חופשה קצרה או ארוכה – ההבדלים בביטוח הנסיעות

עד היום יצאתם רק לחופשות של מספר ימים או סופי שבוע מפנקים מעבר לים. כעת, אם אתם מתכננים את הנופש שלכם כטיול ארוך של מספר חודשים כדאי להתארגן מראש עם ביטוח נסיעות לחו"ל שיכסה את כל הסיכונים שעשויים להיות לכם. במאמר זה נעמוד על ההבדלים בפוליסת ביטוח הנסיעות לחופשות ארוכות מול פוליסות המתאימות לחופשות קצרות.

חופשה קצרצרה? נסו את הביטוח דרך כרטיסי האשראי

כאשר אתם מתכננים גיחה קצרה מאד לחו"ל יתכן ותוכלו לקבל ביטוח רפואי ללא תשלום באמצעות חברות כרטיסי האשראי שלכם. למשל: לאומי כארד, ישרכרט ואמריקן אקספרס מעניקות ביטוח נסיעות לחמישה ימים על חשבונן. בימים שלאחר מכן, אם תחליטו להישאר לשבוע שלם, תוכלו לקבל כיסוי באמצעות חברת הביטוח הנמצאת בהסדר עם חברת כרטיסי האשראי שלכם.

חשוב לדעת כי הכיסוי המוצע לכם בחינם הינו הכיסוי הבסיסי ביותר וניתן להוסיף לו מגוון רחב של הרחבות בתשלום, כמו – הרחבה על ביטוח הנסיעה, קיצור הנסיעה, ביטוח לכבודה ועוד אפשרויות נוספות.

חופשה ארוכה? אל תוותרו על ביטוח לכל התקופה

חופשה ארוכה יותר מחייבת לבצע ביטוח נסיעות לכל התקופה. חשוב לוודא כי כל אחד מבני הבית מבוטח בביטוח הנסיעות – כולל הילדים. אם אתם נוסעים למספר חודשים יתכן והנסיעה לא תוגדר כחופשה אלא כרילוקיישן ואז תצטרכו לבצע פוליסה מסוג אחר לגמרי – ביטוח רפואי זמני לישראלים השוהים מעבר לים. ביטוח זה יכלול כיסוי נוספים לטיפולים בהיריון ולתרופות שאולי תצטרכו במהלך השהות מעבר לים.

כאשר אתם מתכננים חופשה ארוכה בחו"ל יש משמעות גדולה להבדלים קטנים בעלות היומית של הפוליסה. למשל: הבדל של שני דולר ביום אינו משמעותי בנסיעה של שבוע אך יהיה משמעותי ביום בנסיעה של 150 ימים. ערכו השוואת מחירים בין החברות השונות וגלו איך אתם יכולים להוזיל את עלות הביטוח בצורה משמעותית.

מה עם התרופות שאתם מקבלים במרשם?

כאשר טסים לתקופה ארוכה אתם יכולים לנסות ולקבל מראש מספר חפיסות של התרופות שאתם לוקחים שיספיקו לכל החופשה. במידה ולא הצלחתם, חשוב לבקש מהרופא מכתב בשפה האנגלית המסביר את מהות המחלה שבעטיה אתם נאלצים ליטול תרופה זו. חלק מהתרופות עשויות להיות אסורות במדינות מסוימות או לעלות סכום ניכר. לכן, כדאי להכין מראש את הרופא שלכם לנסיעה ואפילו לבקש שיכין מראש מרשם אותו תוכלו לבקש מחבר בארץ לרכוש עבורכם ולשלוח מעבר לים.

במקרה שאין ברירה תוכלו לבקר אצל רופא ולבקש מרשם מקומי. חשוב לדעת כי תרופות אלה לא יכללו בפוליסת ביטוח הנסיעות הרגילה שלכם ותצטרכו להוסיף עליהן השתתפות עצמית. אם יש טיפולים שאתם מבצעים באופן קבוע כמו – פיזיותרפיה, גם הם לא יכללו במסגרת הביטוח ותצטרכו לשלם עליהם מכיסכם.

