זה הזמן לעוף רחוק – טיולים בחו"ל לגיל השלישי

אחד האלמנטים החשובים והמשפיעים על החוויה של טיול מאורגן לחו"ל הוא ההרכב האנושי – טיול בקבוצה טומן בחובו אינטראקציות רבות, שעות ארוכות של בילוי משותף וככלל תכנית הטיול מותאמת באופן ייחודי להרכב המשתתפים כך שיענה על כל הצרכים המתאימים לשביעות רצון כולם.

נכון הדבר בעיקר במקרים של טיולים בחו"ל למבוגרים בגיל השלישי וגיל הזהב אשר מרכזים את בני אותה שכבת הגיל לטיולים חווייתיים ומותאמים הן מבחינת התוכן והן מבחינת המאמץ הפיזי הנדרש. בסיקור המיוחד הבא, תוכלו למצוא מספר טיפים חשובים שכדאי להכיר עבור טיולים מסוג זה:

היעדים המועדפים

ככלל, אין בהכרח יעד מועדף לגיל מסוים. התאמת היעד תלויה יותר בעונת השנה ואופי הטיול הרצוי. עם זאת יעדים באירופה מועדפים לא אחת על פני שכבת הגיל השלישי וזאת בשל הקרבה הגאוגרפית והטיסות הקצרות יחסית. יבשת אירופה מציעה לא מעט יעדים מרתקים, המציעים מטרופולין עירוני נוח ונגיש, מוזיאונים ואתרים היסטוריים מעניינים ושכיות חמדה בטבע ירוק ורענן בקרבה לערים הגדולות, כל זאת  לצד נגישות מערבית גבוהה. אך מנגד, גם יעדים מרוחקים ואקזוטיים יותר אינם סגורים בפני קהילת גיל הזהב ואלו ההרפתקנים יותר יוכלו ליהנות מטיול מותאם אישית גם במדינות המזרח הרחוק, אמריקה הדרומית ויעדים אטרקטיביים נוספים.

אופי ותכנון הטיול

טיולים לחו"ל מתוכננים לא אחת בגישה של הספקים, כאשר אטרקציות ויעדים רבים נדחסים ללא הכרה לזמן קצר, במטרה להספיק לראות ולחוות כמה שיותר, ככל הניתן, אך דווקא טיולים לבני הגיל השלישי, הנשענים מטבעם על קצב התנהלות אחר, מתגלים כאיכותיים יותר, כאשר למטיילים ניתן יותר זמן בכל אתר, המסלולים מתוכננים כך שזמן הנסיעה יעלה ויחסוך הליכה ארוכה וממושכת והביקורים במוזיאונים ואתרי פנאי זוכה לזמן מרווח יותר. בטיולים המיועדים לגיל הזהב לא יהיו לרוב מסלולי הליכה מאומצים, אטרקציות אתגריות או ספורט מאומץ, ויחד עם זאת משמתפנה מקומם של אלה, התוכן והבילוי יתגלה כעשיר ומהנה לא פחות.

בחירה במלון מרכזי ונגיש

בחירת בית המלון לקבוצת מטיילים בגיל השלישי תינתן משמעות למיקום, לאיכות והשירות ולאופי האורחים במלון. כדאי לבחור מלון במיקום מרכזי ונגיש, המאפשר יציאה עצמאית בשעות הפנאי המוגדרות, בקרבה למרכזים מסחריים, שדרת קניות, מרכול ורצוי במרחק סביר ממוקדי טיפול רפואי.

כמו בטיולים אחרים כמובן יש להחליט על הרמה הרצויה ביחס לתקציב ולוודא כי המלון המדובר אכן מספק אותה ויותר. ניקיון, שירותי עובדים בחדרים ובלובי, פינות ישיבה, שירותי ספא ובריכה (על פי העונה), וכמובן איכות ומבחר המזון, כל אלו יהוו את מיצוב המלון בקרב המטיילים. מעבר לכל אלו, יש לוודא כי המלון מארח אורחים בעלי אופי טיול דומה ולא לבחור בטעות במלון המציע חבילת בידור שהופכת אותו למלון למשפחות עם ילדים, או  מלון מסיבות עשיר בצעירים, רעש והמולה.

ובל נשכח, ביטוח רפואי

כל אזרח ישראלי הטס מעת לעת לחופשה בחו"ל זקוק לפוליסת ביטוח המכסה את שהותו ומבטיחה לו מענה במקרים של תאונה, מחלה, צורך באשפוז או חלילה קבלת טיפול רפואי והטסה לישראל במקרה הצורך. הביטוח נשען על סיכונים, עלויות השירותים הרפואיים במדינת היעד וגילו ומצבו הרפואי של המבוטח. ביטוח רפואי לנוסעים בגיל הזהב הוא מטבעו יקר יותר, אולם חשוב להקפיד על ביטוח מורחב המכסה את כל הסיכונים האפשריים, לכל מקרה שלא יהיה.

>>  בנוסף, ריכזנו עבורכם מספר טיולים מומלצים בחו"ל לגיל השלישי וגיל הזהב, לחצו כאן

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

המקום המושלם לילדים כשאתם באילת

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באילת, ומבקשים לזכות ברגעים מושלמים, חשוב שהילדים שלכם לא ישתעממו. לכן כדאי שתחליטו מבעוד מועד על פעילויות

האם כרטיסי אשראי קאשבק טובים לצרכנים?

לפעמים, צרכנים נוטים לקבל הצעות שיווקיות בנימה צינית ומבטלת. הם עושים זאת בצדק כמובן, בידיעה ששיווק נועד לנפח יתרונות ולהתעלם מחסרונות. לכן,