נוסעים למזרח…? תכירו את הריקשה

אחת מהחווית היותר מרתקות שאפשר לקבל בחווית הטיול שתעברו ביבשת הקסומה באסיה, היא נסיעה על ריקשה או באנגלית… Rickshaw, ישנם סוגי ריקשות שונים, בצורות שונות ותתפלאו, גם במודלים יותר מתקדמים…צוות טרוול אינפו מכניס אתכם להילוך גבוה כל הדרך על הריקשה.

מה זה בכלל ריקשה…?

כמו המוניות בישראל ככה הריקשות באסיה, שמשמשת כאמצעי תחבורה ללקיחת נוסעים ותיירים למקום ייעודם.
רק שהריקשה המקורית היא רכב שהוא דו גלגלי ותוכלו גם למצוא אותו בדגם משופר יותר של תלת גלגלי שמיד בהמשך נסביר אילו סוגי ריקשות קיימות ואיפה תוכלו לפגוש אותם באסיה למרות שתוכלו להיתקל בסוגי ריקשות שונות גם בערים מערביות כמו בלונדון וסן דייגו שנקראות מוניות אופניים.

כיום תוכלו למצוא את הריקשה בצורות שונות ואפילו תתפלאו לשמוע, יש ריקשות חשמליות והכל בגלל שהריקשה עד לפני כמה שנים נתפסה ככלי רכב מזהם ורועש שהיה חייב לעבור שינוי ולהתאים את עצמו לסביבה, היום תוכלו למצוא ריקשות אופניים לא רק באסיה אלא גם באירופה ואפילו כמו שהזכרנו בארה"ב.

תכירו את הריקשה האמיתית היישר מרחובות הודו

היסטורית הריקשה

את הריקשה הראשונה בעולם הכירו תושבי יפן בשנת 1868 שבתחילת דרכה שימשה את אלו מהמעמד הגבוה, תושבי יפן שגילו את הריקשה החליטו להפוך אותה לאמצעי תחבורה פופולארי מאוד שזול בהרבה בעלויות מאשר עגלות שמחוברות לסוסים, שמי שהוא צריך לטפל, להאכיל ולטפח.
בשנת 1880 התחילו להופיע הריקשות הראשונות בהודו ששימשו תחילה לסוחרים להעברות של סחורות ובשנת 1914 סין נתנה אישור להובלת נוסעים על גביי הריקשה ולהפיכתה לאמצעי תחבורה במזרח לכל דבר.

סוגי ריקשות

  • ריקשה דו גלגלי: היא הריקשה הוותיקה ביותר שקיימת ותוכלו לזהות שהנהג מחובר לריקשה וגורר אתכם עליה ליעד תוך כדי ריצה או הליכה.
  • ריקשה תלת גלגלי: נראית ממש כמו אופניים אם 3 גלגלים שבראש יושב הנהג שמסיע עגלה עליה יושבים הנוסעים.
  • ריקשה ממונעת: זוהי ריקשה שנפוצה יותר בתיאלנד, הודו וסין וחלקכם מכירים אותה כ"טוק טוק", הריקשה הממונעת היא גם תלת גלגלית ותוכלו למצוא אותה בדגמים שונים ברחבי אסיה.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

השאירו פרטים. זאת רק החופשה המושלמת שלכם

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

2 תגובות