אז מה קורה בקיץ הזה

אז כמובן שאחרי הרבה זמן שלא עידכנתי פה מה קורה ואיך קורה, החלטתי שהפעם אני יעדכן אתכם בחדשות חמות מהשטח על מה באמת קורה בתעשיית התיירות בקיץ 2010 ואיך מתמודדים סוכני הנסיעות עם המשברים השונים שפוקדים את הענף.

אז ראשית כל נחלק את התיירות בקיץ הזה למספר הדברים שיש לנו למספר חלקים:

  1. טורקיה שמדינת ישראל במשבר איתה ומקבלת תיירות בכמות קטנה יחסית לשנים עברו.
  2. תיירות הפנים שתפסה תאוצה אבל יודעת לחגוג על נושא המשבר עם טורקיה מבחינת המחירים ללקוחות.
  3. יוון שנהנת מהמשבר של ישראל עם טורקיה ומקבלת את פלח התיירים שהופנה לכיוונה.
  4. וכמובן יעדי נופש חדשים שנפתחו במיוחד בעבור המטייל הישראלי.

אז כפי שניתן לראות מרכז עונת התיירות סובבת סביב "טורקיה" או עם תרצו "תורכיה", המשבר עם טורקיה הוא דבר שסוכני הנסיעות וספקי התיירות בארץ לא ציפו שיקרה ויגיע, ולמה אתם בטח שואלים…?

ספרי התיירות מדי שנה דואגים לרכוש סטוק של מקומות על טיסות ובבתי המלון השונים בעיר הנופש, רק שהשנה אחת הבעיות הגדולות שקרו, זה שמרבית הספקים נתקעו עם מקומות ללא אפשרות למכור אותם ואפילו במחירי הפסד.

אז נכון אולי רבים יגידו, מי צריך לנסוע למדינה שאינה תומכת בנו, אבל אני אומר משפט שתמיד יהיה חרוט לי בזכרון והוא:

"תיירות עושים באהבה או לא עושים בכלל".

הנהנים בעיקר ממשבר התיירות עם שכנינו הם בעיקר בתי המלון ושאר ענפי התיירות פנים בארץ, שמארחים הרבה יותר מבשנים עברו, אבל נהנים וחוגגים מעליית מחירים לגיטימית שקורה בגלל המשבר.

כמובן שהתחליף לאלו שעדיין מעדיפים נופש בחו"ל אלו איי יוון ואזור קפריסין שמציע שפע שת תענוגות והנאות למטיילים באזור.

וכמובן שמדינות נוספות שנהנות מהמשבר הם מדינות שפתחו בעבור הישראלים, יעדי נופש ותיירות חדשים, כגון: זקינטוס שהיה פעיל כל השנים אך נכנס לתודעה חזק יותר בשנת 2010 וכדומה גם קוס שעד הקיץ האחרון שימשה בעיקר ליעד לצעירים שנוסעים לטיול של לפני הצבא אך כעת מתויירת על ייד כל שכבות הגילאים השונות.

מסקנה: אולי כולם נהנים אבל תאמינו או לא עדיין יש כאלו שיגדו שלא היה ולא יהיה כמו התמורה שמעניקה טורקיה בעד המחיר שמשקיעים בחבילת נופש ביעד, והעיקר שיהיה טוב!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,