איך בוחרים טיולים מאורגנים

נופש בחו"ל או נופש בארץ

אין זה סוד שהאזרח הישראלי אוהב לטייל בחו"ל. יש מי שעושה את זה פעם בשנה ויש מי שעושה את זה יותר, יש מי שבוחר לעצמו בכל פעם יעד חדש לטיולים ויש מי שאוהב לחזור שוב ושוב אל יעדים שהוא מכיר, יש מי שאוהב לצאת לנופש של סופשבוע או חגים, ויש מי שעורך טיולים ארוכים בחו"ל.

אחד ההבדלים שקיימים בין המטיילים הישראלים השונים הוא, שיש מי שמעדיף לצאת לטיול עצמאי בחו"ל ויש מי שבוחר לצאת דרך קבוצה של טיול מאורגן. בעוד שהאופציה הראשונה היא פונקציה של יכולות כלכליות, רצון, צורך או כל דבר אישי אחר, הרי שהאופציה השנייה, היא גם פונקציה אילו חברות קיימות בשוק ומה בדיוק הן מציעות לנו.

אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של חברות אשר מציעות טיולים מאורגנים על בסיס הצעות שונות. יש חברות שמציעות לנו טיולים מאורגנים ליעדים "קלאסיים" בסיסיים, כמו אירופה, ארצות הברית, תאילנד, הודו. ויש מי שמציעה לנו יעדים יותר אקזוטיים ומיוחדים, במסגרת טיולים שונים, בין אם זה טיול לאפריקה, אוסטרליה, סין או מקומות אחרים שקיים קושי מסוים לטייל בהם לבד. קיימים עוד הבדלים בין החברות השונות, מן הסתם, אליהם צריך להתייחס בתהליך הבחירה.

השאלה היא כיצד בוחרים את החברה ואת המסלול שיתאים לנו. סביר להניח שהדבר הראשון שאנחנו נבחן זה היעד. אנחנו נבחר יעד שאנחנו רוצים לטייל בו, בין אם כזה שלא היינו בו מעולם או כזה שהיינו בו ואנחנו רוצים לחזור אליו הפעם במסגרת טיול מאורגן. אנחנו צריכים לזכור, שטיול מאורגן שונה מטיול רגיל, במובן הזה שהוא כולל מדריך מקצועי שמלווה אותנו, הסעות, בתי מלון ושלל אטרקציות שנכללות במסלול ובמחיר הטיול.

הדבר השני שאנחנו נבחן זה משך זמן הטיול והמועד שלו. כך אנחנו נוכל לראות אם זה מתאים לנו מבחינת לוח זמנים, בפרט אם אנחנו מטיילים עם ילדים, אז אנחנו צריכים לראות האם זה מתאים מבחינת לוח הלימודים.

דבר שלישי שנבחן הוא איכות המסלול והמדריך. ישנן חברות שמציעות לנו מסלול רגיל, קלאסי, אתרים מוכרים, סטנדרטיים. לעומת זאת יש חברות שיציעו לנו, כאמור, טיול יותר מיוחד, בין אם זה בעקבות סיפורים ואגדות, טיול בעקבות אוכל, טיול בעקבות ההיסטוריה ועוד. אלה טיולים הרבה יותר מיוחדים, והמסלול צריך להיות מותאם לכך.

מן הסתם, קיים גם הבדל ברמת ואיכות המדריך. לא שבטיול קלאסי המדריך לא יהיה מקצועי או אמור להיות, אך סביר להניח שבטיול ספציפי ליעדים מיוחדים, אנחנו נמצא מדריך שהוא הרבה יותר מתמצא באופי המסלול ובאתרים אליהם אמורים להגיע, הוא צריך להיות מסוגל לספק לנו מידע שאנחנו לא בהכרח יכולים למצוא בספר טיולים או באתר אינטרנט. כמובן שבשני המקרים, המדריך צריך להיות נגיש, זמין ובעל כימיה אישית טובה לנוסעים.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: