האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן, כאשר המדינה נשטפה בגל של כרטיסי אשראי מסוג קאשבק – רבים שאלו את עצמכם אם זה באמת שווה את זה, או סתם עוד דרך לגרום להם להוסיף עוד כרטיס לארנק שלהם.

זו שאלה לגיטימית שראויה למענה. בוא נצלול פנימה ונבין האם כרטיס cashback  מסוגל להועיל לכם, או שמדובר בתרגיל שיווקי בלבד.

הוצאות הופכות לרווחים

הצעת הערך של כרטיסי קאשבק פשוטה: אתם מוציאים כסף על רכישות שבכל מקרה תכננתם לבצע, ומקבלים אחוז מההוצאות הללו בחזרה. שיעור ההחזר הכספי משתנה בין כרטיסים, ולפעמים גם בכרטיס ספציפי לפי קטגוריות ספציפיות של רכישות כמו מצרכים, מסעדות, דלק ונסיעות.

עם הזמן, התגמולים הללו מצטברים, מה שיכול להוביל לחיסכון משמעותי. עבור צרכנים אחראיים שישתמשו בכרטיס כמו בכל כרטיס אחר – ולא ינפחו את ההוצאות בו בכוח כדי להרוויח קאשבק – מדובר בכלי מצוין.

התאמה לאורח החיים

כאמור, חלק מהכרטיסים מספקים תעריף החזר כספי קבוע על כל הרכישות, בעוד שאחרים מציעים החזרים גבוהים יותר בקטגוריות שונות. על ידי בחירת כרטיס אשראי המשקף את אורח החיים ודפוסי ההוצאות שלהם, צרכנים יכולים למקסם את הרווחים שלהם מקאשבק.

מקסום היתרונות בעזרת שימוש אסטרטגי

המפתח למיצוי מלוא הפוטנציאל של כרטיסי אשראי מסוג קאשבק טמון בשימוש אסטרטגי בהם. אם תזמינו כרטיס כזה, יהיה עליכם להעניק תשומת לב רבה לישמוש שלכם (לא להשתמש סתם, לשלם על הקטגוריות הכי רווחיות וכו').

בנוסף, כאשר אתם משווים בין כרטיסים בדקו אם יש כאלה שמציעים מתנות הצטרפות. למשל, חברות מסוימות מציעות החזר בונוס עבור הוצאה של סכום מסוים בחודשים הראשונים. אם מדובר בסכום שאתם מוציאים בחודש רגיל בכרטיס האשראי, תוכלו לחסוך לא מעט. אם הסכום שתידרשו להוציא גבוה לעומת הסכום שאתם מוציאים בדרך כלל – שימו לב שאתם עלולים לבזבז במקום לחסוך.

הפחתת החסרונות

בעוד שכרטיסי אשראי המציעים החזר כספי בהחלט יכולים להיות משתלמים, על הצרכנים להיות מודעים לחסרונות פוטנציאליים כמו דמי כרטיס חודשיים גבוהים יחסית והפיתוי להוציא כסף יתר על המידה. שימוש מושכל בכרטיסי אשראי קאשבק כרוך בשמירה על משמעת הוצאות. עם זאת, כמובן שניתן לומר זאת על כל כרטיס אשראי, וזה נכון באותה מידה לגבי כרטיסים שצוברים נקודות על פי השימוש. בסופו של דבר, אחריות מובילה לתועלת.

סיכום

בארצות הברית, כרטיסי אשראי cashback הם כבר תופעה ותיקה. הצרכנים האמריקאיים הבינו די מזמן שבשימוש נכון ואחראי, כרטיסים אלה יכולים להועיל להם רבות.

כעת, גם בישראל אפשר להזמין כרטיסי קאשבק מחברות שונות. כדי להרוויח גם אתם מהיתרונות שלהם, בדקו איזה כרטיס הכי משתלם ומתאים עבורכם, הזמינו אותם והתחילו להפוך את ההוצאות שלכם לחיסכון.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות