סיור בנצרת העתיקה: אנשים, טעמים וסיפורים קסומים מעולם אחר

עם סמטאות ססגוניות, אווירה אותנטית וקריצה קטנה לחו"ל, נצרת העתיקה מסתמנת כאחד ממוקדי הטיולים המוצלחים ביותר לשנת 2023. סיור בנצרת העתיקה יפגיש אתכם עם עיר שמקפלת בתוכה היסטוריה ומורשת מפוארת שעטופות בתרבות נדיבה, שפע סיפורי מקום ונקודות עצירה שוות.

נצרת נחשבת לאחת הערים החשובות ביותר לנצרות, בה על פי האמונה הנוצרית התבשרה מרים אמו של ישו, על כך שהיא נושאת ברחמה את בן האלוהים.

אבל נצרת עצמה היא הרבה יותר מאשר מוקד דת עתיק ומסקרן. בעשור האחרון הפכה העיר מוקד לתרמילאים מכל רחבי העולם וחובבי קולינריה, שופעת ססגוניות וצבעוניות, גדושה באכסניות ובתי הארחה בתוך מבנים אותנטיים, אוכל מצוין ואנשים חמים ואדיבים.

סיור מופלא ברחובות נצרת

אז מה אפשר לפגוש בסיור בנצרת העתיקה? תחילת הסיור תהיה בדרך כלל מהחניון העירוני לאורך הרחוב הראשי פאולוס השישי ואזור הכיכר המרכזית שלו. ההליכה מכאן רגלית ובמסלול מעגלי כך שהיא תתאים למטיילים בכל הגילאים, אך יהיו במהלכה עליות ומורדות לאורך הרחובות השוקקים.

אפשר לצאת לדרך בעלייה לכנסיית הבשורה, כשבדרך חולפים על פני חאן אל באשא העותמאני העתיק ובית הארחה מיוחד לצליינים. הדרך הופכת נפלאה בעונת החגים (הקריסמס והשנה החדשה) ומתמלאת בקישוטים נוצצים והרבה אנשים.

כנסיית הבשורה

כנסיית הבשורה הענקית בנויה ממספר קומות ועל גגה מגדל פעמונים גדול. המבנה שהוקם על חורבות כנסיות צלבניות וביזנטיות קדומות, מכיל ריצוף פסיפס מקורי מהתקופה הביזנטית, אולם יצירות אמנות מרהיב בקומה העליונה (תרומתם האדיבה של כנסיות ומאמינים מרחבי העולם) ודום עצום מעל לקריפטה, המדמה שושן הפוך.

בקומה העליונה תוכלו להתרשם מהבזיליקה המיוחדת, המעוטרת ביצירות אמנות על הקירות שנתרמו מכל מדינות העולם. מכאן אפשר לצאת ישירות לכנסיית ישו הנער.

השוק של נצרת

התחנה הבאה בסיור תהיה השוק המקומי המיוחד, ששוכן על הדרך למסגד הלבן. סמטאות השוק מציעות סחורה מכל הבא ליד: פירות, ירקות, ממתקים, מזכרות, בדים, מוצרים אומנותיים שונים ועוד. לפני ההגעה אל השוק, על רחוב 6120 אפשר להבחין בחצר מנזר יפהפיה ששייכת למנזר האחיות מנצרת. אם תעלו במדרגות של רחוב 6116 תגיעו לכנסיית מנזה כריסטי.

לאורך השוק תמצאו גם מספר די מרשים של גסט האוסים קטנים עם חצרות יפות ואווירה ביתית מקסימה. באזור זה ממוקמת גם הכנסייה של הקהילה היוונית קתולית, ששימשה לפי ההערכות כבית כנסת בימי קדם. זהו גם מקום מושלם לעצירה למנוחה באחד מבתי הקפה המקומיים או לארוחה במסעדת בוטיק מעניינת.

הכנסייה היוונית האורתודוקסית

מכאן ממשיכים אל כנסיית הבשורה היוונית האורתודוקסית הקרויה כנסיית גבריאל וממוקמת בכיכר המעיין. הייחודיות של מבנה זה היא בשל מי מעיין זורמים, שיש המייחסים להם סגולות רפואיות. לפי האמונה, זהו גם המקום בו התבשרה מרים על הולדת בנה.

עץ חג המולד הגדול ביותר במזרח התיכון

ומה לסיום? איך אפשר לעזוב את נצרת העתיקה מבלי לפגוש את עץ האשוח הענק והמקושט שמאפיין כל כך את המקום בחודשי החג? זוהי הנקודה שבה אפשר להרגיש מעט חו"ל בתוך הארץ וגם לספר לכולם שביקרתם בעץ האשוח הכי גדול במזרח התיכון, שנמצא ממש ביציאה מכנסיית הבשורה היוונית.

החגיגות השנתיות שמתקיימות כאן לרגל חג המולד יארכו במשך 50 יום כך שהחגיגות ויופייה של העיר עבור החג יהיו עד 15 בינואר 2023.

לסיור כריסמס בנצרת הפתוח לציבור הרחב על ידי מדריך הטיולים עמרי אבידר חפשו בגוגל. הסיור הראשון יהיה ב- 08/12/2022, הסיור האחרון יערך ב- 06/01/2023, ובין טווח תאריכים אלה ניתן למצוא מועדים נוספים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,