חבר מחול מגיע לישראל? עזרו לו לתכנן את הטיול

כשחבר שלכם מגיע מחו"ל, לבקר אתכם ולגלות את הארץ, תוכלו לקחת יוזמה ולעזור בתכנון הטיול. אם ננסה להסתכל על ישראל בעיניים של תיירים המגיעים לכאן, פתאום נשים לב כי יש שפע עצום של מקומות נהדרים ואטרקציות אפשריות. בפיסת ארץ לא גדולה מדי, יש מדבריות, הרים, חורשות ירוקות, אין ספור אתרים היסטוריים ושמורות. מהכנרת ועד ים המלח, מקריית שמונה ועד אילת, הר סדום והר חרמון ומבצר אנטיפטרוס מצודת נמרוד ועוד ועוד. קבלו כמה טיפים למקומות שאסור לפספס בזמן ביקור בארץ.

המקום הכי נמוך בעולם

ההצעה הראשונה שלנו, לכל מי שמגיע לארץ בפעם הראשונה היא להכיר כמה מהמקומות שפשוט אין כמוהם בשום מקום בעולם. אחד מהם הוא כמובן ים המלח. זהו הים המלוח שהוא גם המקום הכי נמוך בעולם. אפילו הנסיעה לשם היא חוויה, כאשר רואים את הסימונים בצידי הכביש, של המספרים שמגלים עד כמה נמוך הולכים ויורדים. וכמובן, אין ספור אטרקציות בסביבה. למשל הר סדום ופסל אשת לוט. שווה לבקר במערות של ים המלח, לעשות אמבטיית בוץ שחור, לבקר בעין גדי, לנסות הספא המפנק ולהשתתף בסיורי ג'יפים על רקע המדבר הקסום.

העיר הכי קדושה בעולם

מהמקום הכי נמוך בעולם, אפשר להמליץ לכל חבר מחו"ל להמשיך לעיר הכי קדושה בעולם. לא צריכים להיות דתיים או מסורתיים בכדי לחוש את האווירה המיוחדת שנמצאת בעיר הקדושה לשלושת הדתות, יהדות, נצרות, איסלאם. כדאי לשלב במסגרת הביקור הזה שיטוט רגלי בעיר העתיקה. אסור להחמיץ את הביקור ברחבת הכותל ובנקבת השילוח. החוויה של ביקור במגדל דוד והליכה על חומות העיר העתיקות משאירים התפעמות בלב. וכמובן, יש עוד המון דברים לעשות בעיר ובסביבתה. המסעדות של ירושלים, למשל. השווקים השוקקים. גן החיות התנכ"י. היכל הספר.

המכתש הכי מיוחד בעולם

מירושלים, כדאי בהחלט להציע לחבר להמשיך לעוד מקום מיוחד, בדרום. מכתש רמון הינו אתר טבע מיוחד ויוצא מגדר הרגיל. אפשר כמובן להגיע לשם לפני או אחרי הביקור באזור ים המלח, זה ממש לא משנה. במכתש רמון אפשר להמליץ על מרכז המבקרים. אפשר להעביר יום שלם בטיול בשבילי המכתש. טיול אופניים או תצפית מגבוה בהחלט יכולים להכניס לאווירה הייחודית. באותה הזדמנות, אפשר לתת קפיצה לממשית (העיר הנבטית העתיקה) או לשדה בוקר, שם ניתן בין היתר לראות את הצריף הידוע של ראש הממשלה המיתולוגי, דוד בן גוריון.

עוד דברים שאפשר לעשות

מומלץ מאוד להציע לחבר מחו"ל עוד כל מיני אטרקציות בהתאם לדברים שהוא מתעניין בהם. למשל, חובבי היסטוריה צבאית יכולים להגיע לאתרי מורשת או למוזיאון צה"ל. חובבי מועדונים לא יוותרו על המועדונים וחיי הלילה של תל אביב. חמת גדר והתנינים, שמורת החולה המתחדשת לחובבי טבע וציפורים, שביל ישראל למיטיבי לכת, שביל הנחש ומצדה – גם הם שווים ביקור.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על: