פרסום דיגיטלי וקידום לאתרי תיירות

ענף התיירות אשר ספג מכה קשה בעקבות הקורונה, חוזר עכשיו לשגרה. אלו אשר הסתמכו בעבר על פעילות דיגיטלית מינימלית מבינים כי עכשיו, יותר מתמיד, התחרות התגברה. אלו אשר היו בעלי נוכחות ברשת, מבינים כי הם צריכים לתת פוש נוסף כדי להצליח להתעלות מעל כולם.

פרסום וקידום דיגיטלי של אתרי תיירות דורש היכרות עם הקהל, בחירה בפלטפורמת הפרסום הנכונה ופעולות מדויקות שמביאות תוצאות. במילים אחרות, כאשר התחרות עולה, ישנה חשיבות רבה למיקוד ולתהליכים שמביאים לקוחות.

חשיבות הבנת קהל היעד

המשימה הראשונה של כל עסק ובכלל זה עסק תיירותי, היא להבין למי הוא רוצה לפנות. יש להגדיר את הקהל, להבין היכן הוא מבלה מבחינת הרשתות, על מה הוא מדבר, מה מעניין אותו ולפנות אליו בשפה שתיצור אצלו עניין. עסקי תיירות אשר ינסו להביא אליהם את כולם, יגלו מהר מאד שהם משקיעים מאמצים רבים בכל הכיוונים, בעלויות גבוהות ותוצאות מינימליות.

לעומתם, עסקים אשר ישכילו להבין את הקהל ובעקבות כך ימקדו את פעולות השיווק והפרסום, יגיעו בדיוק ללקוחות הפוטנציאליים ובמסרים שמעניינים אותם. אותם עסקי תיירות יצליחו להתאושש מהר יותר, בפחות זמן ובתקציב נמוך יותר, אשר ינוצל במלואו להשגת המטרה.

השלב הראשון בפרסום דיגיטלי וקידום של אתרי תיירות הוא מיקוד ויצירת אסטרטגיית פרסום שמטרתה להגיע אל האנשים הנכונים. יכול להיות שהדרך הנכונה לפרסם היא לקדם במנועי החיפוש ויכול להיות שדרך טובה יותר תהיה להשתמש ברשתות החברתיות. יתכן שיהיה צורך בפרסום משולב במספר פלטפורמות וחשוב שהוא יהיה אחיד בשפה ויעביר את המסר הטוב והמושך ביותר ללקוחות הפוטנציאליים.

האתגר וכיצד נעמוד בו

תחום התיירות הוא תחום מיוחד מבחינת רמת התחרות בין המפרסמים השונים. בין המפרסמים נמצאים אתרי תיירות קטנים (בהם צימרים ובתי מלון שאינם שייכים לקבוצה גדולה) ולצידם גם מפרסמים בעלי תקציבים גדולים במיוחד. חלק מהמפרסמים אותם אפשר לראות בעמוד הראשון של מנועי החיפוש הם אתרי סמכות שחלקם חזקים בחיפושים בכל העולם.

האתגר אשר עומד בפני העסקים הקטנים הוא לעקוף את אותם אתרים סמכותיים גדולים ולהגיע לקהל. חשוב להבין כי התחרות מחייבת כל מפרסם לבצע פעולות חכמות. כלומר, אפשר לצלוח את האתגר, אך צריך לעשות זאת בחוכמה. אין להתייחס אל המשימה כרגילה וכפי שכתבנו, חשוב להבין את הקהל ולבצע מחקר שיגלה לנו כיצד המתחרים מגיעים אליו. כשנבין מה המתחרים עושים נוכל להחליט האם לפעול בדרכי פרסום דומות אך בצורה טובה יותר או האם ישנה דרך אחרת להגיע לקהל ושעוד לא נעשה בה שימוש.

3 דגשים לפרסום וקידום אתרי תיירות

אפשר להבין כי תחום התיירות שונה מתחומים רבים ברמת התחרותיות שבו וכמובן, המכה בענף מובילה לרצון של האתרים הגדולים לבלוט יותר מאשר בעבר. פנינו אל קונספט1, חברת קידום אתרים אורגני ופרסום דיגיטלי כדי לקבל את הדגשים החשובים לפרסום וקידום עסקי תיירות ברשת:

דגש ראשון – מתן ערך

הקהל לא צורך פרסומות, הוא מחפש ערך. בין אם הוא מוכן להזמין את חדר המלון ובין אם הוא מתלבט לגבי היעד המתאים לחופשה, הוא שואל שאלות שונות ועלינו לענות עליהן. ביצירת התוכן יש לחשוב על הקהל, מה מעניין אותו, מה הוא רוצה לדעת ולתת לו תשובות שימשכו אותו אל תוך האתר.

את הערך יש ליצור בעזרת תוכן – כתוב וויזואלי. במקרה של תיירות, אין תחליף למראה של המקום ויש להשקיע בתמונות אותנטיות של המקום. לצד זה חשוב לדבר אל הקהל, להוריד התלבטויות ולעזור לו לקבל את ההחלטה הבאה שלו.

דגש שני – שילוב כוחות

ישנן דרכים שונות לשווק באינטרנט ויש להשתמש במספר אמצעים בו זמנית. התעלמות מהרשת החברתית או ממנועי החיפוש, יגרמו לפספוס של חלק מהקהל. שילוב הכוחות ויצירת תכנים שיגיעו אל הקהל, הוא הדרך החכמה לשווק היום. לצד זאת יש לחשוב על שיווק חכם, ליצור שפה אחידה ולהעביר מסרים זהים אך בצורה שתואמת את פלטפורמת הפרסום.

דגש שלישי – להביא את התוכן לקהל

יש להביא את התוכן אל הקהל ולא לנסות לכפות אותו בכוח. יש למצוא את הדרך להגיע אל הגולשים הנכונים, במסרים המתאימים ולגרום להם לרצות לשמוע עוד פרטים. הדבר יכול להתבצע בדרכים שונות כאשר אסטרטגיית שיווק נכונה תוביל יותר לקוחות לעסק. יש לבחור את המסרים הנכונים, לפרסם במקומות המתאימים, לגרום לגולשים להכיר את העסק ולרצות ליצור איתו קשר.

נכתב בשיתוף קונספט1 – סוכנות דיגיטל, קידום אתרים, פיתוח ושיווק דיגיטלי.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,