מה אתם עושים בחופשה?

מעבר לאורך החופשה שלכם מעבר לים, כדאי לתכנן מראש גם את הפעילויות שאתם עושים בחופשה. למשל: אם אתם מתכננים חופשת סקי או גלישה מצוקים תצטרכו להוסיף לכיסוי הרגיל שלכם גם כיסוי לפעולות אקסטרים. הסיבה לכך היא שכאשר אתם מבצעים פעולות מסוכנות גדל הסיכוי הסטטיסטי לפגיעה פיזית ולכן גם מחיר הפוליסה יהיה גבוה יותר. הבשורה הטובה – ניתן להוסיף את הכיסוי לפעילויות האקסטרים אך ורק לימים שבהם תבצעו פעולות אלה ולשלם עבור כיסוי סטנדרטי עבור התקופה שבה אינכם משתתפים בפעילויות אלה.

חשוב לדעת כי גם גלישת גלים רגילה וריחוף בתוך כדור פורח נחשבות כפעילויות אקסטרים בחברות הביטוח ויחייבו כיסוי מתאים. אם אתם מתכננים לצלול ללא רישיון מתאים, להשתתף בתחרויות אגרוף או האבקות או לבצע "פרקור" (קפיצות בין בתים) פעילויות אלה לא יהיו מכוסות במסגרת ביטוח האקסטרים.

אם אתם יוצאים לחופשה ארוכה במיוחד ואינכם יודעים מתי בדיוק תבקרו בפעילות האקסטרים תוכלו להתקשר ולהתאים את הפוליסה בהתאם.

מה קורה אם החופשה התבטלה?

חלק מהחופשות הקצרות שאנו מתכננים מראש עשויות להתבטל. לדוגמה: אם גיליתם כרטיס נסיעה לפריז לשלושה ימים במחיר אטרקטיבי בעוד שלושה חודשים תוכלו לרכוש אותו כיום. אם המועד לא נוח לכם אתם יכולים לנסות ולבטל את הטיסה וגם את ביטוח הנסיעות. כדי ליהנות מהאפשרות לביטול הפוליסה רצוי להודיע לחברה מוקדם ככל האפשר.

אם החלטתם לחזור מהחופשה מוקדם מהרגיל תוכלו במרבית החברות להתקשר (מהארץ) ולבטל את הימים שבהם אינכם נמצאים כבר מעבר לים.

איך בוחרים פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל?

באפשרותכם לבצע השוואה בין הפוליסות השונות המוצעות על ידי חברות הביטוח, ולבחור את הפוליסה המתאימה ביותר עבורכם, באמצעות אפליקציות, כמו אפליקציית סמארט (קישור מופיע למטה). בתום תהליך של מספר דקות, במהלכו תתבקשו למלא פרטים לגבי סוג הנסיעה שלכם (טיול תרמילאים ארוך, חופשה משפחתית, טיול ספורט אתגרי, נסיעת עסקים וכד'), ולגבי הצרכים האישיים שלכם (חפצים אישיים יקרי ערך, מצב רפואי, גיל ועוד,) האפליקציה תמצא עבורכם את הפוליסה המשתלמת ביותר המתאימה לדרישותיכם. תהליך ההשוואה ורכישת הפוליסה מתבצע און ליין, בזמנכם החופשי, ללא תלות בשעות הפעילות של חברות הביטוח. במקרים חריגים (למשל: מצב רפואי מורכב), תתבקשו למלא את פרטיכם, ולהמתין לשיחה מנציג, אך לרוב, תוכלו להשלים את התהליך בעצמכם, בתוך זמן קצר. לאחר שהמערכת תזהה עבורכם את הפוליסה הזולה ביותר, תוכלו לשנות ולהוסיף כיסויים נוספים. בכל מקרה של ספק, תוכלו ליצור קשר עם צוות התמיכה של smart, שיעניקו לכם הסבר ועזרה בהשלמת רכישת הפוליסה.

ביטוח נסיעות לחו''ל

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: