למה ישראלים צריכים ויזה לארה"ב?

גם אם תוציאו את הישראלים מארץ ישראל, עדיין קשה להוציא את הישראליות מאתנו – את התעוזה ו"החוצפה" הישראלית, את החום, האהבה, הציונות והאחדות. ואם יש משהו שקשה מאוד להתחמק ממנו הוא העובדה שאנחנו מאוד אוהבים לטייל. ואחד מהיעדים הפופולאריים מעבר לים הוא, איך לא, ארצות הברית. החלום לפקוד את ארץ האפשרויות הבלתי סופיות מתחיל קודם כל בהוצאת ויזה לארצות הברית, ולעיתים לצערנו מסתיים בטרם עת בשל כך.

על תכנית הפטור מוויזה

מזה כשנים על גבי שנים נשמעות בשורות ושמועות על כך שישראלים, ממש בקרוב, לא יזדקקו להוציא ויזה לארצות הברית. אך ראשית עלינו להבין מהי תכנית זו. תכנית הפטור מוויזה ניתנת לאזרחי 37 המדינות המשתתפות בתהליך (וביניהן נמצאות בריטניה, אוסטרליה ועוד). תהליך הפטור מוויזה למעשה מאשר אשרת שהייה בארה"ב למשך עד לשלושה חודשים לצורך טיול, ביקור משפחתי או לצורך עסקים. כלומר, הם מוותרים על מסלול המכשולים הביורוקרטי המפרך של הוצאת הוויזה ומקבלים אשרת שהייה בקלות יתרה.

ישנם שני גורמים עיקריים לכך שישראל טרם נכללה בתכנית הפטור מוויזה, על אף הידידות בין שתי המדינות. הגורם הראשון הוא בשל אחוזי המסורבים לקבלת הוויזה. סף אחוזי שיעור הסירוב הנדרש הוא 3% ואילו אחוזי שיעור המסורבים בארץ הוא גבוה יותר. הגורם השני הוא הקושי שנתקלים בו אמריקאים בעלי מוצא ערבי המעוניינים להיכנס לישראל ונדרשים בבידוק בטחוני מחמיר.  ארה"ב מפרשת זאת כהחלטה שאינה צודקת ומבקשת תהליך הדדי.

תכנית הפטור נשמעת חלומית? מייחלים לכך שגם ישראל תיכנס לתכנית הפטור. עד אז, אנחנו עדיין נדרשים להוציא וויזה.

ממקסמים את הסיכויים

תהליך הוצאת הוויזה תקף למשך 10 שנים ודורש למלא טופס בקשה מקוון באתר השגרירות האמריקנית, לשלם אגרה ולגשת לקונסוליה האמריקנית בירושלים או לפאתי השגרירות האמריקנית בתל-אביב. כאשר תוקפה של הוויזה פג, תהליך החידוש מתבצע באופן דומה.

אחד השלבים העיקריים בתהליך הוצאת הוויזה, שלעיתים ממעיטים בחשיבותו ומזלזלים בו, הוא שלב מילוי הטפסים המקוונים. את כלל הטפסים והמסמכים יש למלא ולשלוח באנגלית. כל טעות או השמטת פרטים מורידים את הניקוד ומגבירים את הסיכוי לפסילה. ולכן, כדי להגביר את סיכוייכם, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה המסייעת בתהליך, כמו חברת VISA USA. זו תוכל לתרגם את המסמכים עבורכם, לקבוע עבורכם את הריאיון בשגרירות ולוודא כי התהליך שלכם מתבצע באופן המדויק ביותר.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,