בעקבות אקה ואווזי הבר

חבל הארץ של לפלנד מאפשר לישראלים לגלות עולם חדש במרחק טיסה יחסית קצר. מה עושים שם? הנה התשובות לכל השאלות הנפוצות

ישראלים שנוסעים ללפלנד לא זקוקים לאשרת כניסה לשהייה של עד שלושה חודשים וממנה ניתן לצאת לטיולי כוכב בכל החלק הצפוני והמערבי של אירופה. יתרה על כך, יש כיום אפשרות להזמין טיול מאורגן ללפלנד ולנצל היטב את מסגרת התקציב.

הנה למשל 5 תשובות לשאלות שככל הנראה שאלתם את עצמכם על לפלנד:

1. איפה לפלנד נמצאת?

לפלנד היא בכלל לא מדינה אלא כאמור חבל ארץ, שמשתרע על צפונה של אירופה וכולל את החלק הצפוני של ארצות סקנדינביה ואת החלק הצפוני של חצי האי קולה. בתוך כך, חבל הארץ של לפלנד עובר בשטח של לא פחות מ-4 מדינות שונות ובהן פינלנד, רוסיה, נורבגיה ושוודיה. הגבולות של לפלנד הם ים ברנץ בצפון, הים הלבן במזרח, הים הנורבגי במערב ומדינות סקנדינביה בדרום יחד עם הים הבלטי ורוסיה.

2. איך אפשר לטייל בקור של אפס מעלות ומטה?

האמת היא שטיול בלפלנד נגיש מכפי שנהוג לחשוב כי הסוד הוא להגיע בלבוש שכבות. בפועל זה אומר שהשכבה התחתונה ביותר היא של בגדים צמודים לגוף, מעליה שכבת בגדים תרמית ובסוף שכבה שתפקידה להגן מפני הרוחות, השלג והגשם. כמו כן, היתרון בלבוש כזה הוא שאפשר להיפטר מחלק מהשכבות כאשר נכנסים למקומות מקורים ומחוממים שנמצאים מטבע הדברים בכל חבל הארץ של לפלנד.

3. מה עושים בלפלנד?

לפלנד היא אזור מושלם לשילוב בין תפריט קולינרי מגוון ומרענן, פסטיבלים ואירועים ושמורות טבע עוצרות נשימה. כמעט כל אחד יכול למצוא מה לעשות בלפלנד וכדאי להגיע אליה עם ראש פתוח לחוויות חדשות. טיול מאורגן כאמור יחסוך לכם זמן וכסף ויפתור את כל הדילמות, אך ניתן ליהנות בלפלנד גם אם מגיעים באופן עצמאי.

4. למי הטיול מתאים?

טיול בלפלנד מתאים למי שרוצה לראות מקרוב את התרבות הסקנדינבית והצפון אירופאית במלוא תפארתה. כך למשל לפלנד נזכרת בספרי ילדים ובסדרות טלוויזיה מפורסמות כמו "נילס ואווזי הבר", אז סביר להניח שגם הורים עם רגשות נוסטלגיים ימצאו מה לעשות באזור. יתרה על כך, לפלנד מתאימה מאוד לחובבי טבע ואפשר גם לתכנן בה טיול אקסקלוסיבי שכולל לינה במלונות יוקרה וארוחות במסעדות פאר עם כוכבי מישלן.

5. מתי כדאי להגיע ללפלנד?

תנאי האקלים בלפלנד בכל זאת מהווים אתגר מסוים, בעיקר עבור מי שמגיע ממדינה עם אקלים ים תיכוני כמו ישראל. הפתרון הוא לבקר בלפלנד בעונות הקיץ של יוני עד אוגוסט או במאי ובספטמבר. לשם השוואה, מזג האוויר בחורף צפוי להיות קר וחשוך וזה פחות מתאים לטיולים – אלא אם התכנון הוא ספורט חורף, מזחלות כלבים וצפייה בזוהר הצפוני.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,