אילו דברים אסור לשכוח לפני שטסים לחו"ל?

מתכננים חופשה בחו"ל? ברצונכם לבקר חברים וקרובי משפחה בניו יורק או ביעד אחר? ובכן, רגע לפני שאתם ממהרים להזמין כרטיס טיסה ליעד זה או אחר כדאי שתוודאו כי הדרכון שלכם עדיין בתוקף, רוב המדינות לא יאשרו את כניסתכם אם הדרכון קרוע או במידה והוא אינו בתוקף של לפחות 6 חודשים.

בדיקת ויזה ודרכון

עליכם לדעת כי חברת התיירות אינה אחראית לבדוק את תוקף הדרכון או הוויזה שלכם, לכן אם אתם טסים ליעד מסוים המחייב ויזה מראש, האחריות מוטלת עליכם. לבטח שמעתם על מקרים של חברים או אנשים מפורסמים שגילו ברגע האחרון כי ויזת התייר שלהם לארה"ב פקעה לכן הם נאלצו להישאר בארץ. כדי לא להגיע למצב דומה כדאי לכם לבצע את כל הבדיקות הנדרשות מראש, במידת הצורך תוכלו לעשות חידוש ויזה לארה"ב, אך חשוב לזכור כי הליך חידוש ויזה מחייב במקרים מסוימים התייצבות בשגרירות ארצות הברית לראיון, הליך האורך זמן רב.

בנוסף, כדאי לוודא שהדרכון אינו קרוע, לא חסרים בו דפים, ויש לבדוק כי נותר מספיק מקום לחותמות חדשות. אם אתם מתכננים טיול במהלכו תחצו מספר גבולות יתכן ודף ריק אחד לא יספיק לכם, לכן כדאי לחדש את הדרכון במשרד הפנים. אגב, אם יגלו בביקורת הגבולות בארץ קרע בדרכון באורך של ס"מ אחד או יותר, הם ישלחו אתכם לחדש את הדרכון בנתב"ג, ואז תגלו כי עלות החידוש גבוהה ותיאלצו לממן זאת מכסף שתכננתם לבזבוזים.

ביטוח נסיעות לחו"ל

לפני כל טיסה חשוב לרכוש ביטוח לחו"ל, כדאי לערוך סקר שוק קצר ומהיר כדי להשוות מחירים. אמנם אפשר לבחור באופציה הזולה ביותר של ביטוח חינמי דרך חברת האשראי, אך כדאי לכם לבדוק מהם הכיסויים בפוליסה והאם הביטוח מתאים למטרת הנסיעה שלכם, לזמן השהייה בחו"ל ולסוג החופשה שאתם מתכננים. כך לדוגמה, אם בכוונתכם לצאת לטרקים, לבלות באתרי סקי, לשכור אופנועים ולהשתתף ברפטינג או בפעילות אקסטרים אחרת, ביטוח חינמי לא יספיק עבורכם, וכדאי לא להמתין לאירוע מסוים בחו"ל כדי לגלות כי הפוליסה אינה מכסה אתכם.

במידה ואתם מתכננים טיול ביעד אקזוטי או טיול אחרי צבא עם טרקים בהרים, כדאי להצטייד בביטוח תרמילאים עם שירותי איתור וחילוץ וסעיפים חשובים נוספים.

המרת מטבע בארץ או בחו"ל

ברוב המקרים כדאי לרכוש מטבע זר בצ'יינג או בדואר בישראל, המרת מטבע בחו"ל עשויה להיות יקרה משמעותית. אל תמתינו לרגע האחרון מאחר ועמלת המרת מטבע בנתב"ג היא גבוהה וחבל על הכסף שלכם.

אפשרות משתלמת ונוחה במיוחד להמרת מט"ח לקראת חופשה בחו"ל היא הזמנת מט"ח לטיסה בעזרת המנוע של חברת הסטארט אפ הישראלית FlyMoney (בשונה מהמרת מטבע בנתב"ג, כאן עלות העמלות היא תחרותית ומשתלמת). השימוש בשירות FlyMoney מאפשר לכם לבחור מתוך מגוון רחב של מטבעות זרים, ולהזמין מט"ח אונליין מהבית, בלי לעמוד בתור בבנק או בדואר. המט"ח ימתין לכם בדלפקי בנק הפועלים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 (הדלפק פתוח 24 שעות ביממה) ותוכלו לאסוף אותו בנחת לפני הטיסה. עלות הזמנת המט"ח היא סופית וכוללת את כל העמלות, כך שלא צפויות הפתעות לא נעימות. קניית המט"ח דרךFlyMoney מפוקחת ומאובטחת, והחיוב מתבצע במועד העסקה (באשראי) לפי השער המוצג בזמן ביצוע ההזמנה.



 

כדאי לקרוא מידע על היעד אליו אתם טסים, לבדוק כיצד אפשר להוזיל עלויות, לדוגמה באמצעות רכישת כרטיס נסיעה ל-3 ימים בתחבורה ציבורית, כדאי לבדוק גם מהי הדרך הזולה ביותר להגיע משדה התעופה למלון, ומומלץ לקבוע תקציב יומי כדי להיערך נכון מבחינת כספים.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: