תצפית על דורסי הלילה

אין ספק כי התברכנו בטבע מפואר, מרשים בעצומתו ועדין באותה נשימה. בארצנו קיימים דורסי לילה מרהיבים ביופיים וחלקם נדירים למדיי בנוף הים תיכוני, אך עדיין נוטים לבקרנו.

תצפית על דורסי לילה יכולה להתבצע באזורים שונים באופן עצמאי ("מביני העניין" בינינו פחות יתקשו באיתור מקומות תצפית), אך היא יכולה גם להתבצע בליווי מומחים בתחום באתרים כמו: אגמון החולה ובקעת הירדן.

בהצבתם אל מול מכרסמים מסוגים שונים, אין ספק כי דורסי הלילה דומים "למכונות מלחמה" משוכללות ביותר. תוך שהם "חמושים" בראייה מצוינת, שמיעה מדויקת ויכולת תעופה שקטה ומוסווית, דורסים תופסים מקום מכובד ברשימת שרשרת המזון. למעשה, כאשר מדובר על דורסי לילה גדולים, הם מוגדרים כנטולי אויבים, ובמקרים מסוימים יש להם את ה"אומץ" לקנן ולבסס את ביתם על האדמה.

ינשופים, דורסים ומה ש"מתעופף" ביניהם

אם עדיין לא יצא לכם, אתם מוזמנים להכיר שניים מהעופות הדורסים הנפוצים בארצנו.

  • התנשמת הלבנה

אין ספק כי את "צעקתה" שומעים מרחוק!

התנשמת הלבנה נפוצה מאוד במרכז וגם באזור ירושלים, תוך שהיא משאירה את העדים לראותה – אחוזי פאניקה לשמע צעקת הקרב שלה. כאשר התנשמת מבצעת נחיתת קרב לשם ציד מכרסמים קטנים, היא צווחת קריאה אשר נוטה להכניס את הטרף לסוג של הלם ולהקפיאו במקום. האמת? גם אותנו זה היה משתק! תצפיות על תנשמות נפוצות לעיתים גם בליבן של הערים הגדולות.

  • שעיר מצוי

תצפית בינשוף מסוג שעיר מצוי, היא היותר קשה מבין תצפיות על דורסי לילה, ובשל צבעיו המסווים אותו היטב באזורים בהם הוא מתגורר, קשה למדיי לאתרו. ינשוף שעיר מצוי הוא מבין הקטנים שבמשפחת הינשופים והוא ניזון ממכרסמים קטנים, זוחלים, חרקים וכו'. תצפית על ינשוף מסוג זה יכולה להתקיים בחורשים סבוכים-בשיחים, יערות צפופים ועוד.

תל אביב וירושלים, הערים המרהיבות שהתברכו בצבעי לילה כה רבים, מוסיפות על יופיין כאשר מכניסים למשוואה תצפית על דורסי לילה נפוצים. אחד מהעופות היותר נפוצים אשר "גרים" במרכז הארץ, הינו ינשוף העצים והוא מהווה אחוז גבוה ועיקרי באוכלוסיית הינשופים בארץ.

מלבד החגיגות, האנשים הצבעוניים והאופי הצבעוני של הערים הללו, תל אביב וירושלים גם מציעות תצפית נפוצה על דורס לילי העונה לשם ינשוף העצים. קיימים בארץ סוגים שונים של תנשמות, ינשופים ועופות דורסים. ינשוף זה נפוץ מאוד באזור המרכז, אפילו באזור תל אביב ובאופן כללי, ניתן להבחין בו במקרים רבים – אם רק פותחים עיניים ליליות.

ינשופים מסוגים שונים ניזונים, בדרך כלל, ממכרסמים הנמצאים על האדמה ולמעשה, אילו בערך הפעמים היחידות בהן ינשוף העצים בוחר "לרדת מהעץ" – בכדי לצוד.

2 עובדות מעניינות לגבי ינשופי עצים בערים הגדולות;

  • ינשופי עצים לא "טורחים" לבנות קן ולמעשה, הם משתמשים בקנים משומשים אשר ננטשו על ידי בעלי כנף אחרים.
  • בניגוד לתנשמת, ינשוף עצים הוא עוף דורס  שתקן וביישני שלא נוהג להכריז על נוכחותו בקול תרועה וששון. אולי הוא בהלם מהאורות של ת"א וירושלים?

אי אפשר לסכם את הטבע במספר מילים, קיים הכרח ממשי לחוות במציאות, לתת לעין להתרשם ובמידה שאתם מחפשים תצפית על דורסי לילה, אנו ממליצים כי תארזו ציוד קליל וצאו אל הטבע! שעות בין הערביים הן מצוינות עבור תצפית על עופות דורסים וכך גם שעות הלילה, כמובן.

הינשוף ער הלילה, מה אתכם?

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,