המיתולוגיה היוונית – אתרים מרכזיים

עבור ישראלים רבים, יוון היא סיפור אהבה ארוך שנים. המוזיקה, האוכל, האווירה, החופים, הסיפורים, ובכלל, עצם זה שאפשר להגיע ליוון תוך שעה שעתיים, הופכת את המדינה הנפלאה הזאת למוקד משיכה עבור ישראלים, הן צעירים והן מבוגרים.


אחד היתרונות הייחודים של יוון הוא בכך שניתן ליהנות במדינה משלל סוגים של טיולים. להבדיל ממדינות אחרות שמציעות סוג טיול אחד או אולי שניים, ביוון אפשר ליהנות ממגוון רחב של סגנונות טיול, הן בזכות המבנה שלה, האופי של המדינה, והן בזכות האתרים והנופים המדהימים אשר נמצאים בה.


ניתן לערוך טיול ג'יפים ביוון בכפרים העתיקים ובאתרים שונים טיול כזה מיועד למי שמחפש חוויה שונה ואתגרית, מי שמחפש טיול של בטן-גב, נופש מושלם, יכול ליהנות משלל האיים שיש למדינה, ומי שמחפש היסטוריה יכול למצוא אותה, בין היתר הן בטיולים אל תוך הכפרים והיישובים הקטנים והעתיקים והן בביקורים באתרים של המיתולוגיה היוונית.
כל מי שיוצא במסגרת טיול ג'יפים ביוון מגיע אל מגוון רחב של מקומות אשר סביר להניח הוא לא יוכל למצוא במסגרת טיולים רגילים במדינה. בין היתר, הוא יוכל למצוא מגוון יעדים אשר יש בהם אתרים אשר מוזכרים במיתולוגיה היוונית, מיתולוגיה שיש בה מגוון רחב של סיפורים, דמויות והקשרים היסטוריים שונים.


לפני שנציג דוגמאות למספר אתרים כאלה, חשוב לומר, בין אם יוצאים במסגרת טיול ג'יפים ביוון או כל טיול אחר, יוון היא מדינה עם תרבות עשירה מאוד, מיוחדת במינה, כך שמכל דבר ובכל מקום נוכל ללמוד ולגלות דברים חדשים וייחודים.


אתרים של המיתולוגיה היוונית

אי אפשר לדבר על אתרים של המיתולוגיה היוונית מבלי להזכיר את האולימפוס, הר האלים. ההר הגבוה ביותר ביוון, 2911 מטר. אפשר לעלות אותו יחסית בקלות, העלייה מתחילה בכפר ליטוחורו שנמצאת למרגלותיו.
בדרום הפלופונס, אנחנו יכולים למצוא שני אתרים שקשורים למיתולוגיה היוונית, הן את האי מרתוניסי והן את כף טנרו, בשניהם התרחשו סיפורים שקשורים למיתולוגיה, לשניהם ניתן להגיע ברגל וברכב.
בצפון הפלופונסוס, אפשר למצוא את חבל ארקדיה, שם חי פאן אל הרועים והיערות. מדובר על אזור מאוד יפה לבקר בו, מסלולים של עשרות קילומטרים. ניתן לגמוע אותו ברכב עם עצירות כמובן.
דלפי נחשבת לאחד המרכזים התרבותיים והדתיים החשובים של תקופת המיתולוגיה. כאן נפגשו הנשרים ששלח זאוס בשביל לקבוע היכן יהיה מרכז העולם. מדובר באתר ארכיאולוגי מרהיב ביופיו עם תיאטרון, מקדשים ועוד. כאן גם אפשר למצוא את פסל הברונזה הנודע "הרכב מדלפי". אי אפשר לבקר ביוון ובאתרי מיתולוגיה מבלי לבקר באתר זה.

חשוב לומר, לפני שאנחנו מחליטים לנסוע ליוון בעקבות אתרים מהמיתולוגיה, מומלץ מאוד לקרוא חומר על אותם אתרים וכן על גיבורי המיתולוגיה, בשביל שנדע על מה מדובר כשנעמוד באותם מקומות.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: