טיולים מאורגנים למרוקו

אחת הערים היותר מענינות במרוקו היא קזבלנקה. טיולים מאורגנים למרוקו תמיד נוחתים בתחילה בקזבלנקה ומשם ממשיכים ליעדים אחרים. הפעם נתמקד בעיקר בטיול בעיר זו.

טיולים מאורגנים למרוקו המתמחים בטיול בערים אינם יכולים לפסוח על ביקור בעיר שמשמשת כמרכז התחבורה הראשי של מרוקו, וגם כמרכז התעשייתי והמסחרי של המדינה. קזבלנקה היא עיר בעלת אופי מגוון. בעוד שהעיר ראבאט היא עיר הבירה הרשמית של מרוקו, קזבלנקה היא המרכז הכלכלי. כמו ההבדל בין ירושלים ותל אביב.
עד לתחילת המאה התשע עשרה היתה קזבלנקה כפר דייגים קטן ששכן לחופי האוקינוס האטלנטי. כמו מקומות רבים אחרים בעולם בתקופה ההיא, סבלה העיר מכיבושים חוזרים ונשנים של הפורטוגזים. אחרי שהעיר נהרסה במאה השש עשרה על ידי הפורטוגזים חזרו המקומיים אחרי כמאה וחמישים שנה ויישבו שוב את המקום.
עד תחילת המאה העשרים היתה העיר בנויה ברובה מבתי עץ פשוטים ועלובים. השם קזבלנקה הוא למעשה תרגום מספרדית של "הבית הלבן", על שם צבעו הלבן של הבית הראשון שנבנה בעיר על ידי הפורטוגזים. החל מהמאה התשע עשרה החלה פריחה וצמיחה של כלכלת העיר ואוכלוסייתה. בתקופה זו מרוקו ייצאה צמר לאנגליה וייבאה תה.

עם חברות טיולים מאורגנים למרוקו ניתן ללמוד רבות גם על ההיסטוריה של העידן המודרני של העיר. מאז הכיבוש הקולוניאלי הצרפתי בתחילת המאה העשרים, גדלה אוכלוסיית העיר במהירות רבה. כיום מונה העיר בערך ארבע מיליון נפש.
עברה של קזבלנקה היה לעתים רווי באלימות רבה. לאחר הכיבוש הקולוניאלי החליטו הצרפתים לבנות מסילת ברזל בצמוד לנמל של העיר. הבעיה היא שהמסילה עברה דרך בית קברות עתיק. התושבים המקומיים זעמו על תוואי המסילה ודרשו מהצרפתים להסית את המסילה למסלול אחר, לאחר סירובם תקפו המקומיים את הצרפתים. הצרפתים שלחו חיילים רבים למרוקו על מנת להשיב את הסדר על כנו. המהומות נגד הצרפתים הלכו והחמירו עד לשיאם בשנות החמישים של המאה העשרים.

כל חברה שמציעה טיולים מאורגנים למרוקו תשמח להראות את מרכז העיר. מרכז נקי גדול ומרשים. מרכז העיר היום אינו מזכיר כלל את אותו מרכז עיר שראינו בסרט קזבלנקה. הרובע העתיק של העיר בנוי ברובו מבתים צמודי קרקע אולם מאחר והעיר ברובה היא עיר חדשה לכן היא נראית יותר ככרך מערבי ולא כעיר ערבית טיפוסית. אולם בכל זאת אין לדלג על השווקים במקום.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: