כל מה שחשוב לדעת על הטסת חיות לחו"ל

אז הגיע הרגע שקיבלת את הבשורה מהעבודה וההנהלה החליטה שאתה הבנאדם המתאים ביותר לייצג אותה בשנה הקרובה בחו"ל,
שיהיה במזל טוב… ובהצלחה!
אבל רגע…,
מה תעשו עם הכלב שלכם שחייב התייחסות יום יומית? או החתול שמקפץ לכם בבית ברגע שאתם פותחים את הדלת וחוזרים מהעבודה? ואולי בכלל התוכי שלכם מתגעגע לדודה מאמריקה?
אז יש פתרון גם לזה…

Terminal 4 Pets הסוכנות הישראלית להטסת בעלי חיים לחו"ל, שהיא הנציגה הרשמית בישראל של הארגון הבינלאומי להטסת חיות לחו"ל IPATA

Terminal 4 Pets נותנת שירותי הטסת חיות מחמד לחו"ל תוך כדאי טיפול בכל ההכנות לפני הנסיעה, שכוללים בדיקות ואישורים שחובתכם להציג בפני חברת התעופה לפני העלייה למטוס. הסוכנות עצמה יודעת לתת מענה לתשובות שרובכם מחפשים כגון תקנות וחוקים הנוגעים לגביי הטסת בעלי חיים לחו"ל, כי לכל מדינה יש את החוקים שלה ויש מדינות שדרושה הכנה מקדימה של מספר חודשים לפני הטסת חיית המחמד.
לדוגמא, כניסה של חיית מחמד לאנגליה דורשת אישורים ממשרד החקלאות הבריטי שכרוך באישורי וטרינר, וכאשר תצאו דרך שער הכניסה הגדול של לונדון בשדה התעופה היתרו, צפו לכך שעל פי החוק האנגלי, חיית המחמד צריכה להיות בהסגר של 4-6 חודשים לצורך בדיקות והסתגלות לאופי הבריטי.
אבל אל דאגה,
ישנה אפשרות לבקר כל יום בשעות קבלת קהל את חיות המחמד שלכם תחת ביקורת של אנשי הצוות במקום.
אז אם אתה טס לחו"ל עם חיית המחמד שלך, תוכל לקרוא בהמשך על ההכנות שצריך לעשות לפני הטיסה עם בעלי החיים.

נוסע לחו"ל עם חיית המחמד שלך? קרא כאן על ההכנות שלפני הטיסה

לפני שטסים, מה עושים?

לפני שאתם נוסעים לחו"ל עם חיית המחמד שלכם, אתם מוכרחים לדאוג למספר פרטים חשובים שיעשו לכם את החיים הרבה יותר קלים לקראת הנסיעה לחו"ל, צוות טרוול אינפו ריכז עבורכם הגולשים את המידע החיוני ביותר שצריך לפני הנסיעה לחו"ל עם הכלב או החתול,
אבל זכרו…מומלץ להשתמש בנותני שירות מומחים בכל הנוגע להטסת בעלי חיים לחו"ל.

חשוב מאוד לפני שטסים עם בעלי חיים!

ניתן להטיס כל בעל חיים ממדינה למדינה על פי תקנות משרד החקלאות האמריקאי אך ורק לאחר שמלאו לו 8 שבועות על פי תקנות חברת התעופה איתה מגיעים ליעד המבוקש, מותר להטיס במטוס בתוך תא הנוסעים עד 3 בעלי חיים במקומות מיוחדים על פי תקנות IATA שמוגדרים מראש, אז בדקו והזמינו מראש ככל האפשר את מקומות הישיבה במטוס, אם החלטתם שאתם בכל זאת רוצים לטפל בכל סידורי הקרקע וההכנה לטיסה בעצמכם, ולא לתת לחברה מקצועית לעשות זאת.
זכרו, דרשו את האישורים המתאימים שאיתם ניתן להטיס את חית המחמד ורצוי שיהיו באנגלית ופנקס חיסונים מאושר על ידי ווטרינר שבדק את חיית המחמד לפחות שבועיים לפני הטיסה.
ישנם חיות שזקוקות למספר חיסונים רציפים על פי החלטת ווטרינר בהתאם לתקנות המדינה אליה אתם טסים, לכן התייעצו עם ווטרינר מוסמך ובדקו זאת.
מומלץ לקחת את התעודות והמסמכים לכל מקום בו אתם נמצאים עם הכלב או החתול, על מנת שיכול לקבל טיפול רופאי יעיל במקרה ויש צורך.
אסור בהחלט לתת לחיה תרופות מרדימות או כדורים מטשטשים, השפעת התרופות יכולה לגרום לחוסר איזון בלתי הפיך של בעל החיים שעלול להגיע עד לקשיי נשימה קשים והפרעות בקצב הלב עקב שינויי לחץ האוויר שקיימים במטוס.
כל לקיחה של תרופה במהלך הטיסה חייבת להיות בפיקוח של ווטרינר צמוד, וצריך לעדכן על כך את מנהל השירות בטיסה.
לפני הטיסה דאגו לענוד לכלבכם קולר עם שמו ושמכם, כולל מספר טלפון וכתובת למקרה ו…צריך לאתר אתכם.

כלוב טיסה מיוחד

תסכימו איתי שהמימדים של כלב קצת שונים מאיגואנה שהחליטה לעלות לארץ ישראל מדרום אמריקה, בטיסה של 19 שעות מבואנוס איירס! כמו שאתם רוצים שיהיה לכם נוח כאשר אתם יושבים במהלך הטיסה, כך גם חיית המחמד שלכם.
כאשר אתם עולים עם חיית המחמד שלכם למטוס, חשוב לה הנוחות בכלוב הנשיאה, ומיקום הכלוב במהלך הטיסה עצמה.

על פי תקנות כלובים שגובשו על ידי IPATA וארגון IATA שאחראי על התעופה הסדירה בעולם


  • הכלוב חייב לעמוד בתקנים בינלאומיים.
  • כדי שיהיה גם לו נוח, מומלץ שכלוב הטיסה יהיה בממדים של החיה.
  • בדקו שבכלוב בעל החיים יכול לזוז ולשחרר עצמות מדי פעם.
  • בדקו שנעילת הדלת של הכלוב חזקה מספיק, כדי שלא תמצאו את החתול מטייל במטוס.
  • חשוב לבדוק את ידיות האחיזה כדי שיהיה נוח להרים את החיה בתוך הכלוב.
  • על כלוב טיסה רשמו את שמה של החיה, ואת הפרטים המזהים שלכם כולל טלפון וכתובת, במהלך הטיסה מופרדות החיות מבעליהן ולפעמים ישנם חיות חריגות שנוסעות ללא קולר או סימן מזהה, בדקו האם כדי לכם להתקין שבב אלקטרוני לזיהוי חיית המחמד שלכם.
  • קחו בחשבון שמיקום הכלוב במהלך הטיסה תלוי בתקנות חברת התעופה ובמשקל החיה, בדרך כלל הטסת כלוב הנשיאה ליד הנוסע ניתנת רק כאשר משקל החיה לא עובר את ה 8 קילו, מעל משקל זה הטסת החיה בכלוב תהיה בתא המטען.
  • כל חיה צריכה תקופת הסתגלות לבית שלה, ומה טוב יותר מלתת תחושה של בית בתוך כלוב הנשיאה, מומלץ לתת לחיה להיות בקרבת כלוב הטיסה פתוח מספר שבועות לפני הטיסה לתקופת הסתגלות, ולשים בפנים שמיכה או כרית שתרגיש כמו בבית.

איזו טיסה כדאי לקחת להטסת חיות?

