סיורים ואטרקציות בצפון

אם אתם מטיילים עם המשפחה, עם הבת זוג או אפילו לבד עם הכלב, דעו כי קיימות אטרקציות בצפון ולעיתים, לא מוכרחים לעלות על טיסה בכדי להרגיש חו"ל. גשרים, נחלים, צמחייה רבה ומקורות מים שונים, כל אלו הם רק חלקיק מהתמונה הירוקה אשר מאפיינת מסלולי טיול בצפון.

אטרקציות ופעילויות בצפון

צפון ישראל ברוכה באזורים כפריים ועירוניים גם יחד, המציעים שלל טיולים וסיורים צפוניים תוך האפשרות ללון בבקתות, מלונות, אכסניות ועוד. אולי לא רבים יודעים זאת, אך קיימים בצפון הארץ אפילו אזורים נסתרים למדיי, המציעים מעיינות, נחלים ומסלולים יפהפיים שמאפשרים הליכה יומית – מלאה, או חלקית. הנופים בצפון הארץ בהחלט מרהיבים ובניגוד לחלקה הדרומי של ישראל אשר מאופיינת בנופים מדבריים למדיי, אין ספק כי הירוק כאן הוא מרובה ומדהים ביופיו. אטרקציות בצפון, כמו: קייקים, אבובים, אתרי מחנאות (קמפינג) ועוד, מאפשרים לנו לקחת הפסקה מהפקקים של המרכז, המסעדות העמוסות ומהמרוץ הבלתי פוסק שמאפיין את שיגרת השבוע.

במהלך מסלולי טיול בצפון, תוכלו להיתקל במקורות מים שונים המוקפים ירוק רב. בשל הגשמים המרובים – באופן יחסי, אשר ירדו השנה (2018-2019), מסלולי הליכה בצפון מקבלים טוויסט צבעוני בעלילה ומספקים לנו אוויר צלול כיין ענבים, מים בשפע-יחסי ופשוט הנאה טהורה של טבע במיטבו הירקרק.

מקורות מים ששווים ביקור בעת מסלולי טיול בצפון.

אל תספרו שגילינו לכם, אבל בחלק מהמקומות המבודדים הפרוסים בצפון, גם תוכלו להקים מאהל ללילה וליהנות מנחלים הזורמים לרגליכם, לפתוח פק"ל קפה בבוקר ולרחוץ במי נחלים נקיים המגיעים מאזורים צפוניים עוד יותר (כמו רמת הגולן, החרמון וכו').

  • בדרך לצפון עוצרים בגשר אריק

אמנם גשר אריק אינו מאפשר מחנאות, אך אין ספק כי בדרכנו לרמת הגולן כדאי לעצור לנשום אוויר בגשר זה, אשר ממוקם בכביש 87 (כפר נחום) ואורכו כשישה ק"מ של הליכה די קלה, המתאימה גם עבור טיולי אופניים. שימו לב כי בחודשים של מרץ-אפריל יש להצטייד בנעלי הליכה המתאימים לקרקע מעט בוצית יותר.

  • קיבוץ רשפים, תצפית ציפורים ומים קרירים

אנו ממליצים להדליק את ווייז ולהגיע לקיבוץ זה בכדי ליהנות ממאגר מים ביישוב אשר מבסס את מרבית כלכלתו על גידול דגים, ייצור של חלב פרות, ביצי תרנגולות ועוד. בקיבוץ תוכלו, אם יתמזל מזלכם, לבצע תצפית על ציפורים הנוחתות בצמוד למאגר המים של הקיבוץ ובריכות הדגים.

  • שדה נחמיה, כי חייבים גם  אבובים

אין ספק שזה לא יהיה מושלם אם לא נמליץ לכם על אבובים בשדה נחמיה, הנמצא באצבע הגליל בצפון עמק החולה – תוכלו להפשיל שרוולים ולצאת לשיט אבובים קלאסי שאף פעם לא נמאס. דרגת הקושי בדרך כלל קלה וניתן לעשות זאת ברוב הגילאים.

בנוסף לאבובים, עמק החולה הינו אזור מצוין גם כן עבור תצפית עופות דורסים וציפורים.

סיורים בצפון למכורי טיולי אופניים, מוכנים לפדל דוושות?

בשנים האחרונות גוברת ה"אופנה" של טיולי אופניים ורבים וטובים יוצאים לימים שלמים של מסלולי אופניים בדרגות קושי שונות.

קיימים לא מעט מסלולי אופניים בצפון, אך אנו רוצים לספר לכם ולהתמקד ב"נחל ציפורי". מרחב יערות זה, הינו שטח עצום אשר קק"ל נטעה בו עצים והפכה לשמורת טבע מהפנטת ביופייה. נחל ציפורי זורם באזור זה וקיים מספר רב של טיולי אופניים בדרגות קושי שונות. אתם יכולים לבחור במסלולים קלים של מספר קילומטרים ספורים, במסלולי ביניים וגם קשים, כמובן.  כשמדובר ב-30 אלף דונמים של עצים הנטועים על ידי קק"ל, אין ספק כי גם אלו בינינו אשר פחות מחוברים לאופניים, יוכלו לאתר פינת חמד בצמוד לירוק רב (בעונות האביב והמעבר) ומים זורמים.

פק"ל קפה מוכן?

מצפה לשלום תצפית שתגרום לכם לקחת את אחת הנשימות העמוקות שתיקחו במהלך חייכם.

יש דברים מסוימים בעולם הזה ששווים התייחסות ספציפית ומצפה לשלום הוא בדיוק כזה. בכפר חרוב, תוכלו למצוא את אחת מנקודות התצפית הכי מרהיבות בארצנו והיא, איך לא, נקודה שניתן לתצפת ממנה על הכנרת מלמעלה, לנשום אוויר פסגות וליהנות מהאגם הזה שהלך והתמלא בשנה האחרונה.

במידה ובכך נפשכם תחשוק, תוכלו גם לצאת למסלול של סיור רגלי, אשר במהלכו תגיעו למעיין מצפה השלום, שאמנם לא דומה בממדיו לאגם כנרת, אך בהחלט מרשים גם כן ומהווה פינת חמד נפלאה להפסקת צהריים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,