איך משפיע שער הדולר על החופשה שלך בחו"ל?

שאתם רוכשים חבילת נופש, טיסה לחו"ל או משתמשים בשירותים תיירותים ברחבי העולם, אתם משלמים על השירותים במטבע חוץ שמרבית ספקי התיירות, סוכני הנסיעות ונותני השירותים גובים את הכסף במטבע הדולר, כי לא סתם זה המטבע החזק בעולם…שער הדולר שעליו מתבצעת המרה לשקל כדי שתוכלו לשלם על הטיסה לחופשה שלכם בחו"ל נקרא בענף התיירות כ"שער נסיעות" או, "שער דולר נוסעים",
רוצים לקרוא עוד על שער הדולר? ואיך הדולר משפיע לכם על החופשה והטיול בחו"ל? הגעתם למקום הנכון!

המטבע החזק בעולם

יצא לכם ולא פעם ש…ישבתם בבית מול הטלוזיה בערב, צפיתם במהדורת החדשות היומית וקיבלתם תמונת מצב של שער הדולר, היורו וכל המטבעות החזקים בעולם וכמובן של "הבלאגן" שמתרחש בבורסה בישראל ויתר הבורסות בעולם.

מתעניין בסקירה יומית של הבורסה בישראל? לחץ כאן לנתוני המסחר העדכניים של הבורסה לניירות ערך.

אז מה הקשר לבורסה ולשער הדולר אתם בטח שואלים את עצמכם…?
הדולר הוא המטבע הרשמי של ארצות הברית שנבחר לשימוש ב 6 ליולי 1785 שנחשב למטבע הלאומי הראשון בעולם שמבוסס בשיטה עשרונית.
הדולר נכון לשנות ה 2000 הוא המטבע החזק בעולם ובעל ההשפעה הגדולה ביותר על הכלכלה והאינפלציה בישראל וזאת בגלל קשרי המסחר היום יומיים שנעשים בין ישראל לארה"ב וכך גם בין שאר המדינות בעולם.
כיום מטבע האירו, הפאונד ואפילו הין היפני מציגים יריבות לא קטנה מול הדולר בבורוסות הגדולות בעולם, שמבצעות בדרך כלל מסחר שנעשה על ידי רכישת דולרים וצפי לרווחיות מקסימלית מההפרשים בשערי החליפין של מטבעות חוץ שונים.
חשוב לזכור…
שער הדולר נתון לתנודות שמושפעות מגורמים פוליטיים שמשפיעים על המסחר בין מדינות, גורמים כלכליים שנתונים למצב השוק במדינה בה מתבצע המסחר בשער הדולר ומהמצב של כלכלת ארה"ב שמציג שינויים קיצוניים במהלך השנים האחרונות שמשפיעים על המחיר השקלי של החופשה והטיול שלכם בחו"ל.

שער נסיעות ושער דולר יציג

שער הדולר היציג שמפורסם על ידי בנק ישראל שונה משער דולר נוסעים שבו משתמשים במרבית סוכנויות הנסיעות בישראל וספקי התיירות שמוכרים את המוצרים כגון: טיסה, לינה בבתי מלון, שירותי העברות ואפילו השכרת רכב בחו"ל.
"שער דולר נוסעים" גבוה יותר משער הדולר היציג של הבורסה בישראל ולכן מומלץ לשלם על העיסקה אותה אתם רוכשים בדולרים במזומן וכך תוכלו לחסוך את המרת הדולר לשקל בשער דולר נוסעים גבוה ליום העסקה.

ולמה השער דולר בסוכנויות הנסיעות גבוה יותר אתם שואלים…???
אז ככה…סכנויות הנסיעות כפופות לחוקים מגבילים של איגוד סוכני הנסיעות בישראל והמועצה לצרכנות על שער הדולר בו הם מוכרים לכם את חבילות הנופש ולכן מומלץ לבצע בדיקה קלילה של שער הדולר היציג, כדי שלא תיפלו ברשת של סוכנות שמעוניינת למכור חבילת נופש או טיסה במחיר גבוה יותר על חשבון שער הדולר שאותו אתם הצרכנים צריכים לממן.

השפעת שער הדולר על המחיר שתשלמו על חבילת נופש בחו"ל

המחיר שאתם משלמים על הטיסה והמלון בחו"ל מושפע משער הדולר היציג ביום סגירת העסקה, מרבית מסוכנויות הנסיעות וספקי התיירות בישראל מוכרים את המוצרים במטבע דולר, כאשר ואם אתם משלמים על העסקה בשקלים, סוכן הנסיעות יבצע לכם המרה של הדולר לשקל וכך מתקבל המחיר השקלי של חבילת הנופש שלכם.

אבל זכרו…

שער הדולר היציג שמפורסם בבנק ישראל לא תמיד יהיה שער דולר נוסעים בסוכנות הנסיעות בה תרכשו את כרטיס הטיסה שלכם ולכן…
בדקו מהו שער הדולר בסוכנות הנסיעות בעת סגירת העסקה מכיוון ששערי הנסיעות של המטבעות החזקים שונים מסוכנות אחת לשנייה.
קחו מקרה לדוגמא בו שער הדולר משפיע על המחיר של כרטיס הטיסה שלכם…
קמתם בבוקר והחלטתם שאתם בודקים עם סוכן הנסיעות שלכם על כרטיס טיסה לניו יורק לשבוע הבא, כאשר סוכן הנסיעות נתן לכם את מחיר הטיסה ובואו נניח שמדובר במחיר של 900$ , התרשמתם שזה המחיר האידאלי והטוב ביותר שאפשר לקבל בשוק ולכן…
החלטתם שאתם משריינים לעצמכם את הטיסה והודעתם לסוכן הנסיעות שתחזרו אליו מחר עם כרטיס האשראי לתשלום על העסקה וקבלת הכרטיסים,

רק שבינתיים מה שקרה זה…

שער הדולר ביחס לשקל הספיק להשתנות וכרגע הוא עומד על 3.99 ש"ח לדולר אחד, כאשר אתמול הוא היה על 3.94. מה שקרה זה שבעצם במקום לשלם 3546 ש"ח על הטיסה שלכם לניו יורק, תשלמו 3591 ש"ח. אז נכון, ההבדל הוא רק 45 שקלים ועל סכום שכזה לא ייקום וייפול כרטיס הטיסה שלכם, אבל תהיו בטוחים שלפעמים השפעת שער הדולר יכולה לגרום לעליות מחירים הרבה יותר משמעותיות וחבל שתגיעו לאי נעימות עם סוכן הנסיעות על המחיר שנאמר לכם יום קודם לכן. מצד שני…לפעמים שער הדולר יכול לשחק לטובתכם במקרה והוא יורד, אבל שלא תבנו על זה ותמתינו זמן רב מדי עם השריון של המקום שלכם על הטיסה, שער הדולר יכול להשתנות ביום מספר פעמים ולא תמיד לטובתכם.

לחץ כאן וקרא כמה תשלם על כרטיס הטיסה שלך לחו"ל?!

זכרו, מרבית מוצרי התיירות בישראל נמכרים במטבע הדולר, אף על פי שכיום ניתן לראות מוצרים רבים בשוק שנמכרים במטבעות האירו, פאונד בריטי, פראנק שוויצרי וכל מוצר אחר בהתאם למדינה שמספקת את המוצר התיירותי שאוטוטו גם אתם תוכלו להנות ממנו.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

6 תגובות

  1. 900 דולר לטיסה? אתה יודע מה שער הדולר היום? קצת הרבה..

  2. את שער הדולר אתה יכול כמובן לבדוק בהמרת מטבע זר באתרנו