לפני שבוחרים את הטיסה שתתאים לכם ולחיית המחמד שלכם, בדקו אם חברת התעופה האם ניתן לטוס איתם עם בעלי חיים לחו"ל ומהם התנאים והעלויות להטסה מסוג זה.
כיום למרבית מהמדינות המודרניות כמו באירופה אליהם טסים למטרת עסקים ונופש, ישנה האופציה לטיסה ישירה מישראל, אלא אם כן החלטתם שאתם לוקחים אתכם את התוכי לביקור בזנזיבר שבדרום אפריקה, דרך טיסה שמבצעת חניית ביניים באדיס אבבה באתיופיה.
השתדלו להימנע מטיסות אם עצירות ממושכות או חניות ביניים, חשבו על טובת החיה ועל הסרבול בכל נושא של העברת כלוב הנשיאה ממטוס אחד לשני.
הסוכנות הישראלית להטסת חיות לחו"ל מתמחה בעברת חיות בעזרת וטרינרים מוטסים שמתמחים בנושא. במקרים בהם בעל החיים שלכם טס בתא המטען, ישנם חברות תעופה שיש להם הגבלת הטסה בטמפרטורה מסוימת, על פי תקנות משרד החקלאות האמריקאי ישנו איסור על הטסת בעל חיים באזורים במטוס בהם הטמפרטורה היא פחות מ 7 מעלות ויותר מ 29 מעלות בנמלי התעופה בהם מבצע בעל החיים צ'אק אין. בשום פנים ואופן אל תתנו שחיית המחמד שלכם תשב בתא המטען במטוס ללא בדיקה שלכם אם הם עומדים בתקנות הבינלאומיות המחמירות, ישנם חברות תעופה שלצערנו עדיין לא מקפידות על תקינות לחצי אויר ומיזוג בתא המטען, מה שיכול לגרום לחנק של החיה בזמן שהותה, בדקו זאת לפני רכישת כרטיס הטיסה.
זכרו…,
בדקו מי היא חברת התעופה איתם אתם מטיסים את יקירכם ומהם העלויות של הטסת חיית המחמד שלכם לחופשה או לטיול בחו"ל.

אילו עלויות חשוב לבדוק לפני שקונים כרטיס טיסה לחיית מחמד?

המחירים להטסת בעלי חיים לחו"ל משתנה בין בעל חיים אחד לשני, וכמובן שזה תלוי במחירון ובתנאי חברת התעופה איתה בחרתם לטוס יחד עם יקירכם, העלות של הטיסה משתנה בהתאם ליעד אליו בחרתם לטוס ובמרחק אותו תעברו עם חברת התעופה.
עוד עלות שחשוב לבדוק, זהו כלוב הנשיאה שניתן לקחת בטיסה, תמחור כרטיס טיסה לחיה נמדד גם על פי סוג וגודל כלוב הנשיאה ומשתנה בין חברת תעופה אחת לשנייה.
כאשר תרכשו כרטיס טיסה לחיית המחמד שלכם תצטרכו לתת את המשקל המדויק של החיה, תמחור כרטיס הטיסה לחופשה בחו"ל נקבע גם על פי משקל החיה וכל חברת תעופה גובה תעריפים אחרים על ק"ג נוסף ששוקלת החיה.
חברות תעופה ספציפיות גובות תשלום על עלויות של סידורי קרקע והעברת כלב או חתול לתא המטען במטוס ולרשויות המקומיות להמשך בדיקות והסתגלות לאחר הנחיתה,
בדקו זאת ישירות מול חברת התעופה כאשר אתם רוכשים את כרטיס הטיסה!
בדרך כלל דורשות חברות התעופה לשלם על כרטיס הטיסה לחיית המחמד שלכם בעת ביצוע הצ'ק אין בשדה התעופה,
אבל…
חובה אליכם ליידע את סוכן הנסיעות וחברת התעופה 14 ימי עבודה לפחות לפני מועד הטיסה על נסיעה עם בעל חיים, לקבלת אישור וודאי מחברת התעופה והבטחת מקום ישיבה לכם ולבעל החיים שלכם על הטיסה לחופשה או לטיול בחו"ל.

החלטת שחיית המחמד שלך נשארת בארץ בזמן שאתה טס לחופשה בחו"ל? לחץ כאן וקרא על פנסיון לבעלי חיים.

https://www.travelinfo.co.il/?cat=100

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,

3 תגובות

  1. אני נעזרתי בעברי ב Terminal 4 Pets בטיסה לצ'כיה והיה מעולה,
    השירות מצויין והכי חשוב שצ'יטה החתולה שלי הגיעה בריאה ושלמה.
    ממליצה בחום

  2. אני קיבלתי שירות מחברת "פטס טרוול" (PETS TRAVEL) חברה ישראלית עם שירות מעל ומעבר. בזכותם הספקתי לעשות את כל הבדיקות בזמן והכלב טס איתי במטוס.
    ממליץ מאוד.