סיור קולינרי באזור ירושלים

אחד מהדברים הבולטים שמייחדים כיום את ירושלים, זה בלי שום ספק המאכלים המסורתיים שהינם חלק בלתי נפרד מהעיר בעבור המטיילים, הנופשים, התיירים וכמובן שגם התושבים.

מה יכול להיות מפנק יותר מאשר קציצות החוביזה או הארטישוק הירושלמי, קוגל ועוד רבים וטובים, בכתבה שלפניכם ניתן סקירה מקיפה אודות המאכלים המסורתיים והמוכרים שבירושלים שהינם חלק בלתי נפרד מעיר הבירה של ישראל.

המאכלים הכי ירושלמיים שיש

אז כפי שכבר ציינו ירושלים בנוסף להיותה עיר תיירות ומגורים, היא גם חגיגה אחת גדולה של אוכל וקולינריה, כאשר בעיר ובאזור ניתן למצוא מספר מאכלים שמאפיינים אותה בצורה בלתי רגילה, והם:

  • ארטישוק ירושלמי – רבים חושבים שהוא בעצם ירושלמי אבל את האמת שרק השם הוא הקשר היחיד לעיר שזהו בעצם גם הזו של הארטישוק עצמו, שמו האחר של הארטישוק הירושלמי הוא בעצם "חמנית הפקעות", אף על פי שהקשר היחיד זה השם והזן, ניתן לראות שהארטישוק נמכר במרבית מהדוכנים בשווקים בעיר.
  • קציצות חוביזה – קציצות בצל עם עלי חוביזה שמאוד מאפיינים את המסעדות פועלים השכונתיות שבעיר.
  • קוגל ירושלמי – קוגל ירושלמי הינו סוג של פשטידה המזכירה מאוד את הקוגל המלוח של העדה הפולנית, הקוגל הירושלמי מתוק יותר ושחום יותר כאשר ניתן למצוא בו אגוזים וקינמון.
  • "אש בתנור" – זהו בעצם השם הירושלמי לפיתה "לאפה" המסורתית שאנו רגילים לאכול במסעדות השווארמה והפלאפל השונות, כמו הארטישוק הירושלמי זה השם האחר ללאפה המסורתית שאנו הישראלים כל כך אהובים.

המסעדות הכי ירושלמיות שיש

אחד מהמאפיינים הבולטים של ירושלים הם המסעדות שנחשבות לחלק בלתי נפרד בכל הנושא של תיירות ונופש בעיר, בעיר יש אלפי מסעדות מכל הסוגים, החל ממסעדות פועלים זולות וטובות ועד מסעדות גורמה ורשתות מזון מהיר שנמצאות במרכז הבילויים, להלן מספר מסעדות מומלצות בירושלים באדיבות אתר האינטרנט 2eat שכדאי לבדוק במהלך הביקור בעיר, והם:

  • אוליב את פיש – מסעדה בשרית המתמחה במנות בשר ודגים.
  • בין הקשתות – הממוקמת במתחם הכותל המערבי ונחשב לאחת מהיפות בעיר.
  • שיפודי הגפן – בסגנון "אכול כפי יכולתך" הסגנון מזרחי ועל האש.
  • כרם – מסעדה רומנטית הנמצאת בשכונת עין כרם ומתמחה בתבשילי קדרה ובשרים.

ארוחה ירושלמית בבתי המלון שבעיר

אלו מכם המגיעים לנפוש ולטייל בירושלים למספר ימים, לבטח נעזרים בשירותיהם של מקומות האירוח השונים העומדים לרשות האורחים, במרבית מבתי המלון מוגשות ארוחות בוקר, צהריים וערב, כאשר בסיס האירוח של הנופש תלוי רבות בבחירתו, כי אחרי הכל ידוע שארוחה בבית מלון זה דבר לא זול שיכול להגיע למאות שקלים לאדם.

ישנם בתי מלון בירושלים וגם צימרים בירושלים ברמות אירוח גבוהות עד מאוד המחזיקות מסעדות שף, וישנם מלונות ברמת אירוח נמוכה יותר שבהם ניתן למצוא חדר אוכל בו ניתן ליהנות ממטעמי קולינריה שונים בזמני הארוחות המקובלות, חשוב לציין שבבתי המלון המפוארים ישנם שפים מהטובים בארץ, כך שאתם יכולים להיות בטוחים ורגועים שאת הארוחה אותה תוכלו במלון תשאיר לכם טעם של עוד.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,