חופשת קיץ חלומית בריביירה הצרפתית ופרובנס

לוקיישנים שאסור לפספס בעונה החמה

החיים הטובים זה כאן. חופים מוזהבים אינסופיים, עיירות ציוריות, אוצרות ארכיאולוגיים, אווירה נוסטלגית. דרום צרפת ממזגת באלגנטיות בין עבר להווה, שופעת אטרקציות וחוויות למי שמחפש חופשה מאורגנת מפנקת להפליא בניחוח יוקרתי. על הכוונת: ביקור בנסיכות מונקו חביבת האצולה האירופאית, טיול בלתי נשכח בפרובנס היפהפייה ועוד שלל הפתעות וריגושים בערים מסוגננות גדושות היסטוריה מרתקת, אמנות מרהיבה ונופים עוצרי נשימה.
הנה חמישה לוקיישנים שאסור להחמיץ באזור המופלא של פרובנס והריביירה הצרפתית:

ניסים ונפלאות בניס

אי אפשר שלא להתאהב בניס, בירת הריביירה הצרפתית שופעת מקומות יפהפיים. מטיילת האנגלים הקסומה לצד קו החוף קוט ד'אזור דרך סמטאות העיר העתיקה Vieille Ville ועד ארמון הבארוק המפורסם של ניס – Lascaris Palais. מי שמגיע לניס בוודאי לא יוותר על ביקור במוזיאון מאטיס ששוכן במבנה שהיתה ביתו של האומן או במוזיאון של מארק שאגל העשיר יצירות מופת. לגמוע מכל היופי הזה וליהנות מחוויה צרפתית אותנטית.

מונקו הקסומה

הנסיכות האגדתית מונקו היא אחד מיעדי החובה של הריביירה הצרפתית. אי אפשר להגיע לנסיכות הקטנה בעולם בלי להיזכר בסיפור אהבתם המרגש של הזוג המלכותי הנסיכה גרייס קלי והנסיך רנייה (גרייס קלי אגב קבורה בקתדרלה העתיקה בעיר). מלבד אנרגיות של תשוקה שאופפות את הבאים, מונקו היא מעוז החיים הטובים וגדושה בכל מה שזוהר ונקשר ללייף סטייל – מלונות פאר, מסעדות יוקרה, חנויות של מותגי על, מרינה עתירת יאכטות יוקרתיות.
קנחו את הביקור בנסיכות בטיול בסמטאות העיר העתיקה וברובע מונטה קרלו המוכר הודות לקזינו המפורסם אשר צולם בסרטים הוליוודיים רבים ומהווה מבנה ארכיטקטוני מרשים בפני עצמו.

הקניון הגדול באירופה

תשכחו לרגע מחוויית השופינג, קניון ורדון הוא הקניון הגדול באירופה ולא במרכזי קניות. אורכו 25 ק"מ, עומקו 700 מטרים והוא נחצה על ידי מספר גשרים שמאפשרים לעבור מצד לצד. חובבי הטבע ייהנו כאן מתפאורה גיאולוגית מהפנטת של מצוקים המתחברים עם נהר הורדון. ניתן לצאת גם לשיט הרפתקני במי הנהר בעלי גוון טורקיז נוצץ באור השמש או לבחור מסלול טיול רגלי בדרגת קושי מועדפת (חלק ממסלולי הטיול המועדפים על מבקרים כוללים גם אתגרי טיפוס – אידיאלי לחובבי האקסטרים).

בעקבות ואן גוך בארל

ביקור בארל מעלה מיד בדמיון את הבית הצהוב, יצירתו המפורסמת של ואן גוך שחי ופעל בארל. זוהי אחת העתיקות היפות בדרום צרפת – ארל. זו עיר שעברה טלטלות וכיבושים ושמרה על צביון היסטורי. מוזמנים לסייר בין מגוון מונומנטים רומיים בולטים בארל דוגמת האמפיתיאטרון הרומאי והתיאטרון הרומאי, שרידי מרחצאות ותוך כדי הליכה ללמוד על חייו של ואן גוך ולשאוב השראה מהרחובות המסוגננים של העיר.

עינוגים במרסיי

עיר הנמל השוקקת מרסיי אשר נחשבת גם לבירת פרובנס, מהווה מוקד משיכה לתיירים ובצדק. יש כאן מגוון מוזיאונים כמו מוזיאון המתמקד בתרבויות של הים התיכון ופונה לכחול האינסופי של הים, קתדרלות מקושטות בעיטורים מרהיבים, ארמון לונגשאן בו גם תגלו את המוזיאון לאמנויות יפות ואת מוזיאון הטבע המרגש של העיר. במרסיי פועלות גם שלל גלריות לצד מסעדות גורמה ומסעדות דגים מצוינות וניתן להגיע בשיט קצר במעבורת לעבר מצודת איף, עליה מבוססים קורותיו של הגיבור של הספר "הרוזן ממונטה כריסטה".

כדאי לתור את דרום צרפת במסגרת של טיול מאורגן לצרפת המקבץ את המיטב בשילוב הסברים מעניינים, כשהכל מוכן ומאורגן – טיול "בראש שקט" במקומות היפים של צרפת.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: