מסע עולמי בעקבות הענבים

מידי שנה, ישראלים רבים מחפשים לטוס ליעדים ייחודיים שיהפכו את החופשה שלהם למסקרנת ובעיקר בלתי נשכחת. אלטרנטיבה נוספת לחופשה בחול היא טיול משכר חושים בעקבות הכרמים המופרסמים לייצור יין מענבי מאכל. במאמר הבא, תקבלו סקירה קצרה על 5 יעדים שיגלו לכם עולם מופלא המבוסס בעיקרו על זני ענבים.

צרפת – Jean Becker, Zellenberg, Colmar, Alsace

מתחילים את המסע, איך לא, בארץ היין – צרפת. מחוז אלזס-לוריין, מחוז המשותף לצרפת וגרמניה, מתהדר בכמה מהכרמים הטובים בעולם, וכמוובן גם בכמה מהיקבים הטובים בעולם.

ביקב זלנברג, המוחזק על ידי משפחת בקר כבר מספר דורות, תוכלו לקבל סיור מודרך בכרמי היקב וטעימה של 7 סוגי יין שונים, המלווה בארוחה של כבד אווז וגבינות תמורת סכום שווה לכל נפש. גב' בקר דוברת אנגלית רהוטה ושוטפת, ומארחת במספר שפות. אסור להחמיץ את היקב המשפחתי הנהדר הזה בעת ביקור באלזס, או בצרפת בכלל.

צרפת – Château de Berne, Flayosc, Provence

מסע יין לעולם לא יכול להיות מושלם ללא ביקור בפרובאנס. השאטו מאכלס כיום מלון חמישה כוכבים, ומסעדה נפלאה, ומתאים לנופש מלא הכולל טיולים רגליים או טיולי אופניים ביער הסמוך (כ-1,500 דונם של יער פרא), עם אפשרות לטיולים מודרכים, שיעורי טניס ובישול וכן סיור ביקב וטעימה מהיינות המופלאים של האיזור. שאטו ברן, בבעלות של איש העסקים הבריטי מארק דיקסון, מציע עולם חדש בתיירות יין אשר משופע באלגנטיות צרפתית.

איטליה – Marchesi de’ Frescobaldi

טוסקנה איטליה, מי שיציע לכם סיור יין שלא כולל את חבל הארץ המופלא הזה – עדיף שלא יציע בכלל! משפחת פרסקובלדי מייצרת יין במסורת הממשיכה כבר כ-30 דורות וכ-700 שנים. היסטורית היין של טוסקנה שזורה בהיסטוריה המשפחתית, ולהיפך. בבעלות המשפחה חמישה יקבים שונים המייצרים יין, וזמינים לביקור וסיור, הפזורים מצפון טוסקנה ועד דרומה.
בביקור בחבל טוסקנה מומלץ להשקיע את הזמן ולבקר לפחות באחד היקבים של המשפחה.

איטליה – Tenuta di Castelbuono

היקב זכה בפרס היקב המופלא הודות לארכיטקטורה הייחודית שלו. הוא תוכנן על ידי ארנאלדו פומודורו, אחד האארכיטקטים האיטלקיים המפורסמים ביותר. היקב ממוקם באומבריה שבמחוז פרוג'ה, ומהווה חלק בלתי נפרד מהנוף ההררי העוטף אותו.
היקב מצטיין במספר יינות, ומציע סיורים למבקרים, ומגוון טעימות של היין המיוצר במקום.

גרמניה – Radebeul

רבים מכם ירימו גבה כאשר נזכיר את גרמניה במסע יין, אך בדומה מאד לצרפת – גם האקלים בגרמני הוא מצויין לגידול ענבי יין. הגרמנים אמנם ידועים בזנים הלבנים שלהם, כולם מכירים את הגוורצטמינר הגרמני, כמו גם את הריזלינג, אך עם זאת מחוז סקסוני בגרמניה, שבו ממוקם היקב הנהדר רדאביול, ידוע מאד בעולם היין בזני הפינו-נואר הגדלים בו, וזנים אדומים נוספים. עם זאת, גולת הכותרת היא כמובן הריזלינג.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,