כאשר רובם מיובאים מארה"ב ומאירופה. רוב הרכבים המיובאים לארץ הם רכבי יוקרה, ג'יפים ורכבי ספורט שונים יוקרתיים. נתונים אלו נמצאים במגמת עליה וככל שעוברות השנית נתונים אלו ימשיכו לעלות. למעשה, ניתן לראות כי בהשוואה לשנים 2006-2009 הנתונים היו נמוכים מאוד וכאשר משרד התחבורה שינה את חוקי יבוא הרכבים, נעשתה עליה באחוזי יבוא הרכבים והיא עולה מידי שנה.

האם מדובר בחיסכון כפפי גדול בעת יבוא רכבים?

יבוא אישי רכבים הוא חסכוני בהרבה יותר מאפשר רכישת רכב חדש בשל כמה סיבות: ראשית, המס על רכבי יבוא נמוך יותר ביחס לרכבים חדשים, ישנו חיסכון רב בעלויות התיווך ליבואנית הרשמיים, רכבים אלו לרוב מגיעים מאובזרים היטב, מה שחוסך את עלות רכישת התוספות ועוד. בקיצור מכונית ביבוא אישי היא אטרקטיבית יותר, זולה יותר ומאפשרת לכם להתחדש ברכב יוקרתי שלעתים ייצרו ממנו כמה דגמים בודדים.

מה הגורמים המשפיעים על עלות יבוא רכבים?

עלות יבוא רכבים מושפעת מגורמים שונים ובניהם: מרמת האבזור של הרכב הרצוי, משיעור המס הנקבע על הרכב, משער החליפין של המטבע, מעלות התיווך בין היבואן הרשמי ומעוד פרמטרים נוספים. בכל מקרה, חשוב לבצע זאת רק אצל יבואן רשמי הפועל בצורה חוקית, סוכנות אמינה, סוכנות העומדת בלוח זמנים שנקבעו מראש ומציע עלות אטרקטיבית.

לקבלת מידע נוסף על יבוא רכבים לישראל כנסו לאתרנו: http://www.firstclasscars.co.il/

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: