תופרים טיול לתפרנים – המלצות לטיולי קמפינג בפסח

חג פסח שמח

נופש ישראלי בתקופת הפסח ובכלל, לא חייב להיות יקר כמו בפרסומות. תכלס, אם רק מחליפים את המלון בחופת כוכבים אינסופית, זה יותר זול מלישון בבית עם מזגן. רשימת המלצות לאתרי נופש בטבע בשיא הזול

יובל בנר

בחיים צריך פשוט לעבוד עם מה שיש. לא לכולם יש את אותם אמצעים או אותם רצונות. לכן, ישנם מלונות הגובים אלפי שקלים ללילה עבור מה שהטבע נותן בחינם. ואכן, מיד נציג כמה אפשרויות שגם אם לא בחינם, אלא תמורת כמה עשרות קלים, מאפשרות לפרוס מזרן דקיק, שק שינה ואפילו אוהל ולקבל חווית טבע בלתי נשכחת עם כוכבים ופלג מים. בעולם ובארץ, תרבות הטיול בהוצאה מינימלית מציעה אינספור טיפים שבחלקם ניגע, אך ככלל, טוב לתכנן את הטיול או הנופש כמה שיותר זמן מראש, כך הוצאות הכרחיות כמו לינה, אוכל או תחבורה מצטמצמות, שכן השכרת רכב בארץ או קניית מזון הנעשים במקומות הלא מתאימים ללא תכנון וברגע האחרון, יעלו לך הרבה יותר.

כמה טיפים לחיסכון ולמטייל המתחיל

טיול קמפינג, כזה עם תיק על הגב או עם רכב צמוד, יהיה חסכוני ביחס לסוגי טיולים אחרים רק אם מלכתחילה יוגדר ככזה. כיום, בעידן האפליקציות, קל מאד לתכנן מראש כי המידע זמין ונוח, אך מצד שני גם מאפשר להזמין ארוחת גורמה משובחת לפתח האוהל ולהתפנק ביוקר. שנית, תכנון המסלול וסדר יום מראש יאפשר לטיול להתנהל כמתוכנן (פחות או יותר, לאלתר זה תמיד כיף) ולא להיכנס להוצאות מיותרות. שלישית, ציוד. הציוד שיצא לטיול יהיה נוח ומספיק בדיוק לצרכים. אין סיבה לרכוש ציוד קצה מקצועי לטיול הראשון. להפך. להתחיל מהפשוט, שלעיתים מספיק לחלוטין ורק לאחר מכן להישתדרג בהתאם. מבחינת תחבורה, במקרים רבים אין רכב פרטי, או שהוא ישן וחבל להעמידו למבחן בעומס של טיול. לכן, יש לשקול בהתאם למספר המשתתפים ואופי הטיול, תוכלו לחפש השכרת רכב במבצע טוב, מה שיכול לשדרג את הטיול, לעזור מאד עם הציוד ולחסוך זמן יקר ומתיש של התנהלות בתחבורה ציבורית או גרוע מכך, במוסך. סבבה? אז נתחיל לטייל!

הרשימה הבאה חלקית ביותר. ישראל שופעת באתרי קמפינג או באתרים בהם ניתן לפרוס שק שינה ולשלם בין כלום לכמה עשרות שקלים ללילה. בשורה התחתונה, זה פשוט מה שטוב לך.

איזור החוף

חוף פלמחים: גן לאומי חוף פלמחים מציע ארכיאולוגיה לצד רומנטיקה ושקט (חל איסור על הכנסת גנרטורים ומערכות שמע) השוכנים בחוף ים פסטורלי, נעים ונוח. במקום יש כל מה שצריך כדי לנפוש ברוגע, תביאו אוהלים וקרם שיזוף.

אכזיב: חוף אכזיב מציע לך את כל אפשרויות הלינה, מאוהל על החוף, דרך מתחם אוהלים מוכן מראש ועד אוהלים קבועים מאובזרים ורומנטיים הנמצאים מחוץ לתחום עבור המטייל התפרן. אך אוהל מרופט או לא, מדובר באחד החופים המרשימים והנאים שיש לנו בארץ.

חופי הכינרת: כמקשה אחת, חופי הכינרת מציעים חווית נופש ישראלית זולה יחסית, בעיקר אם הגעתם ללא רכב או שדאגתם מראש לחניה במקום מרוחק וזול. האפשרות לצאת לטיולים יומיים או אפילו סתם לרבוץ בצל כל היום, ליהנות מהשמש ומהאנשים מושכים אליה משפחות ומטיילים רבים כל השנה.

איזור הדרום

חאן בארותיים, השיירות ורבים אחרים: החאנים הפזורים באיזור הדרום נמצאים בדרך כלל במרכזם של איזורי טיול ומסלולים מפורסמים רבים בקרב מיטיבי הלכת. במחיר של כמה עשרות שקלים לאדם תקבלו מטבח משותף, מקום לשים את הראש ושפע של אנשים נפלאים. המדבר בשיאו נמצא שם.

חניון מצדה: טיול שהוא חובה. להתעורר לפני הזריחה ולשים פעמיך לכיוון שביל הנחש. הזריחה ממצדה היא חומר לשירה ואין מלון שיכול לעשות זאת.

ים המלח: לחופי ים המלח, בואכה מצוקי דרגות, קיימים חופים סודיים, יותר או פחות, שמוכיחים שנה אחר שנה שלטבע לא אכפת כמה שילמת על החופשה. קצת אוכל וכלי בישול, שק שינה וכלי נגינה יהפכו את הטיול הזה לבלתי נשכח, בוודאות.

הצפון:

חניון נחל עמוד: כשחניון הלילה יושב על המסלול, אתם מרוויחים. בצורה זו החניון מאפשר יומיים של טיול ללא צורך בכל סוג של תחבורה וללא כל הוצאה מיותרת. החניון אינו מהמאובזרים, אך הלוקיישן והנוף מנצחים את הכל.

חורשת טל: רציתם תנאים טובים ליד המים? בבקשה. שטח רחב ידיים של מדשאות ועצים עבותים, בריכה טבעית ענקית ונחל דן שעובר בתוך החורשה. השטח נחשב מאובזר יחסית וככזה גם הומה בתקופות החגים.

לסיכום, אומנם פסח הוא לא בדיוק החג בו סביר שתמצאו עצמכם לבד בטבע, אך תכנון ומחקר אינטנסיבי יוכלו לוודא הנאה מכמה שיותר פרמטרים של טיול. אז קדימה, צאו לדרך!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,